286 Reacties
vor 7 Tagen
Reactie op rmdb1992
Hoe gaat het met alle mama's hier? 😊 Kleintjes al lekker (/harder) aan het ...
Ja, ik voel haar de hele dag bewegen. Gezellig hoor!
Hier afgelopen week ook dagcurve geprikt, maar gelukkig geen diabetes!
Hier moet de hele slaapkamer omgebouwd worden, zodat er straks 2 kindjes kunnen slapen én dat ik al mijn spullen kwijt kan: een enorme puzzel! Mijn man en oudste zoon hebben vanmorgen 2 kastjes boven ons bed opgehangen, die mijn dochter en ik hebben opgehaald aan de andere kant van het land. Was mooi te combineren met een theatervoorstelling daar. Gezellig met mijn dochter van 12 in een hotel. Het kan nu nog! Maar nu mag ik dus de komende week weer spullen uitzoeken en kasten opnieuw inrichten. Vandaag al een stukje gedaan. Ik zou het zelf geen nesteldrang willen noemen. Het zijn gewoon dingen die moeten gebeuren. Vorige zwangerschap veel bekkenpijn gehad. Dus zolang ik nog mobiel ben moet ik er gebruik van maken!
Aankomende week weer naar de verloskundige. Kunnen we weer even het hartje luisteren.
vor 7 Tagen
Reactie op QueXan
Ja, ik voel haar de hele dag bewegen. Gezellig hoor!
Hier afgelopen week oo ...
Oww wat leuk! En fijn dat jij het niet hebt😊😊💛💛
Ow dat is inderdaad een uitdaging! Maar gaat vast goed komen. Gezellig om dat zo samen met je dochter te kunnen doen! Wat vind ze er van dat ze een zusje krijgt?
Veel plezier en succes nog met het inrichten en natuurlijk.. het hartje luisteren!🥰
vor 6 Tagen
Reactie op rmdb1992
Oww wat leuk! En fijn dat jij het niet hebt😊😊💛💛
Ow dat is inderdaad ee ...
Mijn dochter vindt het helemaal geweldig dat ze nog een zusje krijgt. Mijn zoon moest er wel even aan wennen dat er nog een kleintje bij komt. Straks (om de week) met z'n zessen!
Hier al weer hard aan het werk op de slaapkamer. Stofwolken wegpoetsen haha. Maar kleine man moest eerst slapen. Dus lig nu lekker samen met hem op bed.
vor 6 Tagen
Reactie op rmdb1992
Hoe gaat het met alle mama's hier? 😊 Kleintjes al lekker (/harder) aan het ...
Idd veel verschil in de bewegingen met eerst. Voelt alsof er een breakdancesessie wordt gehouden in mijn buik soms 😂
Hier met 24 weken de suikertest gehad ivm diabetes van mijn moeder, gelukkig heb ik het tot nog toe niet!
Wij zijn met de babykamer nog niet beginnen omdat wij half december nog verhuizen. Ik voel inmiddels wel enorme nesteldrang dus dat is erg lastig als je nog niks kunt.
Ook afgelopen week van mijn werkgever slecht nieuws gekregen over mijn contractverlenging, dat had ik totaal niet zien aankomen dus dat zorgt wel voor stress. Ik ga vanaf 3 januari met verlof, en vanaf 1 januari loopt mijn contract af. Omdat ik tijdens mijn verlof geen werkgever meer heb val ik blijkbaar in een andere belastingschaal en betaal ik flink meer belasting. Maar ik ben blij dat ik nog iets van inkomsten heb.
vor 6 Tagen
Reactie op Adeny
Ik ben zooo moe. 😭
Ik ook.. word sochtends ook moe wakker. Zodra ik aan m’n ontbijt zit het gevoel dat als ik terug naar bed zou gaan, ik zonder problemen meteen weer in slaap zou vallen. Snachts slaap ik trouwens eigenlijk wel prima. Gezien mijn bloeddruk/suiker/etc allemaal goed is heb ik op eigen initiatief voor de zekerheid nog even laten prikken op ijzer, b12, vitD. Blijkt m’n ijzer op het laagst van het laagst te zitten🙈 dus nu maar aan de Floradix en hopen met 2weken weer wat meer energie te hebben.
vor 6 Tagen
Reactie op Adeny
Ik ben zooo moe. 😭
Herkenbaar! Ik heb bloed laten prikken op aanraden van de gynaecoloog, en blijkt dat mijn foliumzuur en vitamine d minder dan de helft zijn van de minimale gezonde waarde 😅
Ik heb nu tabletten gekregen op recept met een hele hoge dosis, en begin me langzaam iets minder moe te voelen.
vor 5 Tagen
Reactie op yamicaro
Idd veel verschil in de bewegingen met eerst. Voelt alsof er een breakdance ...
Je mag 4 weken voor je bevalling met verlof, maar ook 6 weken. Sommige werkgevers zijn hier niet transparant over. Misschien heb je dan nog wel een werkgever?
Anders, jammer.. succes met de verhuizen & kinderkamer…❤️
vor 5 Tagen
Reactie op yamicaro
Idd veel verschil in de bewegingen met eerst. Voelt alsof er een breakdance ...
Dit is niet waar hoor, althans dat was bij mijn zoon niet zo. Als je binnen 10 weken voor je uitgerekende datum zonder contract komt te zitten dan krijg je gewoon 100% uitbetaald vanuit UWV gerekend over het dagloon van afgelopen jaar.
Ik ben officieel 10 januari toen met verlof gegaan, en vanaf eind december had ik geen contract meer. Ik heb dus 10 dagen in de ww gezeten en erna zwangerschapsverlof uitkering, ik heb er financieel vrijwel niets op hoeven inleveren!
Zal natuurlijk afhankelijk van je salaris zijn, voor zover ik weet verdien ik gewoon gemiddeld.