Vandaag hebben we de verjaardag van mn kleine gevierd en ja toen stonden er allemaal glazen/bordjes/etenswaren op tafel en ik, mijn man en de visite waren continue bezig met de kleine dat hij niet wat omgooide of van alles in zn mond stopte. Ik heb hem heel vaak proberen afteleiden maar elke keer kwam hij weer terug naar de tafel en wat ik ook begrijp omdat het zo interessant is en allemaal lekkere dingen. Hadden hem ook even in de kinderstoel gezet en toen was hij even rustig maar wilde er ook weer snel uit.. Poosje terug was precies hetzelfde bij mn zusjes verjaardag, glazen omgevallen en hij stopte ook weer van alles in zn mond. Iedereen natuurlijk lachen en vinden het grappig, maar ik word er zo ongemakkelijk van en weet soms ook niet meer hoe ik het moet aanpakken.Over een poosje staat er weer een verjaardag gepland van een vriendin en ik kijk er zo tegenop om er heen te gaan.. Om alles maar van tafel te halen is niet realistisch, ook zeg ik elke keer van laat dat maar staan of dat is niet van jou etc. Maar niks helpt😅 Het zal vanzelf wel weer overgaan (fases), maar herkennen jullie dit ook en hoe gaan jullie ermee om?