38 Reacties

24 dagen geleden

Ik ben 20 weken zwanger ook van de 1e en heb hetzelfde. Savonds n stuk ronder en meer opgeblazen en sochtends weer n mini buikje. Blijkbaar is dit heel normaal bij de 1e, en zou het tussen nu en het 3e trimester ineens moeten uitzetten. Ik ben heel benieuwd. De echo was goed en ik voel voldoende beweging dus ik hou dat vast als indicatie dat alles okay is :)

24 dagen geleden

Normaal hoor! Ik heb het gevoel dat mijn buik al groot is door het bovenaanzicht, maar toen ik een foto wilde maken besefte ik dat er nog helemaal niet zoveel te zien is 😅 wel als ik een salopettje draag, dat accentueert het echt! Kreeg zelf al de opmerking van een omstander "ja, die is zwanger". Maar op foto is die heel gelijk aan jouw buik!

24 dagen geleden

Wees blij 😅 ik ben 21 weken en ik krijg continue de vraag of het een tweeling is en de opmerking: je hoeft zeker nog maar een paar weken? Ik wordt er een beetje gek van🙈

24 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Normaal hoor! Ik heb het gevoel dat mijn buik al groot is door het bovenaan ...
Ja, dat heb ik ook als ik vanaf boven kijk haha!

24 dagen geleden

Reactie op Laura95San

Ik ben 20 weken zwanger ook van de 1e en heb hetzelfde. Savonds n stuk rond ...
Ik voel haar indd ook goed en regelmatig bewegen. En veel duidelijker dan 2 weken geleden dus ik hoop dat dat indd een goed teken is. As maandag heb ik de 20 weken echo 🤞🏻

24 dagen geleden

Reactie op Theldwyn

Wees blij 😅 ik ben 21 weken en ik krijg continue de vraag of het een tweel ...
Dat is indd het andere uiterste, maar in beide gevallen denk ik wel onzeker makend voor de mama

24 dagen geleden

Reactie op ARH2001

Dat is indd het andere uiterste, maar in beide gevallen denk ik wel onzeker ...
Oh, het is ook zeker niet mijn bedoeling om op een manier kleinerend te zijn. Sorry als dat zo overkwam!

24 dagen geleden

Ik ben 21 weken en mijn buik ziet er net zo, misschien eindelijk ietsjes opgezetter, maar nog steeds alsof ik gewoon te veel gegeten heb en een opgeblazen buik heb. Dit is mijn tweede, ik had juist bij de eerste heel snel een zwangerschapsbuik, toen kon je bij 18 weken er al niet meer om heen dat ik zwanger was. Elke zwangerschap is anders, maar heb wel echt zin in bollere buik, maakt het toch echter ofzo 😜

24 dagen geleden

Reactie op Theldwyn

Oh, het is ook zeker niet mijn bedoeling om op een manier kleinerend te zij ...
Volgens mij had ze het over de opmerking die je kreeg, niet op wat jij schreef 😊

24 dagen geleden

Dit is heel normaal bij de eerste zwangerschap. Het komt vanzelf, meestal ergens kort na de 20 weken.

24 dagen geleden

Ik denk vooral dat het heel verschillend is per persoon, maar ook dat het te maken heeft met je bouw. Zo zal een vrouw die al wat "voller" was veel eerder een duidelijk buikje krijgen dan een vrouw die dat niet is/was al vóór de zwangerschap. Ik denk niet dat je je zorgen moet maken, dat buikje komt vanzelf, of niet: zoals ik dat bij mijn eerste had. Ik kreeg met 35 weken nog de vraag of ik wat te zwaar getafeld had de laatste tijd 😅. Geen buik heeft ook voordelen; ik ben een buikslaper🤣. Nu kan ik dat al niet meer. Net als dat ik al niet meer fatsoenlijk bij mijn veters kom of mijn teennagels kan lakken. Maar ik denk dat je binnen een paar weekjes wel echt trots met je buikje rond kunt lopen hoor😘

24 dagen geleden

Reactie op Felicia9812

Ik denk vooral dat het heel verschillend is per persoon, maar ook dat het t ...
Ik betwijfel of dit klopt, ik ben namelijk een ‘plussize’ vrouw en bij mij begint mijn buik nu ook net pas een klein beetje groter te lijken (morgen 20 weken). Ook beginnen mijn broeken nu toch wel krapper te zitten maar ik draag nog geen zwangerschapskleding. Het maakt mij ook onzeker omdat ik al veel grote ‘echte’ zwangerschapsbuiken zie op het forum, ik wil dat ook 😂 Komt vast nog wel!

