230 Reacties

vor einem Monat

Reactie op Anoniem1785

14 februari 🥰
Ik ook!

vor einem Monat

9 februari dus val er echt net buiten haha

vor einem Monat

Hee wat leuk, hier 11 februari ☺️

vor einem Monat

Nog een 12 februari hier! 😁🩵🩷

vor einem Monat

Reactie op Marielx

Nog een 12 februari hier! 😁🩵🩷
Leuk ik ook🩷🩵

vor einem Monat

Reactie op Ina33

Ik ook!🥰
Ik ook 🙂

vor einem Monat

Reactie op yamicaro

Heeft hier iemand anders ook al de uitslag voor de NIPT? Bij mij was ie vor ...
Ik had hem donderdag afgenomen en dinsdag een goede uitslag. De 13 weken echo krijgen wij niet, want we zijn dan op vakantie in dat termijn. Dus moeten helaas wachten tot de 20 weken echo.

vor einem Monat

Reactie op yamicaro

Ik hoor biet meer bij de 17 februari-groep, vandaag bij de termijnecho is d ...
Ik kom erbij bij de 17 februari groep 🥰 Heb 2.5 week geleden al mijn termijnecho gehad met 9 weken, toen was het even 18 februari, maar ben gister toch weer een dagje vooruitgezet. Dit keer is het definitief. Hoewel ik de laatste maanden wel erg bezig was geweest met data van menstruatie/eisprong etc en het allemaal erg regelmatig was, zat ik er toch naast dit keer. Vermoedelijk dat mijn eisprong anders is geweest omdat ik een miskraam heb gehad op +-6 weken direct voor deze zwangerschap. Ik moest van de verloskundige uitgaan van de eerste dag dat ik begon te bloeden. Daarmee kwam ik uit op 14 februari. Bij de eerste echo zeiden ze 23 februari, toen werd het 20, toen 18, nu toch 17. Het begin is even een rollercoaster geweest voor mijn gevoel, de miskraam hiervoor was ook al de 4e, dus ik vond het eerlijk gezegd ook wel wat lastig om erin te gaan geloven. Nu gister weer een echo gehad met 12+1 en ik voel me een stuk meer gerustgesteld. Ons kindje was heel flink aan het bewegen op de echo, handjes, voetjes, duimen, omkeren en zoals mijn dochter van 7 het noemde: "springen". De vk gaf aan dat dit er heel goed uit zag en dat het erg positief was zo'n levendig kindje (dat belooft wat..). Moet zeggen dat ik dat bij mijn andere kindjes nooit zo beweeglijk heb gezien met deze termijn. Weleens een armpje of een beentje dat bewoog, maar daar was het wel mee gezegd. Zijn er nog mama's met zo'n ervaring van zo'n beweeglijk kindje?

vor einem Monat

Reactie op cynthiaaaa

Zijn er hier mama’s die voor de bevalling al willen proberen te beginnen me ...
Als ik het mag, dan wil ik het wel graag doen. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het wel gedaan in overleg met de gynaecoloog, 1.5 week, en daar ontzettend veel profijt van gehad. Ik ben ingeleid met 36+6 vanwege een te klein kindje en mijn zoontje moest bijgevoed worden. Doordat ik al was begonnen met kolven in de zwangerschap, kon dit met mijn eigen melk/colostrum. Omdat ik al 2 kleine kindjes op de wereld heb gezet, zou ik de optie nu ook zeker weer gaan overleggen met mijn gynaecoloog, omdat de kans dat het weer een kleintje wordt wel aanwezig is. Ik zou het dan fijn vinden als het kindje - indien nodig - bijgevoed kan worden met colostrum

vor einem Monat

Reactie op Felicia9812

Als ik het mag, dan wil ik het wel graag doen. Bij mijn vorige zwangerschap ...
Wat mooi dat je direct je eigen melk hebt kunnen geven! Mag ik vragen hoevaak per dag en hoelang je dan pompte? En hvl ml er circa per keer uit kwam? Ben daar wel benieuwd naar want op internet las ik dat het echt maar op een paar ml gaat en dit echt pas op gang komt na de bevalling

