258 Reacties

één maand geleden

Herkent iemand dat een goeie dag (weinig klachten en genoeg energie) wordt gevolgd door een super slechte dag (overgeven, misselijk, moe) steeds denk ik, nu gaan alle klachten weg en dan krijg ik een twee keer zo'n harde klap. Heb je dan teveel gedaan op je goeie dag??

één maand geleden

Reactie op ARH2001

Herkent iemand dat een goeie dag (weinig klachten en genoeg energie) wordt ...
Heel herkenbaar. Van de week ben ik de hele dag op pad geweest met mn nichtje en zus in pretpark, nergens last van, s avonds stortte ik in. Gisteren een prima dag weer, vandaag waardeloos (alleen maar in bed willen liggen, slapen). Ik ben blij dat ik deze week vrij ben van werk, want deze dualiteit is verschrikkelijk 😅

één maand geleden

Niet zo sterk van de een op de andere dag maar vorige week zat ik met de kinderen op een camping (man ging vanaf daar naar het werk) en toen voelde ik me 10 dagen lang nauwelijks zwanger, weinig kwaaltjes. Nu ben ik weer thuis en slaat de lamlendigheid en vermoeidheid dubbel zo hard terug en ook het weeige gevoel in mn maag weer. Zelf wijt ik het aan afleiding en waar je in je hoofd mee bezig bent maar dit zal voor iedereen anders zijn

één maand geleden

Reactie op ARH2001

Herkent iemand dat een goeie dag (weinig klachten en genoeg energie) wordt ...
Niet perse van de een op de andere dag, wel verschil per week. Ik ben bijvoorbeeld op vakantie geweest naar een vakantiepark met de kinderen en hoewel ik me de weken ervoor enorm lamlendig voelde (oke ben ook goed ziek geweest 2 weken daarvoor), bruiste ik daar eigenlijk van de energie. Was lekker op tijd wakker, ging dingen ondernemen met de kids de hele dag door. Alleen na het zwemmen steeds had ik even een uurtje nodig om wat bij te komen. Eenmaal weer thuis kakte ik weer in. Beroerd voelen, geen energie, nergens echt zin in. Nu zit ik met een omgangsregeling met m'n ex, waardoor ik week op-week af m'n huis moet delen en zelf eruit moet zeg maar. Dus een week later ben ik bij familie geweest voor een weekje en daar kwam de energie weer terug. Eenmaal weer thuis sloeg dat dus weer om vorige week. Ik weet niet waar het precies aan ligt, maar dit is wat ik merk. Vandaag weer weg voor de laatste week, ben benieuwd.

één maand geleden

Reactie op ARH2001

Herkent iemand dat een goeie dag (weinig klachten en genoeg energie) wordt ...
Het scheelt indd per dag. Ik heb vandaag na 3 dagen weer moet overgeven. En ik had gister weer erg last van mijn bekken na een paar goeie dagen. Nu nog steeds wat last. Soms heb ik top dagen dat ik denk hallo meisje ben je nog in mama’s buik. En dan laat ze zich weer even horen dan ben ik weer heel misselijk. En slapen is sowieso een dingetje, ik heb een heerlijk grote zwangerschapskussen maar het is gewoon te warm om daar mee te slapen nu. Verder lig in lang wakker en ben ik ook vroeg wakker. we doen het voor het wondertje❣️

één maand geleden

Reactie op ARH2001

Herkent iemand dat een goeie dag (weinig klachten en genoeg energie) wordt ...
Ja onwijs schommelend. Soms moet ik opeens weer overdag slapen, of bijv gisteravond weer spontaan overgegeven in de badkamer, terwijl ik nu al 14+4 ben. Volgens mij hoort het erbij als ik iedereens berichtjes lees

één maand geleden

Herkenbaar hoor! Gelukkig is het nu zo dat de goede dagen af en toe worden afgewisseld door slechtere dagen. Dat was eerst andersom 🙈 Beetje bij beetje gaat het steeds beter, maar er zijn ook dagen dat ik het liefst lekker m’n bed in duik en hoop dat het snel weer morgen is 🫢😜

één maand geleden

Zijn er meer mensen die ervoor kiezen niet een 16 weken geslachts echo doen maar wachten tot de 20 weken? We gaan precies die periode op vakantie en denken dat het wel leuk is om dan lekker nog even te fantaseren over het geslacht, maar ik voel wel enige "druk" alsook nieuwsgierigheid om het zo snel als kan te weten?

