20 Reacties

4 maanden geleden

Kreeg je hier niet al antwoord op in je vorige topic? Ik denk dat je het wat teveel overdenkt allemaal? Ik heb een simpel pyjamahemd met knopen vooraan ingepakt, maar schat de kans groot dat ik naakt beval. Je kan ook een groot t-shirt meenemen, maar net wat je hebt liggen of ergens goedkoop kan vinden. Na de bevalling blijven we hier in het ziekenhuis, daarvoor heb ik simpele pyjama's met ook weer knopen vooraan. Om naar huis te gaan een van je comfortabelste zwangerschapsoutfits.

4 maanden geleden

Ik zou me hier echt niet te druk over maken😬 Ik ben naakt beland! Op dat moment maakt het je echt allemaal niks uit! Je zou eventueel een bikinitop kunnen meenemen mocht je willen bad bevallen. Ik verblijf 3 dagen in het ziekenhuis dus heb gewoon fijne pyjama’s mee.

4 maanden geleden

Bevallingsjurkje had ik bij de 1e en ga die nu weer aan doen

4 maanden geleden

Grote t-shirt om in te bevallen, pyjama voor s nachts, home suit voor overdag. Als je toch iets mist is dat zo gehaald door een familielid. Niet te veel over inzitten.

4 maanden geleden

Voor na de bevalling, moest nachtje blijven, had ik setjes extra kleding mee maar gewoon lounge kleding/pyama. Tijdens bevalling 1e x naakt beland geen idee meer hoe en 2e alleen hempje aan gehad op het einde.

4 maanden geleden

Ik had het zo warm dat ik naakt ben bevallen. Je kan een groot shirt of hemdje aandoen/meenemen en een pyjama

4 maanden geleden

Voor tijdens neem ik hele zachte/dunne boedingsbh’s mee, het bevallingsjurkje en wat grote t-shirts. En om weer naar huis te gaan een lekker lounge pak 😂

4 maanden geleden

Bij mijn eerste bevalling had ik een heel simpel jurkje aan. Zonder ondergoed onder. Was gemakkelijk omdat zo de ruggenprik gemakkelijk kon gezet worden. Door de adrenaline had ik het wel echt giga koud en was ik aan het beven. Nu neem ik dus een jurkje met mouwtjes. Niets duur want het jurkje hing helemaal onder het bloed na de bevalling🙈.

4 maanden geleden

Na de bevalling gewoon makkelijke kleding (ik heb gewoon de zwangerschapsbroek die ik tijdens zwangerschap droeg aangehad. En tijdens de bevalling, niks🥲 Mijn eerste bevalling in het ziekenhuis heb ik volledig naakt gedaan😂 Had het vééls te warm

4 maanden geleden

Energie bar en nacht hemje. Ook warm sokken en underwear. Die had ik bij de 1e bevalling. Verder krijg jij en partner avond eten en lunch als het tijd is in ziekenhuis
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 maanden geleden

Wat je ook aan hebt als je de weeën spuugzat bent zit alles klote en kleed je je uit 🤣. Zo was het iig bij mij. Ik hield alleen nog mijn sportbh aan en mijn boxer maar toen moest ik persen en die ging uiteindelijk ook uit.

4 maanden geleden

Ik had een lange overhemd aan zonder iets eronder. Maar die ging uit en beviel naakt. Nu neem ik weer de lange overhemd mee. Twijfel nog om een nacht japon te bestellen maar dat weet ik nog niet

4 maanden geleden

Ik lig momenteel onverwachts in het ziekenhuis in afwachting of mn bevalling doorzet. Nu duurt dat wel even en had een vest met korte mouwen wel fijn gevonden? Heb in mn onderarm een infuus dus een lange mouw daaroverheen doen voelt niet fijn. En meer onderbroeken 😅 Verder heb je voor je onderlichaam gewoon het deken mocht het koud zijn.

4 maanden geleden

Ik ben naakt bevallen, reis naar zkh en volgende dag naar huis had ik een ruime positie sportbroek aan, en een shirt en vest. Slapen deed ik in een nachthemd met knoopjes aan de voorkant en je hebt dan zo’n ziekenhuis broekje aan.

4 maanden geleden

Ik heb een heel groot t shirt gekocht bij de primarkt voor tijdens de bevalling. Neem paar sport bhs mee en loszittende kleding voor als ik het zkh uit mag, ik laat alles op me afkomen. In het zkh zijn ook genoeg dekens enzo dus als ik het koud krijg .

4 maanden geleden

Ik heb een wat langer nachthemd met lange mouwen en knoopjes aan de voorkant bij de Prenatal (nu in de uitverkoop) gehaald voor tijdens of na de bevalling. Neem verder een pyjama mee, een extra tshirt, warme sokken, voldoende ondergoed, sport bh en soort van lounge setje voor als ik naar huis ga. Eigenlijk alles wat aanbevolen word, maar zie dan wel of ik het ook ga gebruiken 🙂

4 maanden geleden

Ik heb een schone onderbroek, bh, trainingsbroek en shirt met vest voor na de tijd. Verder een extra shirt en warme sokken voor tijdens de bevalling. Ik ga toch niet naakt naar het ziekenhuis dus dan heb je al iets aan

4 maanden geleden

Minstens drie setjes kleding en ondergoed, het liefst in meerdere laagjes zodat je het op jouw gewenste temperatuur kan aanpassen. Door de hormonen kan je het zowel ijskoud als bloedheet afwisselend hebben. En net ondergoed voor kraanverband. Ik vind zelf een nacht hemd ( ik heb twee bevallings jurkjes zowel zomers als winterse variant)met knopen voor prettig voor huid op huid contact en het geven van bv . Fijne voedingstop of bh zonder beugels is aan te raden gezien je waarschijnlijk snel last krijgt van stuwing en dan zijn de meeste beugel bh erg oncomfortabel of zelfs pijnlijk om te dragen .
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 maanden geleden

Nachtkleding is vandaag nog 1+1 gratis bij Hema

4 maanden geleden

Ik had een lang nachthemd van de hema voor mn vorige bevalling. Maar kreeg toen een ruggenprik en kreeg daardoor zo’n prachtig mooi schort van het ziekenhuis aan. Heb daar eigenlijk in gelegen tot ik mocht douchen en naar huis ging, dus had verder niets nodig 😂 Ik heb nu wat onderbroeken, een lang nachthemd. Een slaapshirt, en een grote joggingbroek, twee shirtjes en een warm vest voor na de bevalling. Mocht ik nog iets tekort komen omdat we bv langer moeten blijven dan is er altijd wel familie die wat extra op kan halen. Mn partner stelde ook voor om een extra tas met kleding in de auto te leggen en die niet gelijk mee te nemen. Maar mocht t nodig zijn kan hij die nog uit de auto halen.