16 Reacties

2 weken geleden

Ik maak ze einde van de dag goed schoon, maar tussendoor spoel ik ze met warm water goed om zodat er geen melkresten in zitten

2 weken geleden

Jep is idd veel werk. Ik maak het schoon met een natuurlijke zeep en flessenborstel

2 weken geleden

Ik heb een kraan waar kokend water uit komt. Snachts spoel ik de kolf zo heet mogelijk af. En de opvang flesjes doe ik met kokend water. Daarna zet ik het te drogen op een theedoek die ik de kookwas en gestreken is. Maar inderdaad het schoonmaken vergt wat tijd. Ik doe alles voor de kleine. En dit is ook maar een periode. Over 5 maanden krijgt hij tanden en bouw ik de borstvoeding af en is het kolven en het schoonmaken daarvan weer voorbij. Wie weet ga ik het wel missen als er voor de zoveelste keer een bord met eten op de grond beland.

2 weken geleden

Je kan de kolf goed afspoelen en in de koelkast zetten om bacteriegroei tegen te gaan. En dan eens in de 24u grondig schoonmaken

2 weken geleden

Dit hou ik aan ☺️

2 weken geleden

Mij is toch echt geadviseerd het met koud water af te spoelen! Staat ook op de gebruiksaanwijzing trouwens. Warm water zorgt juist voor bacterie groei. En inderdaad aan het einde van de dag afwassen in sopje of in een microwavebag

2 weken geleden

.

2 weken geleden

Ik doe sochtends alles met water en zeep en rest van de dag alles afspoelen en uit elkaar halen. Snachts alleen even simpel afspoelen en afdrogen

2 weken geleden

Iedere kolfbeurt kort spoelen en 1x per dag goed afwassen. Snachts spoel ik het af in de badkamer en zet het klaar voor de ochtend

2 weken geleden

Drogen jullie alle onderdelen ook direct af als je de hele dag kolft? Of doe je ze bijv na het afspoelen in een hydrofiel (en in de koelkast) voor de volgende sessie?

2 weken geleden

Ik kolf nu maar max 1 keer per dag. Dan spoel ik het af en leg ik het te drogen op een keukenrol. Na een paar keer gebruiken steriliseer ik de kolf in de avond.

2 weken geleden

Ik sterriliseer de kolf 1x per 24 uur en was ze daarvoor ook af. Tussendoor bewaar ik ze zonder spoelen in de koelkast.

2 weken geleden

Ik spoel het elke keer af met koud water en 1x in de 24 uur steriliseer ik het snel in de magnetron met zo’n bak.

2 weken geleden

Inderdaad, altijd eerst koud water. Daarna warm water.

2 weken geleden

Ik spoel hem iedere keer af met heet water en doe hem 1x dag in een sopje met een drupje afwasmiddel.

2 weken geleden

Ik kolf bijna fulltime fulltime. Iedere ochtend maak ik de kolf goed schoon met water een zeep. Overdag leg ik de kolf na iedere sessie in een bak met water en spoel ik de kolf goed af met water (soms ook weer even snel met een flessenborstel met zeep erdoor haha). Maar als ik er geen zin/tijd voor heb leg ik de kolf in de koelkast. In de nacht haal ik enkel een hydrofiele doek door het schild heen. Voorheen spoelde ik deze in de nacht ook helemaal af maar heb navraag gedaan in de Facebook groep 'Fulltime kolven' en dat is dus echt niet nodig (scheelt echt onwijs). In de ochtend begint het riedeltje weer overnieuw.