38 Reacties

23 dagen geleden

Bij mijn eerste zwangerschap zagen mensen met 35 weken niet eens dat ik zwanger was, ik leek alleen aangekomen maar absoluut niet zwanger en nu weer. Iedereen draagt anders en dit is niet iets waar je wat aan kan doen. Probeer vooral trots te zijn op wat een prestatie je lichaam geeft!

23 dagen geleden

Hier was ik 28 weken zwanger van de eerste. Ik werk bij een groot bedrijf waar ik niet altijd alle collega’s spreek. Toen ik met verlof ging, wisten collega’s (die ik in de gang dan wel eens tegen kwam) niet eens dat ik zwanger was.

23 dagen geleden

Hi, ben je toevallig sportief? De buikspieren kunnen dan extra strak zijn (daarbij ook eerste zwangerschap). Daarnaast heeft mijn partner dit ook. Savonds meer zichtbaar dan door de dag. Daarnaast is de positie van de baby ook van invloed.

23 dagen geleden

Ben 21 weken zwanger van de 2e en ook nu weer minimaal buikje. Mijn eigen kleren nog aan en veel mensen zien het niet eens. Vragen over gesteld bij 20-weken echo, maar was prima. Baby doet het heel goed, ligt prima op koers!

23 dagen geleden

Dat lijkt mij normaal met 19 weeken. Beide van mijn zwangerschap heeft ik pas 23 week echt een buik. Als je lange torso hebt dan meer ruimte voor de kind. De korte vrouwen hebben dus volle buik

22 dagen geleden

Reactie op Mama Van Dave

Dat lijkt mij normaal met 19 weeken. Beide van mijn zwangerschap heeft ik p ...
Dat hoeft niet zo te zijn, ben 1m58 en in verhouding juist lange benen. Denk dat het per persoon verschilt en ligging/buikspieren allemaal samen van invloed zijn..

22 dagen geleden

Mijn tweede zwangerschap en heb wel een buikje maar iedereen zegt je ziet nog niet veel. Klein buikje etc. Bij de eerst aan het einde nog geen gigantische buik, wel gewoon mooi maar werd op andere plekken veel dikker🙈😂 veel dikkere bovenbenen en heupen en veel vocht in gezicht enzo

22 dagen geleden

Reactie op Becky24

Mijn tweede zwangerschap en heb wel een buikje maar iedereen zegt je ziet n ...
Ik was toen 24 kg aangekomen. Nu 20 weken en nog ‘maar’ 4,5 aangekomen. Ik hoop dat het zo rustig blijft gaan. Moet er ook allemaal weer af

22 dagen geleden

Ja hoor, hier net zo! 18 weken en als je niet weet dat ik zwanger ben, zie je het niet. Ben net vandaag m’n eerste kilo aangekomen. Hoewel ik me er totaal geen zorgen om maak (hij is enorm druk aan het trappen en enkel goeie echo’s gehad), heb ik zeker wel eens momenten dat ik wel m’n buikje zou willen showen en het niet meer aan mensen hoef te vertellen, maar dat ze het zelf zien, maar aan de andere kant geniet ik ook van m’n nog beweeglijkheid en normale kleding :-)

22 dagen geleden

Zo zie ik eruit met 7 maanden zwangerschap! Zelfs met mijn vorige, die toch ruim 9 pond woog bij de geboorte, was mijn buik heel erg klein. Nu 21 weken van baby nr 4, ik heb nog geen zichtbare buik. Ligt aan mijn slanke bouw en lange romp. Ik zit er niet mee, al zou het soms fijn zijn als mensen voor me op zouden staan in de tram.

21 dagen geleden

Ik heb ook vergelijkbare buik en zie het maar als voordeel. Komt vanzelf en zal wss nog lang genoeg met zwangere buik rondlopen en dan wil je mss wel weer terug naar deze fase ;) dus voor nu genieten dat ik nog zo mobiel ben. Enige dat ik vervelend vind is dat ik zo erg in die “is ze dik of zwanger” fase zit, maar oh well dat is wat t is

20 dagen geleden

Bij mijn eerste kreeg ik pas rond 24 weken echt een klein buikje.

20 dagen geleden

Hier heel vergelijkbaar. Exact een zelfde soort buikje. In de ochtend echt niets te zien en gedurende de dag zet ik wel wat uit. Maar alle echo’s zijn goed en de baby komt voldoende aan. Fijn juist dat veel kleren nog passen, komt vanzelf ga ik van uit.

19 dagen geleden

Ik ben morgen 20 weken zwanger en heb afgelopen week meerdere keren de opmerking gekregen: "maar je ziet nog helemaal niks!" Tijdens de 20 weken echo afgelopen week zag alles er goed uit, en ze ligt mooi op schema qua groei. Dat is alle bevestiging die ik nodig heb.

19 dagen geleden

Wees blij! Ik heb vanaf het begin al gezegd, hoe kleiner hoe beter. Als je een kleine buikje hebt, krijg je ook geen striemen en krijg je heel snel je oude buik terug. Ik heb ook niet per se een hele grote buik, maar het mag alsnog kleiner van mij haha. Ben echt super bang voor die striemen

19 dagen geleden

Hier ook bijna 18 weken van de 3e en mensen die mij niet kennen zien niets. Heb een iets voller buikje, maar was ook wel heel erg dun vandaar dat bekenden het wel zien. Baby groeit gewoon goed, daar zegt het gelukkig niets over. Ik vind een kleinere buik altijd wel fijn, grote is toch lastig met slapen en bewegen op den duur dus hoe langer het duurt hoe fijner ik het vind (plus goedkoper, want je kunt je eigen kleding aan)

18 dagen geleden

Reactie op melliearb

Wees blij! Ik heb vanaf het begin al gezegd, hoe kleiner hoe beter. Als je ...
Dit is niet helemaal juist hoor. Striae kan ook ontstaan bij een kleinere buik die in korte tijd is ontstaan. Het is vaak door de snelle groei in een korte periode dat je de striemen/striae krijgt. Heeft alles te maken met hoe elastisch je huid is. Daarnaast is een kleine buik geen garantie tot het snel terug krijgen van je buik. Ook dat heeft te maken met hoe sterk je buikspieren zijn en hoe elastisch je huid is..

18 dagen geleden

Same! Ik ben bijna 20 weken zwanger en zie ook nog niet veel/valt niet op. Terwijl bij andere er al echt wel een buikje is. Maar ik hoor ook, wacht maar tot je buik er ineens helemaal uitplopt..