596 Reacties

茅茅n maand geleden

Reactie op Baido

Ik zie hier steeds verschillende data van de 13 weken echo en de geslachtse ...
De 13 weken echo is een uitgebreide medische echo. Daar doen ze alle metingen etc. Is een echo van 40 min per kindje. Het geslacht doen ze bij ons in het ZH pas met de 20 weken echo. De geslachtsecho is puur voor het geslacht en die kijken niet naar medische dingen. Vergelijkbaar met een pretecho Bij ons is de 13 weken echo heel laat gepland. De geslachtsecho doet diegene die bij ons aan huis komt tussen de 14&15 weken. Vandaag dus 2 echo's kort na elkaar

茅茅n maand geleden

Reactie op moronthefloor

Wanneer hebben jullie de geslachtsecho gepland? Wij hebben a.s. woensdag d ...
Wij hebben aanstaande donderdag de 13 weken echo met 13+2 en zaterdag de 31e de geslachtsecho met 14+4!

茅茅n maand geleden

Zijn er ook nog mensen die op de uitslag van de NIPT aan het wachten zijn? Ik heb hem afgelopen woensdag laten prikken met 12+1, en vind het toch wel erg spannend, dat had ik niet verwacht!

茅茅n maand geleden

Reactie op DrKimberly1990

Wel aangeboden maar afgeslagen, voelt wel een beetje alsof ik iets mis maar ...
Dit herken ik! Bij mij kwam het ook niet uit qua data en tijdstippen, dus ik volg ook de reguliere afspraken!

茅茅n maand geleden

Reactie op lisadvc

Zijn er ook nog mensen die op de uitslag van de NIPT aan het wachten zijn? ...
Ik ben er ook op aan het wachten! Afgelopen donderdag laten prikken met 12+2. Heb je het ook met nevenbevindingen gedaan? Ik vind het juist minder spannend dan gedacht, maar met dit soort dingen maak ik me pas zorgen als er echt iets blijkt te zijn. Ik heb inmiddels zoveel onderzoeken en testjes moeten doen in mijn leven 馃槄 Maar snap dat het zenuwslopend kan zijn voor de meeste.

茅茅n maand geleden

Reactie op mickey23

13 weken echo gehad net, helemaal goedgekeurd! Heel bijzonder wat je allema ...
Hoe lang duurde de echo bij jou?

茅茅n maand geleden

Reactie op Lisaaa-

Hoe lang duurde de echo bij jou?
Echt maar 15 minuten 馃槄 er stond 30 minuten voor maar had een vrij bijzondere echoscopiste die t er echt doorheen ramde. Heel staccato en emotieloos maar iig wel accuraat 馃槀

茅茅n maand geleden

Reactie op mickey23

Echt maar 15 minuten 馃槄 er stond 30 minuten voor maar had een vrij bijzonde ...
Oh haha nou hopen dat het morgen langer duurt bij mij 馃 kon je het geslacht nog een beetje achterhalen?

茅茅n maand geleden

Reactie op mickey23

Echt maar 15 minuten 馃槄 er stond 30 minuten voor maar had een vrij bijzonde ...
Vind dat echt heel apart als er 30 min voor staat en ze maar 15 min naar het echo beeld kijkt. Wat ik mij dan afvraag die tijd staat daarvoor omdat ze alles goed willen bekijken etc je gaat als echocopist toch niks afraffelen. Persoonlijk maar is achteraf makkelijk praten natuurlijk had ik misschien er wel een opmerking over gemaakt. Wat mij opvalt is dat in het ziekenhuis het vaak zo onpersoonlijk is is zo jammer! Fijn dat je iig je kindje weer hebt gezien en het gezond is.

