239 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Eg12

Hi allemaal, na hoeveel weken stoppen jullie met foliumzuur?
Mijn verloskundigen (en zie voedingscentrum ook) adviseren stoppen bij 11 weken. Neurale buis is dan dicht , waar je foliumzuur vooral voor slikt. Langer doorslikken staat mogelijk in verband met verkorte tongriem (wijzen eerste studies uit)

2 maanden geleden

Ik heb het aan mijn verloskundigenpraktijk gevraagd en die zeiden slik maar gewoon door de hele zwangerschap. Kon geen kwaad. Lastig die verschillende meningen.. wat moet je nou geloven. Bij mij zit foliumzuur in zo’n multivit mama van vitakruid. En heb het idee dat dit bij alle zo is?

2 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Ik heb het aan mijn verloskundigenpraktijk gevraagd en die zeiden slik maar ...
Dit vraag ik mij dus ook af! Ik slik een multivitamine voor zwangere vrouwen waar ook folaat in zit.

2 maanden geleden

Reactie op 2025baby

Mijn verloskundigen (en zie voedingscentrum ook) adviseren stoppen bij 11 w ...
Nee dat is alleen als je meer inneemt dan de aanbevolen hoeveelheid , sommigen nemen bvb een dubbele dosis of 5mg.

één maand geleden

Hoi! Ik sluit hierbij aan. 7 februari uitgerekend na de termijnecho 😊

één maand geleden

Reactie op M&M 21

Hoi! Ik sluit hierbij aan. 7 februari uitgerekend na de termijnecho 😊
Leuk, ik ook 7!

één maand geleden

Vandaag de 13 weken echo gehad en alles was perfect! Hebben jullie een idee wat het gaat worden? 🥰🥰

één maand geleden

vandaag 13 weken echo gehad ik ben 13+1 enig idee wat het kan zijn?

één maand geleden

Reactie op LolavK0402

Vandaag de 13 weken echo gehad en alles was perfect! Hebben jullie een idee ...
ik denk een meisje

één maand geleden

Reactie op drnnn

ik denk een meisje
Kun jij de nub zien? Ik dacht ook meisje te zien maar andere forumleden geven aan geen nub te zien😅😘

één maand geleden

Hebben jullie al een buikje? Ik niet echt... En maakt me redelijk onzeker... . Ik ben nu 13 + 4

één maand geleden

Reactie op Katrijn-panda

Hebben jullie al een buikje? Ik niet echt... En maakt me redelijk onzeker.. ...
Ik ben ook 13+4 en dit is mijn tweede (vitale) zwangerschap & begin wel een buikje te krijgen. Maar ik keek daardoor laatst naar de foto’s van mn eerste zwangerschap en toen begon ik pas iets te zien vanaf week 17/18 🙈 Het komt dus echt vanzelf, niet iets om je zorgen over te maken!

één maand geleden

Reactie op Katrijn-panda

Hebben jullie al een buikje? Ik niet echt... En maakt me redelijk onzeker.. ...
Ik alleen ‘s avonds en dan zijn het vooral mijn darmen die opzetten. Maar voor de rest ook niet en ben nu 13+6.

één maand geleden

Ik heb 2 dagen geleden de 13 weken echo gehad. Ook vaginaal gekeken en daar was heel duidelijk te zien dat wij een jongetje krijgen. Had niet verwacht dit nu al te kunnen zien. Bij de eerste gewacht tot 20 weken.

één maand geleden

Reactie op Katrijn-panda

Hebben jullie al een buikje? Ik niet echt... En maakt me redelijk onzeker.. ...
Ik ben nu 13+3 en ik heb een klein buikje. Bij mijn eerste kreeg ik pas een buik bij 20 weken. Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken! Is het je eerste?

één maand geleden

Reactie op februari2022mama

Ik ben nu 13+3 en ik heb een klein buikje. Bij mijn eerste kreeg ik pas een ...
Ahzoo oke... Ja is mijn eerste

één maand geleden

3 februari uitgerekend. Maar bij de vorige zwangerschappen was ik 11 en 12 dagen overtijd. Dus wie weet is het met valentijnsdag 😂😂

één maand geleden

Hoi 👋 !! 9 feb uitgerekend! Buikje is vooral koolhydraten die niet zo goed verteerd worden door de darmen heb ik het isee😱 en een continue volle blaas haha. Voel me steeds alsof ik drie happy meals heb gegeten😆

één maand geleden

Reactie op Katrijn-panda

Hebben jullie al een buikje? Ik niet echt... En maakt me redelijk onzeker.. ...
Ik was juist onzeker omdat ik met 12 weken al een buikje heb… terwijl ik verder wel slank ben. Echt iedereens lichaam is anders met zo een zwangerschap blijkt… bij mij merk ik dat mijn darmen echt al plek aan het maken zijn

één maand geleden

Leuk! Ik ben uitgerekend op 13 februari van ons tweede kindje 🧸