10 Reacties

één maand geleden

Hier beide kinderen een kleinere hoofd, ik heb dat zelf ook! Verder nooit problemen mee gehad.

één maand geleden

Je meisje heeft nog 21 weken om te groeien. Geen zorgen. Onze jongen had ook kleine beentjes en een groot hoofd. Je maakt in gedachten een beeld van een klein mensje met een waterhoofd. Dat is natuurlijk onzin. Zolang de VK zegt: geen zorgen, probeer dan te bedenken dat ze voorlopig nog heerlijk door groeit. Een extra echo is altijd welkom 😉

één maand geleden

Niet zelf meegemaakt , wel een collega van mij. Tegen haar hadden ze gezegd dat het zorgelijk klein was, extra door de molen gehaald en zelfs een MRI. Eindstand niks aan de hand maar wel 3 weken lang stress … zij had zelf overigens ook best een kleiner hoofd

één maand geleden

Allebij onze dochters hadden een kleiner hoofd. Hiervoor zijn we naar Maastricht geweest voor extra onderzoek. Gelukkig kwam er niks uit. Ze hebben gewoon een kleiner hoofd. Mijn man en ik hebben ook niet een heel groot hoofdomtrek. Ze zijn beide gezond en blij!

één maand geleden

Mijn zoon heeft kortere benen ten opzichte van de rest van zijn lichaam. Lang verhaal kort hij heeft letterlijk de bouw van ze vader 🤣🤣🤣. Een dna test is niet nodig.

één maand geleden

Ik ook gister de 20 weken echo gehad bij 19 weken. Ze zei tegen mij ook dat hij een klein hoofdje heeft, niet te klein maar wel aan de kleine kant. Ik maak me hier niet druk om. Sommige mensen hebben nou eenmaal een kleiner hoofd dan anderen 😊 (zeg ik met een groot hoofd haha)

één maand geleden

Bij mijn eerste zwangerschap werd dit gezegd en nu weer… Ik schrik hier nu niet meer van omdat ik weet dat beide ouders (mijn man en ik) een kleiner en langwerpig hoofd hebben. Dus is het logisch dat onze kids ook geen groot hoofd krijgen. Ik heb me er ook druk over gemaakt, want toen we naar het consultatiebureau gingen (na haar geboorte) bleven ze het zeggen. Eindstand: niets aan de hand. Gewoon een wat kleiner hoofd dan gemiddeld. Super leuk, gezond en intelligent kind ! 🍀

één maand geleden

Mijn hele familie had kleine hoofdjes (ik zelf ook), mijn zoontje zat dus ook met zijn hoofdje aan de onderkant van de lijn, maar bleef wel op die lijn qua groei. Ik heb toen extra groei echo's gehad om het in de gaten te houden. Ik maakte me ook zorgen, maar hij wordt komende week 3 jaar en helemaal niks aan de hand. Ja een wat kleiner hoofdje dan sommige andere kindjes van zijn leeftijd, maar verder loopt hij heel goed /zelfs voor qua ontwikkeling ☺️

één maand geleden

UPDATE: ik heb vandaag gebeld met de verloskundige en ze kon ons erg geruststellen. Ze was aan de kleine kant met haar hoofd en dat kan een indicatie zijn dat ze iets achterloopt in haar groei. Wel is de rest van haar lichaam prima qua afmetingen. Ik krijg dus extra echo's om bij te houden of ze goed groeit. Als de echoscopiste dit gisteren nou ook zo had uitgelegd, dan had dat ons een hoop gestress en paniek gescheeld

één maand geleden

Tijdens de zwangerschap van mijn dochter hebben we ook een paar weken extra controles bij de gynaecoloog gehad ivm een kleiner hoofd. Uiteindelijk vastgesteld dat alles verder prima groeide en eh, haar hoofd is gewoon helemaal normaal. In ons geval heeft zij voor de helft Latijns-Amerikaanse genen, dus ik vraag me ergens ook af of de Nederlandse matentabel wel helemaal rekening houdt ook met baby's van andere afkomsten.