24 dagen geleden

Ik vind de buik fotos op de website van 24baby heel fijn. Daar staan van verschillende vrouwen per week hun buik in en daarin zie je ook heel veel verschillen, de ene groot, de ander klein etc. Denk niets om je zorgen over te maken maar snap je onzekerheid ergens ook wel. Misschien popt je buik over een week of 2 ineens eruit. Belangrijkste is dat je kindje gezond is, grote of kleine buik dat maakt niks uit 🙏

24 dagen geleden

Ik had bij mijn eerste zwangerschap pas rond week 33 dat mensen konden zien dat ik zwanger was. Tot die periode was het zo’n ongemakkelijke fase waarbij mensen die het niet wisten, mij niet durfde te vragen ernaar 😅 Ik snap dat een mooie buik iets is om trots op te zijn, maar ik ben nu ruim 21 weken zwanger en mij zit de buik me bij veel dingen als bukken, schoenen aantrekken, omkleden en soms zelfs zitten in de weg. Dus vanuit mijn perspectief nu vond ik die kleinere buik een stuk aangenamer. 😇🫢

24 dagen geleden

Reactie op Felicia9812

Ik denk vooral dat het heel verschillend is per persoon, maar ook dat het t ...
Niet altijd zo! Ik ben heel slank en ik heb duidelijk een buikje. Wel eentje die echt vooruit staat zeg maar 😊

24 dagen geleden

Reactie op kdc1997

Ik betwijfel of dit klopt, ik ben namelijk een ‘plussize’ vrouw en bij mij ...
Ja wat ik zeg, ik denk dat het vooral ook ligt aan je bouw, afgezien van al de rest. En hoe je je baarmoeder draagt verschilt dan denk ik ook weer. Ligt ie vooruit? Ligt ie meer achteruit gekanteld? Bij 't laatste weet ik uit eigen ervaring dat 't echt mega lang kan duren voor je wat ziet. Maarja, ik ben geen wetenschapper/dokter/watdanook🤣 ik spreek uit ervaring van mezelf en wat ik om me heen dan heb gezien. Ik was voor deze zwangerschap wel wat "dikker" dan voor de eerste 2. Mijn buik was vanaf 8-9 weken zo ongelooflijk opgeblazen dat ie echt al bol stond, dat zakte in toen dat minder werd en ben nu echt een zwangerschapsbuikje aan het kweken, ondanks dat m'n baarmoeder naar achter gekanteld ligt. Van mij had het best nog even mogen duren, ik vond het wel prima om lekker te buikslapen, m'n eigen teennagels nog te kunnen lakken etc. Nu zit t al ongelooflijk in de weg voor m'n gevoel, m'n eigen broeken zaten met een week of 10 al echt niet lekker meer, maar anderzijds vond ik het echt nog te vroeg voor zwangerschapsbroeken (->ik geloof daar inmiddels wel aan want ik mis mijn spijkerbroeken). Wat ik bedoelde te zeggen; die ronde, dikke zwangerschapsbuik is echt niet alleen maar leuk. Het wordt zwaar voor je lichaam, je rug, het zit onwijs in de weg. Het is misschien maar goed dat een mensenzwangerschap maar 9 maanden duurt😁

24 dagen geleden

Reactie op MichelledH

Ik vind de buik fotos op de website van 24baby heel fijn. Daar staan van ve ...
https://www.24baby.nl/zwanger/groei-zwangere-buik/18-weken-zwanger-buik/ Deze bedoelde ik

24 dagen geleden

Mijn schoonzus heeft tot de geboorte bijna geen buik gehad. De ene vrouw heeft gewoon heel snel een buik de andere niet. Zou je er geen zorgen om maken💛😊 Haar baby was iets kleiner dan gemiddeld bij de geboorte maar is nu een gezonde jongen van 5 jaar. De baby lag gewoon meer naar binnen en omhoog.

24 dagen geleden

Hee, volgens mij ben je gewoon (mooi!) slank en heb je sterke buikspieren die je buik nog in toom houden. Bij mij kwam mijn buikje echt van de een op de andere dag haha, tot week 20 weinig te zien en daarna was ‘ie er opeens. Ik denk dat je heel mooi zwanger gaat worden nog, wees geduldig 🫶🏼

24 dagen geleden

Ik ben nu zwanger van de tweede en had verwacht nu wel sneller een buikje te hebben, maar nu met bijna 20 weken valt het nog steeds mee. De verloskundige zei dat ik best sterke buikspieren heb, ze zeiden dat vorige keer ook, lijkt bij jou ook best wel? Ik vind het wel fijn dat ik nu nog best lang alles pas en het stelt me wel gerust nu ik hem goed voel, maar begrijp het ook wel dat het soms onzeker maakt, want het voelt best raar soms van waar zit je dan?