100 Reacties

één maand geleden

Reactie op LaDiieY

Heb even wat steun nodig😔🥺gisteren kei hard onderuit gegaan!! Bleef op de ...
😱Zit je dan met je zwangere pens😱. Jeetje wat kut.. Alles is vast goed met je kleine! Die zit met goed beschermd met 12 weken. Mijn zus viel een keer met 30+ weken, dus dat voelde echt alsof het hoofdje daadwerkelijk de grond raakte.. Maar ook daar was alles goed! Ze zijn zo sterk 🥰.

één maand geleden

Reactie op Margriet96

Heb goeie dagen en mindere, vandaag somber en nergens zin in. Beetje slapen ...
Zo herkenbaar!

één maand geleden

Reactie op Kiimi

😱Zit je dan met je zwangere pens😱. Jeetje wat kut.. Alles is vast goed ...
Jaaa ik dacht gebeurd mij weer ben soms zo onhandig maar dit is me echt nog nooit gebeurd in huis, en woon al 11 jaar in dat huis echt gewoon zo dom🥴🥺 Vriendin zei gelukkig ook dat ik me geen zorgen moest maken die was ook tegen het eind gevallen vollop haar zwangere buik en kleine was ook niks mee dus we wachten braaf de 13 weken echo af vrijdag gelukkig even kijken🥰❤️

één maand geleden

Ik irriteer me nu al aan de "wacht maar tot straks" en de "let je wel op dat, kan je niet beter dit" opmerkingen 🙈

één maand geleden

Mijn tepels die ineens mega gevoelig zijn. Zelfs mijn BH irriteert op het moment als ik beweeg

één maand geleden

Deze hitteee.. ik zit in italie en kan niet in de zon ik heb constant het gevoel dat ik flauwval van de hitte joh. Ben echt de meest saaie vakantie partner op dit moment voor mijn vriend. Voel me erg schuldig en zelf zo slecht ziek zwak misselijk en heet..

één maand geleden

Ik wil graag op mezelf schelden... Echt, ik ben zo verdrietig en boos op mezelf met hoe ik me voel.. En het stomme is, het zijn de hormonen en de vermoeidheid. Dus even uitzitten en dan wordt het beter. Maar ik kan zo weinig hebben. Harde geluiden, terug komende geluiden, m'n zoontje die iets te hard naar mijn zin op me klopt, voetjes van hem op me etc. Dus, niks. Echt zo irritant van mezelf.. Ene dag is erger dan de andere. Vandaag is het heel heftig toevallig. 3 weken vakantie gehad en nu weer eerste week werken. Vermoeidheid is wel voelbaar! Oke, zucht. Hopelijk lucht dit wat op😁😅😪

17 dagen geleden

Dit moet ik even kwijt. Misschien is het nu anders op school, maar toen ik seksuele voorlichting kreeg kwam zwangerschap er op neer... je wordt zwangerschap, bent de eerste maanden misselijk en hebt kans op flauwvallen. Je wordt voor 9 maanden niet ongesteld. Bevallen doet zeer maar dat vergeet je wel weer. Niets over mogelijkheden van bloeding tijdens zwangerschap. En al die andere dingen als meer bloed, hogere hartslag, kortademigheid, vermoeidheid etc. Nou kreeg ik bij 14 weken zwangerschap in ene te lezen dat er al colostrum kan zijn. Hoezo, je leeft in een roze wolk, je bent 9 maanden verlost van het ongemak van maandelijkse perikelen. Word het niet eens tijd dat ze eerlijk gaan worden tijdens de voorlichting? het zou een hoop onzekerheid bij zwangere vrouwen wegnemen toch?

17 dagen geleden

Reactie op Ninia

Dit moet ik even kwijt. Misschien is het nu anders op school, maar toen ik ...
Gaat dit niet een beetje ver voor seksuele voorlichting? Er moet zeker meer aandacht komen, maar zie eerder zoiets voor me bij biologie les oid. En dan de écht belangrijke dingen zoals bijvoorbeeld: blaasontsteking kan gevaarlijk zijn tijdens een zwangerschap. Ik hoorde dit vorige zwangerschap voor het eerst. Dát vind ik pas echt gek.

17 dagen geleden

18 weken zwanger en 18 weken lang ontzettend veel hoofdpijn waarvan een week iets minder ivm medicatie die dus nu niet meer werkt. Nachten niet kunnen slapen want word random wakker en niet eens meer omdat ik plassen moet. Mijn dochter vandaag thuis maakt lawaai ken ik totaal niet hebben. Extra dag opvang aangevraagd voor morgen😴 en dan vind ik dat ook weer super kut want heb graag me dochter bij me. Huis is 1 grote **zooi en man werkt 60 u in de week en wil dan bankploffen wat niet gaat want onze dochter van 2,5 slaapt al 2,5 jaar behoorlijk *** Ohja op het werk denkt iemand mijn taken nog over te nemen hij had ontslag genomen ik kon zijn taken overnemen en nu komt hij dus weer terug. Dat maar ff duidelijk gemaakt dat ik de taken blijf doen. Aju Ik dacht dat dit wat opluchtte maar ik wil nu gewoon al 38 weken zijn en ready to pers. Maar goed. Bijna op de helft.

