2 Reacties

4 maanden geleden

Gefeliciteerd Het is heel normaal 🙏🏼🍀

4 maanden geleden

Gefeliciteerd! Heel herkenbaar, vrijwel dezelfde situatie, vroege test op zondag en maandag (zondag was mijn nod), ik had maandag en dinsdag veel klachten qua krampen en gevoelige borsten en sinds woensdag eigenlijk vooral moeheid en emotionele instabiliteit (kan overal om huilen). Ik was er vannacht zo van in de stress dat ik mezelf bijna van had overtuigd dat het een miskraam was (terwijl geen bloed etc). Het hielp mij om eerst afleiding te zoeken door boek te lezen ( s avonds kunnen we sowieso minder goed coherent nadenken), vanochtend lijstje gemaakt met geruststellende gedachten (de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed, je hebt positieve test(en) gehad, en geen bloed is meestal een goed teken dat het goed gaat) en op de een of andere manier hielp het me om toch nog een test te doen om te zien dat het lijntje donkerder wordt. Ik merkte dat ik mijn onzekerheid komt van alle verhalen om me heen maar ook hier van miskramen die in eerste trimester gewoon veel voorkomen, maar tegelijkertijd vergeten we dat iedere vrouw anders is en dat er ook vrouwen zijn die hun eerste trimester doorkomen met nauwelijks klachten en toch een gezond kindje te wereld zetten. Mijn advies zou dus vooral zijn, laat je niet gek maken, bespreek je angsten met je partner of een goede vriendin, en deel het hier. Tegelijkertijd ook niet teveel vergelijken met de verhalen hier want iedere situatie en lijf is uniek ❤️ hopelijk helpt dit jou!