37 Reacties
7 maanden geleden
Ik begin het weekend weer met werken en wil ook gaan kolven. Heb een draadloze kolf en een kolftas met koelelement gekocht waar 3 flesjes in kunnen. Dit zal ik meenemen. En even afhankelijk van welke dienst en hoe voedingen lopen denk ik 2x te moeten kolven op het werk. Ons zoontje komt om ong de 3uur en zal dit dan ook aanhouden.
Hij krijgt nu 1x daags een fles en dan kolf ik duo 15min.
7 maanden geleden
Deze week start ik ook op werk, maar ondertussen wel wegens wat uitjes ervaring met op verschillende plekken kolven. Inderdaad kolven rond de tijden dat je anders voed (mag wat verschil in zitten, kolven is immers toch niet hetzelfde dan als de kleine drinkt). Ik voed 1 borst per keer, maar kolf altijd dubbel. Verder inderdaad de kolf, genoeg flesjes/zakjes en iets om de melk in koel te houden(ik heb sinds kort een ceres chill thermosfles en ben fan)/ te bewaren en mee naar huis te kunnen nemen. Ik heb zelf er meestal een hydrofiel bij zitten, een siliconen placematje en borsteltje(baby on the move) en een mini afwas middel om spullen schoon te houden en tussendoor schoon te kunnen maken.
7 maanden geleden
Reactie op Riiian
Deze week start ik ook op werk, maar ondertussen wel wegens wat uitjes erva ...
Oh en ik kolf tot er niet meer stroomt en mijn borsten leeg voelen. Als je langer blijft kolven blijven er nog wel druppels of soms kleine beetjes komen, maar loopt het niet meer. Dat is hier meestal tussen de 5 en 10 minuten, maar mijn kind drinkt zelf ook snel dus mijn borsten zijn dat gewend
7 maanden geleden
Deze week is mijn 2e week dat ik weer aan het werk ben. Ik kolf exclusief, en doe dit ook om de 3 uur. Hierdoor kolf ik op het werk ook 3 x (elke keer 20 min). Weet in ieder geval dat je een kolfrecht hebt van 1/4e van je werktijd!
7 maanden geleden
Hier 2e borstvoeding avontuur en sinds een week weer begonnen. Ik heb een koeltasje waar ik 2 grotere of 3 klein flesjes + de schelpen van mn draadloze kolf in kan stoppen. Ik kolf 2 keer op een dag en dan dubbel en zet tussendoor dat koeltasje dan in zn geheel in de koelkast, dan hoef je de kolf niet schoon te maken. Neem wel inderdaad een hydrofiel mee ook om neer te leggen en heb altijd extra zakjes bij me, voor t geval ik ineens meer kolf.
7 maanden geleden
Whaa heel verhaal getypt, gaat dit topic weg….
Maar goed toilettas met kolf, hydrofiele doek. En koeltas met 3 flesjes. En een spons met zeep erin zodat ik bij de laatste sessie alles weer schoon heb en het niet nog thuis hoef te doen. En neem mijn telefoon mee zodat ik serie kan kijken 😅
7 maanden geleden
En kolf standaard 9/12/3 uur. Vind het makkelijk om gewoon die tijden aan te houden.
7 maanden geleden
Ik kolf ook om 9/12/3 en neem medela koeltas mee met 4 flesjes. Als Kayo de dag erna naar de opvang gaat neem ik een grotere koeltas mee met grotere flessen baan 240 ml . (Krijgt 170 ml per gift en moet 4 giften dan sparen). Verder natuurlijk de kolf, hydrofiele doeken. En ik heb een grotere toilettas waar mn kolf spullen in kunnen
7 maanden geleden
Thanks voor jullie reacties! Ik moet even kijken hoe vaak het kolven nodig is. Zit op 3 of 4 voedingen als ik van huis ben, maar geef normaal 1 borst per voeding. Kolven doe ik wel altijd dubbel, want anders heb ik denk ik niet genoeg melk voor een hele voeding. Ik ga gewoon kijken hoe het gaat.
