5 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben ZZPer, heb een eigen pedicurepraktijk. Het voor en nadeel is dat ik alleen werk. Tijdens mijn miskraam kon gelukkig mijn moeder invallen, is ook pedicure. Ik heb een verzekering dus kan normale tijd met verlof als het deze keer wel goed gaat. Ben wel van plan om na de bevalling niet meer te gaan werken, want wij hebben daarna namelijk emigratieplannen

4 maanden geleden

Hi! Wat leuk, ik heb een (product) fotostudio. Ik heb een mede-eigenaar ook een jonge vrouw met kinderwens en wij hebben 2 personeelsleden en 2 stagiaires. Ik ben nu zwanger van de 2e. In principe hebben we de afspraak dat we niet tegelijk met verlof kunnen zijn. Onze regeling is de zwangerschapsuitkering van het uvw aanvullen naar ons eigen maandelijkse salaris. De andere eigenaar krijgt alle maanden dat ik er niet was een extra financi毛le compensatie voor de druk. Ben heeeeel benieuwd hoe het straks gaat, mijn zwangerschap was totaal ongepland. Ik heb de vorige tot week 36 doorgewerkt maar beviel 1,5 week later dus nu toch wat eerder stoppen, misschien week 35. We zien het wel!

4 maanden geleden

Ha, hier samen met mijn man een bedrijf in vastgoedonderhoud. Het is mijn 4de zwangerschap en vorige keren allemaal in loondienst. Het moeilijkste lijkt mij om echt voor je verlof te kiezen en op tijd te stoppen en genoeg rust daarna te pakken. Hoever kunnen jullie het bedrijf ook echt loslaten?

4 maanden geleden

Hi, wat leuk! Ik heb een eigen Hondenuitlaatservice. Soms best wel uitkijken al met opdringende hondjes. Ben nu extra op m鈥檔 hoede. Wel heerlijk dat ik nog redelijk kan uitslapen nu (tot 08:00) ik werk 5 dagen in de week waarvan 3 dagen van 09:00 tot 15:00 2 wandelingen en 2 dagen van 10:00-13:30 1 wandeling . (Is administrate thuis + klantencontact niet in meegerekend) ik denk dat ik deze baan heerlijk kan combineren met de zwangerschap. Ik zit 2/3 van de tijd achter het stuur en kan ik lekker mijn rust pakken. Per wandeling loop ik 1 uur dus kom ook heerlijk aan m鈥檔 beweging. Straks kan ik lekker m鈥檔 zwangerschapsverlof opnemen via het uwv en als de kleine er eenmaal is (mits de zwangerschap goed verloopt natuurlijk) dan ga ik 1 van de 2 dagen waarop ik maar 4 uurtjes werk dus oftewel 1 wandeling maak stopzetten. Zo heb ik minder inkomensverlies en toch een lekkere extra vrije dag met de kleine.

4 maanden geleden

Reactie op anno123123

Hi, wat leuk! Ik heb een eigen Hondenuitlaatservice. Soms best wel uitkijke ...
Opspringende