vor einem Monat

Reactie op cynthiaaaa

Wat mooi dat je direct je eigen melk hebt kunnen geven! Mag ik vragen hoev ...
1, maximaal 2 keer per dag deed ik het toen. Eigenlijk altijd 's avonds en als ik erg veel lekkage had dan probeerde ik het 's morgens of 's middags toch een beetje te masseren en dan wat eruit kwam op te vangen zeg maar. Moet je eerlijk zeggen: voor mijn gevoel lekte ik halve zwembaden, maar in werkelijkheid waren het inderdaad echt maar een paar drupjes. Het is 5 jaar terug, maar als ik het me goed herinner is het meeste iets van 5-6 ml per keer geweest. Het was enorm weinig in elk geval, maar het was wel voldoende als bijvoeding voor mijn baby in de eerste uren en dagen na de geboorte. Het klopt dat het echt pas op gang komt na de geboorte. Bij mijn zoontje (2e kindje) was mijn eerste keer dat ik borstvoeding ging proberen en ik was zó bang dat het niet zou lukken, maar op dag 6 na de geboorte zat ik al met overproductie🙈 Ik gebruikte een handkolf of deed het met mijn handen en ving het op met spuitjes, die kun je bij de apotheek halen en invriezen😊

vor einem Monat

Reactie op Felicia9812

Ik kom erbij bij de 17 februari groep 🥰 Heb 2.5 week geleden al mijn ter ...
Ja hier! Voor de tweede keer zwanger van een echte "spring in t veld"! Mijn eerste kleine was met de termijnecho enorm aan t "hupsen" zoals mijn man het noemde, en deze zwangerschap ook weer een hupsertje. Volgens de verloskundige idd een goed teken, zo'n bewegelijk kindje 😊 Ik weet niet of het toeval is, maar de dreumes van de eerste zwangerschap zit nog steeds geen seconde stil in zijn leven, klimt overal op, rent door t huis en de tuin, en beweegt zelfs veel in zijn slaap 😂 Als de tweede ook zo is word t nog wat 👍

vor einem Monat

Reactie op Eeneneen

Ja hier! Voor de tweede keer zwanger van een echte "spring in t veld"! Mijn ...
Oh jeetje dat belooft wat haha! Ja wat ik zei, mijn beide kinderen waren niet zo druk in de buik, maar mijn zoontje (bijna 5) kan nu ook echt geen seconde stil zitten. Hoevaak die jongen wel al niet ergens vanaf gevallen is omdat hij denkt alles te kunnen en hij gewoon 5x sneller is dan ik.. Het zijn dus alsnog geen garanties hahah. Achja, het brengt wel leven in de brouwerij toch?🥰

vor einem Monat

Reactie op Felicia9812

Oh jeetje dat belooft wat haha! Ja wat ik zei, mijn beide kinderen waren n ...
Hahaha misschien zegt het dan idd niet zoveel hoe druk ze zijn in de buik, dat klinkt net als mijn zoontje idd 😂 Ik vind het heerlijk, kan echt genieten van die kleine druktemaker 🥰 als deze net zo mag worden ben ik gelukkig 😁

vor einem Monat

Net de 13 weken echo gehad, en alles was goed!🙏🏻

vor einem Monat

Reactie op Felicia9812

Ik kom erbij bij de 17 februari groep 🥰 Heb 2.5 week geleden al mijn ter ...
Jep! Mijn zoontje was altijd erg beweegelijk op de echo, en nu ook nog haha Wij hebben vandaag ook de 13 weken echo gehad, en ook een enorm beweegelijk kindje, echt continue alleen maar bewegen haha

vor einem Monat

Hier 11 februari uitgerekend!😊

vor einem Monat

12 februari ☺️

vor einem Monat

13 weken echo was goed 😊, het is een meisje 👧🏻

vor einem Monat

Uitgerekend op 17 feb. Wij hebben de 13 weken echo op 22 augustus met 14+3 en se geslachtsecho op 5 september!🤍