5 Reacties

één maand geleden

Ik denk dat je deze vraag beter op het grote forum kan stellen. Dan krijg je wellicht meer antwoorden! Ik weet niet of veel van deze geboorteclub al een broertje of zusje hebben namelijk 😊

één maand geleden

Mijn jongste zoon had een te kort tongriempje waardoor borstvoeding echt veel moeilijker ging. Een paar weken na de geboorte heeft de vk hem geknipt, dit ging echt binnen een paar seconden en was zo gebeurd. Mijn vriend heeft hem toen vastgehouden omdat ik het eng vond om te zien. De arts had me uitgelegd dat als ik te lang zou wachten met het tongriempje doorknippen dat het dan spraakproblemen kon opleveren en ook dat hij later dan onder narcose moest om het te laten doorknippen (tongriem zou dan dikker worden dus moeilijker te knippen).

één maand geleden

Onze zoon had echt een hele korte tongriem. Maar dit werd niet opgemerkt, wij hebben er uiteindelijk na 2 maanden zelf naar gevraagd. Hij had altijd veel last van drinken en nadat het tongriempje was doorgebrand (we zijn bij de tongriemkliniek geweest) was het direct veel beter. Minder krampjes en hij dronk veel makkelijker. Het was echt niet fijn, en de oefeningen die je daarna in het mondje moet doen ook verschrikkelijk, maar hij is nu bijna 3 jaar en kan gewoon zijn tong uitsteken en alles. Dit was anders absoluut niet mogelijk geweest. Succes met de keuze. Ik heb zelf ook een korte tongriem, deze is niet door geknipt oid en dat gaat prima. Hangt er denk ik ook erg vanaf hoe kort het riempje is.

één maand geleden

Wij hebben er wel voor gekozen de tongriem van onze dochter te laten behandelen en is ons zeer goed bevallen. Pijn/last viel reuze mee voor haar en ze dronk daarna echt veel beter! Ik vond het ook vreselijk en zielig maar achteraf heel blij dat we het toch hebben gedaan. Succes met je overwegingen!

één maand geleden

Mijn zoontje had een iets verkort tongriempje, en wij hebben ervoor gekozen dit niet te laten knippen. We vonden een houding waarin hij kon drinken (aan de borst), en het is met de tijd zelf opgerekt, hij is nu 16 maanden en kan gewoon zijn tong uitsteken (en laat dit ook graag aan iedereen zien 😂). Maar bij ons was het wel een mild geval, ik weet niet of het ook vanzelf was goed gekomen als hij korter was 🤷‍♀️