7 maanden geleden
Ik lees even mee! Hier ook deze week begonnen met werken, en dus ook kolven op het werk. Mijn baby drinkt thuis 1 borst per keer, daarom kolf ik ook om en om. Lees hier nu dat mensen dubbel kolven, kan dat wel gewoon? Waarom wel dubbel kolven? Haha soms snap ik er echt ff niks meer van! Ben bang voor overproductie, al 3x borstontsteking gehad dus een beetje voorzichtig.. 🤨
7 maanden geleden
Reactie op sannnne97
Ik lees even mee! Hier ook deze week begonnen met werken, en dus ook kolven ...
Als je kindje thuis 1 borst per keer drinkt kun je dat aanhouden met kolven.
Ook kun je beide kolven en dan bv wat minder lang. Denk dat het ook een beetje proberen is wat werkt voor jou en wat genoeg maar niet teveel productie oplevert.
Ik kolf dubbel omdat mijn zoontje ook beide borsten drinkt. Je kan ook om en om kolven, dus wel beide ma na elkaar. Ik heb een periode gehad dat mijn borsten duo kolven niet leuk vonden. Te weinig productie-& dan kolfde ik 1 borst nog na
7 maanden geleden
Bij onze zoon wisselt het of hij uit 1 of 2 borsten drinkt. Live geef ik 3 voedingen (hij krijgt in die tijd ook 3 flesjes), maar ik kolf 2x beide of 2x beide en 1x 1 borst. Dan heb ik 3x 140-150ml bij elkaar wat hij ook opdrinkt uit de fles.
Ik heb mijn kolf, koelkastje, 4 flesjes en een spuugdoekje mee. Het koeltasje past in zijn geheel in de koelkast daar.
Ik ben 5-10 minuten per kolfsessie kwijt (excl spullen klaarzetten en opruimen dan 😉). Dus ze hebben geluk dat ik maar een half uurtje per dag kwijt ben aan kolven
7 maanden geleden
Reactie op sannnne97
Ik lees even mee! Hier ook deze week begonnen met werken, en dus ook kolven ...
Ik heb ergens gelezen dat dubbel kolven effectiever zou zijn vandaar dat ik nu ook dubbel kolf. En anders heb ik ook echt gewoon niet genoeg melk voor 1 flesje. Als voor jou 1 kant kolven genoeg is zou ik dat aanhouden.
7 maanden geleden
Ja ik heb ook gehoord dat dubbel kolven bevordelijk is voor de toeschietreflex, dat het daardoor sneller/makkelijker komt. Mijn zoontje drinkt telkens uit beide borsten, dus voor mij is het ook normaal om beide borsten elke sessie te kolven.
Ik doe het drie keer op een dag, 20 min lang. En als ik niet genoeg heb voor de opvang kolf ik een extra keer in de avond als de kleine slaapt. Maar ik had ook een dipje in productie, dus wellicht is dat niet meer nodig straks!
7 maanden geleden
1. Ik kolf ook dubbel (voeden vaak enkel), twee keer. Ik kolf ook voor ik thuis vertrek en meteen als ik thuiskom of voedt haar zelf als ze nog voelding moet hebben. Ik kolf 15 min maar met alles erop en eraan is het 30 min.
2. De kolf bewaar ik in de koeltas en was ik af als ik thuis ben. Ik neem mee: Hydrofiele doek waar ik schelpen inwikkel, oplader, kolftas, bevroren koelelementen, kolfzakjes en watervaste stift voor datum/hoeveelheid etc op te schrijven.
Dubbel kolven doe ik omdat ik toch moet wachten, kan ik net zo goed beide borsten doen. Merk niet dat ik daardoor overproductie krijg.. De melk die ik overhoud vries ik in voor als ik een keer ziek ben (uit ervaring gemerkt dat mijn productie dan echt drastisch omlaag gaatd) zodat ik dan kan bijvoeden of gebruik het in badjes. Enne succes met werken!! ❤️