één maand geleden

Reactie op DrKimberly1990

Zijn er meer mensen die ervoor kiezen niet een 16 weken geslachts echo doen ...
Wij doen de 16 weken echo omdat wij het leuk vinden om tussen de 13 en 20 weken nog een keer een echo te doen. Dit omdat je steeds meer baby ziet en het door het ziek zijn fijne momentjes zijn. Daardoor weten we ook het geslacht al. Wat voor ons weer fijn is, want dan kan ik meteen gaan nadenken over het kamertje en weten we ook of we nieuwe kleding moeten aanschaffen of de meeste kleding van ons zoontje in de kast mogen blijven liggen 😇🙈

één maand geleden

Reactie op DrKimberly1990

Zijn er meer mensen die ervoor kiezen niet een 16 weken geslachts echo doen ...
Wij wachten tot de 20 weken echo omdat we bij ons 2e kindje een verkeerde uitslag hadden gekregen. Hierdoor 4 weken gedacht dat t een meisje werd en ja dan ook al spullen gekocht waarnaar t vervolgens een jongen was. Dat het geslacht anders was vonden we niet erg maar wel dat we 4 weken op t verkeerde been gezet waren. Nu wachten we gewoon tot de 20 weken echo.

één maand geleden

Reactie op Carol1708

Wij wachten tot de 20 weken echo omdat we bij ons 2e kindje een verkeerde u ...
Wooowwww! Dat zal wel echt even gek zijn geweest. Wij hebben vorige week al even mogen spieken en toen dacht de VK een meisje te zien. Maar ik zal echt moeten schakelen als het nu alsnog een jongen blijkt 🙈🫢 Sinds die echo vorige week denk ik alleen nog maar aan meisjes namen.

één maand geleden

Hi dames, heeft er iemand hier last van krampen in de kuiten? Voornamelijk snachts…. Niet normaal. En internet zegt dat dit nog erger wordt in de zwangerschap! Daar zit ik echt niet op te wachten. Iemand tips?😱

één maand geleden

Reactie op alissy8901

Hi dames, heeft er iemand hier last van krampen in de kuiten? Voornamelijk ...
ik heb weleens gelezen dat magnesium in banaan daar goed tegen werkt, ook voor sporters

één maand geleden

Reactie op alissy8901

Hi dames, heeft er iemand hier last van krampen in de kuiten? Voornamelijk ...
Als het gebeurd, laat je man je voet naar je toe strekken of probeer het meteen zelf. Dus je tenen pakken en richting je schenen duwen🥲

één maand geleden

Reactie op DC22

Wooowwww! Dat zal wel echt even gek zijn geweest. Wij hebben vorige week al ...
Ja ergens was het gek maar aangezien we al een jongetje hadden waren we ergens ook opgelucht in de zin van, ohhh dat is bekend terrein haha. Ze hebben de inschatting verkeerd gemaakt omdat de navelstreng tussen de benen bleek te zitten. Hele fijne zwangerschap verder!

één maand geleden

Reactie op alissy8901

Hi dames, heeft er iemand hier last van krampen in de kuiten? Voornamelijk ...
Magnesium slikken en daarnaast magnesium spray kopen! Die deed ik steeds voor het slapengaan op mijn kuiten, anders verging ik 🙈

één maand geleden

Reactie op alissy8901

Hi dames, heeft er iemand hier last van krampen in de kuiten? Voornamelijk ...
Magnesium helpt bij krampen. Het kan via voedsel genomen worden. Maar magnesium wordt beter opgenomen via de huid. Omdat het een ontspannend effect heeft op de spieren zit het vaak in de betere badzouten. Zin in een warm voetenbadje?

één maand geleden

Hi ladies. Hoe ervaren jullie gevoel dat je denkt de baby te voelen bij 15 weken of er rond ? Ik heb al zien zeggen een soort geborren maar voor mij voelt het anders🙈

één maand geleden

Reactie op Carol1708

Wij wachten tot de 20 weken echo omdat we bij ons 2e kindje een verkeerde u ...
Jeetje dat lijkt me heftig. Ik heb voor men meisje bijna alle spullen al en zelfs de naam al. Zou het echt heftig vinden als het een jongen blijkt te zijn achteraf 😳

één maand geleden

Reactie op El.11

Hi ladies. Hoe ervaren jullie gevoel dat je denkt de baby te voelen bij 15 ...
Ik lees altijd "plopjes" maar bij mij (14+5) voelt het meer als een "plokje" haha. Niet zozeer een belletje gevoel maar echt een heeeeel dof klein tikje als het ware. Is mn 2e zwangerschap met placenta achter!