16 dagen geleden

Mag ik ook gewoon ff lekker zeuren en klagen? Ik heb galstenen, die spelen de laatste weken en vooral afgelopen week ontzettend op, waardoor ik alleen maar de hele dag heel veel pijn heb. Operatie doen ze niet in de zwangerschap, pijnstilling is haast niets in mogelijk. Ik functioneer niet meer voor m'n gevoel en alles komt op de rug van m'n partner (die overigens écht keilief en begripvol is en alles zonder mokken, zeuren of klagen overneemt, inclusief m'n 2 oudere kinderen uit eerdere relatie). Maar ik voel me zo verschrikkelijk en vooral zo nutteloos. Overdag ben ik doodmoe en heb ik constant een hongergevoel, maar iets eten lukt niet, of ik krijg na 3 happen mega erge buikpijn. Forceer ik het wel om iets meer te eten, dan hang ik binnen 10 minuten boven de pot om alles er weer uit te gooien. Slapen gaat ook niet lekker want lig de halve nacht wakker van de extreme pijn. Als dit nog zo 20+ weken voort moet dan word ik knettergek🫣

16 dagen geleden

Het is gewoon nooit goed. Die opmerkingen….. om helemaal gek van te worden soms. Weet je zeker dat het geen tweeling is….. oh die en die is 35 weken en heeft een buik die jij nu al hebt… Geniet nog maar even van de rust…. Pfff laat mij maar even met rust. Zwanger zijn is leuk maar altijd die opmerkingen en goed bedoelde adviezen…. Nee dankje.

15 dagen geleden

Ik kom ook even lekker klagen… Mega veel last van hoofdpijn aanvallen, gelukkig nu wel een stuk minder door het wisselen van slaapkussen. Maar voel mezelf ook met regelmaat eenzaam. Iedereen lekker aan het borrelen en begint een beetje aangeschoten te worden. Sta ik daar als nuchtere harrie in een totaal andere vibe, hartstikke vermoeid. Niet echt FOMO maar toch wel een gevoel van buitengesloten. Zo ook al een paar keer na een feestje of weekendje weg huilend in bed gelegen vanwege de eenzaamheid. PS, heb een lieve vriend die heel erg mee denkt dus daar ligt het niet aan. Soms kan ik ook echt heel onredelijk worden en echt kwaad worden. Terwijl ik achteraf dan denk, ja wat heb ik me aangesteld…. Iets te maken met zwangerschapshormonen? Oja en wat ik echt vaak te horen krijg is of ons kindje gepland is. JA! En wat gaat mensen dat eigenlijk aan? Nou einde van mijn klaag moment. Thanks 😄

15 dagen geleden

Het gevoel hebben dat je darmen je buik uit puilen... Ik kan ze gewoon voelen. Manmanman, zo een opgeblazen bovenbuik. Geen enkel kledingstuk zit lekker.

15 dagen geleden

Bekkenpijn, lage rugpijn, bandenpijn, moe, misselijk , geïrriteerd, veel plassen, slecht slapen ga zo maar door

14 dagen geleden

Reactie op Mortieee

Het gevoel hebben dat je darmen je buik uit puilen... Ik kan ze gewoon voel ...
Zo herkenbaar! Vooral aan het einde van de dag is het erg. Dan de ochtend erna niks meer van te zien 😂

14 dagen geleden

Ik heb heel heftig gedroomd dat ik m'n peuter kwijt was op straat. Echt super levendig, ik kan het nu nog helemaal afspelen in m'n hoofd. Meerdere mensen waren aan het helpen zoeken. Ik vond haar ring, die had ze afgedaan.. Ik hoorde mezelf haar naam nog gillen toen ik wakker werd en ik moest spontaan huilen 😅. Als ik er nu goed aan denk kan ik nog steeds huilen... Hormones 👌.

14 dagen geleden

Reactie op fsvromans

Ik kom ook even lekker klagen… Mega veel last van hoofdpijn aanvallen, gel ...
De opmerking of het gepland was krijgen wij ook continu. Snap het overigens wel, zijn beide 35+ jaar en hebben in begin nooit grote kinderwens gehad, dus niemand vroeg er (gelukkig) ook meer naar de laatste jaren. Schoonmoeder (bemoeial) stelde met kerst zelfs aan mijn man voor om zich te laten steriliseren, vanwege mijn hormonale (acne)huid (ze dacht door de pil, maar ze wist niet dat ik dar al geruime tijd mee was gestopt en dat het dus juist daar door kwam 🤭). Dus onze zwangerschap komt voor velen nu als een verassing, maar die vraag blijft toch wel erg vervelend inderdaad...🙈. Wij zouden het in ieder geval zelf nooit aan iemand vragen.

14 dagen geleden

Reactie op Felicia9812

Mag ik ook gewoon ff lekker zeuren en klagen? Ik heb galstenen, die spelen ...
Wat super naar om zo de heletijd met pijn te zitten, het klinkt echt heel erg zwaar. Ik hoop dat het beter wordt, heel veel sterkte ❤️

14 dagen geleden

Ik heb ‘t zelf echt gehad momenteel ook. Ik heb nu voor de tweede keer in korte tijd een gehoorgangontsteking, een ontzettend pijnlijke ontsteking waarbij paracetamol niks helpt en ik af en toe ibuprofen moet pakken om niet door te draaien van de pijn. Ik slaap amper. Ik heb opnieuw antibiotica gekregen maar die werkte de vorige keer pas na 4 dagen