茅茅n maand geleden

Reactie op nice88

Vind dat echt heel apart als er 30 min voor staat en ze maar 15 min naar he ...
Volgens mij wordt er ruim de tijd voor gepland, maar als ze eerder alles gezien hebben, dan zijn ze eerder klaar. Wel super jammer als het idee gegeven wordt dat het afgeraffeld wordt natuurlijk. Hier in het ziekenhuis juist helemaal geen onpersoonlijke ervaring. Ik voel me hier echt gezien en gehoord en zou dit ziekenhuis echt aan iedereen aanraden haha. Vorige zwangerschap was de 13 weken echo +/- een half uur ipv de 3 kwartier die ervoor gepland stond, maar vond zelf een half uur wel genoeg haha

茅茅n maand geleden

T hangt hier heel erg af van de echoscopiste. Heb nu 4 echos gehad en 3x een andere. Deze nu 2x gehad en zij leest t dossier ook niet dus ook geen idee van eerdere miskraam. Terwijl de andere juist heel lief en bedachtzaam waren. Dus ik vond de tijd niet zo zeer probleem meer de persoonlijkheid van die mevrouw maarja daar doe je niet zoveel aan ;) En ze plannen denk ik ook extra tijd in omdat de baby heel beweeglijk kan zijn en ze dan niet alles goed kunnen meten of dat ze bij jou niet alles goed kunnen zien. Nu 2x gehad dat ze gelijk alles goed konden doen dus we snel klaar waren. Vorige echo mevrouw zette de echo kop erop en toen mochten we gewoon even kijken, maar daar ben je na paar minuten ook wel klaar mee als er niet zoveel gebeurd haha.

茅茅n maand geleden

Reactie op Lisaaa-

Oh haha nou hopen dat het morgen langer duurt bij mij 馃 kon je het geslach ...
Mn vriend is ervan overtuigd dat hij een piemel zag 馃槀 maar kan helemaal niet met 12+5 volgens mij haha. Op basis van nub denk ik meisje. We gaan t zien

茅茅n maand geleden

Reactie op mickey23

T hangt hier heel erg af van de echoscopiste. Heb nu 4 echos gehad en 3x ee ...
Net 13 weken echo gehad, alles is goed. Bij mij was die kleine erg beweeglijk en moest ik tussendoor nog even wandelen en water drinken met de hoop dat hij/zij nog even goed wilde draaien. Werd voor de hersens toch nog een inwendige echo gedaan, zodat ze dat kon zien. Uiteindelijk alles behalve de nekplooi afgevinkt. Nekplooi was niet heel erg, gezien nipt goed was

茅茅n maand geleden

Reactie op Lisaaa-

Net 13 weken echo gehad, alles is goed. Bij mij was die kleine erg beweegli ...
De echo heeft zonder het wandelen in totaal 35 min geduurd

茅茅n maand geleden

Is tijdens de 13- weken niet gewoon stiekem het geslachtsdeel even in beeld zodat je kan kijken? Dat vroeg ik me af 馃檪

茅茅n maand geleden

Reactie op Lisaaa-

De echo heeft zonder het wandelen in totaal 35 min geduurd
Ja wow groot verschil dan wel he, wel leuk zo lang naar beweeglijke baby kijken 馃槀 Bij mij deed ze met echo wel benen opmeten maar kon niet echt geslacht ontdekken. Al zweert mn vriend dat hij een piemel zag 馃槀 maar ook geen idee waar je precies naar kijkt

茅茅n maand geleden

Reactie op Marle31

Is tijdens de 13- weken niet gewoon stiekem het geslachtsdeel even in beeld ...
Bij mij was het absoluut niet te zien

茅茅n maand geleden

Reactie op Marle31

Is tijdens de 13- weken niet gewoon stiekem het geslachtsdeel even in beeld ...
Bij ons in ieder geval niet. Kon het zelf niet goed zien en zelfs op de 10 fotos die ik gekregen heb, is er geen nub of iets duidelijk te zien. Zal toch nog 2 weken moeten wachten tot het verlossende woord 馃槄

茅茅n maand geleden

Reactie op lisadvc

Zijn er ook nog mensen die op de uitslag van de NIPT aan het wachten zijn? ...
afgelopen donderdag gedaan, vandaag de uitslag. mijn uitslag was goed en ze konden niks geks vinden馃槉 (heb de basic gedaan, niet de uitgebreide)

茅茅n maand geleden

Vanochtend eerste bijeenkomst van Centering Pregnancy gehad. Was erg leuk! In plaats van dat we naar het hartje luisterden kregen we zelfs nog allemaal een korte echo, omdat niet iedereen ver genoeg was om het hartje al te horen. Dat was een hele leuke verrassing! 馃グ Nu uitkijken naar vrijdag, dan heb ik de 13-wekenecho met 13+4.