831 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Jk2023k
Ik werk ivm klachten nu de helft van mijn uren. Ik heb nog een week vakanti ...
Officieel wel
2 maanden geleden
Reactie op Fier
Zover ik weet werkt dat niet zo. Maar is denk ik ook iets om te overleggen ...
Dit is een eigen keuze natuurlijk, maar een werkgever mag niet van je vragen of je de ene week verlof in wil zetten ipv volledig ziek
2 maanden geleden
Reactie op Jk2023k
Officieel wel. Ik zit nu in de ziekte wet en word boventallig ingezet. Heb mijn 3 weken vakantie terug gekregen en daar begon mijn manager zelf over dus even navraag doen op je werk hoe dat zit.
2 maanden geleden
Reactie op Mama 2025
Wij willen graag een gebreid truitje, met de naam van onze zoon erop. Heeft ...
Ik zie er meerdere op Google
2 maanden geleden
Iemand enig idee of Diner in Motion, restaurant gelegen in Eindhoven, nog leuk/fijn is als je 28/29 weken zwanger bent?
Is al afgesproken voor de zwangerschap en het is een 'uitje' van schoonouders voor jubileum trouwdag. Hebben tevens er meteen een week Centerparcs voor ons van gemaakt (buitenland woonachtig, geen vakantie nog gedaan dit jaar en zitten met insuline afhankelijke kat). Hebben zelfs een kennismakingsgesprek in ziekenhuis ervoor verplaatst (op mijn man zijn initiatief), maar voelt ineens allemaal minder goed...Wat zouden jullie doen?
2 maanden geleden
Reactie op YH89
Iemand enig idee of Diner in Motion, restaurant gelegen in Eindhoven, nog l ...
Wat zou voor jou een rede zijn om niet te gaan? Als ik naar het menu kijk zijn er voldoende opties die je gewoon mag eten & zou je kunnen doorgeven aan het restaurant dat je zwanger bent. Dan wordt er altijd extra rekening mee gehouden.
2 maanden geleden
Reactie op Jk2023k
https://www.arboned.nl/nieuws/verzuim-en-vakantie
Dit is een van de websites die uitlegt hoe het zit. Het werkt dus niet zo dat je de helft van je verlofuren terug krijgt. Dat is ook begrijpelijk, omdat je over je gedeeltelijke ziekteuren wel de verlofuren opbouwd om vakantie te nemen.
2 maanden geleden
Zijn er hier meer meiden die het zwanger zijn echt als heel intens ervaren. Ik ben nu 20-weken zwanger en kijk er echt al naar uit om weer m’n eigen lichaam terug te hebben & meer mezelf te kunnen zijn.
Dit heb ik nu bij de tweede zwangerschap zoveel intenser dan bij de 1e 😅
2 maanden geleden
Reactie op DC22
Zijn er hier meer meiden die het zwanger zijn echt als heel intens ervaren. ...
Totaal geen last van, heeerlijk om die buik te showen hihi ☺️
2 maanden geleden
Reactie op DC22
Ik heb dat het ene trimester meer dan het andere. Nu heb ik nog geen last van mn buik, kan nog op mn buik slapen en heb redelijk wat energie. 1e en 3e trimester snak ik echt naar energie en 3e trimester ook naar gewoon weer normaal kunnen bukken en dergelijke. Maar dit trimester vind ik altijd wel redelijk relaxt (al vind ik mezelf niet zwanger leuker haha)
2 maanden geleden
Reactie op DC22
Ik herken het wel! Ik vind het geweldig om straks de baby vast te kunnen houden 😍 maar zwanger zijn en alles wat daarbij hoort vind ik ook intens en elke week is er weer 1 minder denk ik dan maar 🙈
2 maanden geleden
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die na hun zwangerschap nog steeds vrijwillig met het zwangerschapskussen slapen🤣 wat een vreselijk gedoe, vond ik de 1e zwangerschap ook al.wolde hem niet aanschaf maar heb hem toch echt nodig helaas😋
2 maanden geleden
Reactie op Jk2023k
Ik herken het wel! Ik vind het geweldig om straks de baby vast te kunnen ho ...
Precies dit! Moet ook wel zeggen dat ik een HG zwangerschap heb. Dus een gevecht tegen de misselijkheid, niet normale porties kunnen eten, weinig energie en teveel prikkels maakt me direct meer ziek.
Kan niet wachten op de bevalling. Vanaf vandaag een beetje naar het aftellen, 20 weken dus we zijn op de helft!
één maand geleden
Reactie op AmandaVos
Maillots; ik draag graag jurkjes nu want zo’n broek zit toch al snel oncomf ...
Er zijn zwangerschaps panty's, bedoel je die? Ik vond die van Noppies het fijnst maar vind ze niet super stevig. Normaal heb ik altijd panty's van HEMA en ben er altijd tevreden over.
Zou wel voor zwangerschaps panty's gaan, kun je ze langer aan en als ze nieuw zijn hoef je nog niet een grote buik te hebben. Deze panty's zitten echt tot boven je buik en dat vind ik zelf echt veel prettiger zitten!
één maand geleden
Reactie op Kiimi
Hebben meer mensen soms de hele dag ergens last van doordat ze 1 dingetje k ...
Dat kan te maken hebben met bekkenklachten. Ik heb dat ook vrij snel, vooral voorover bukken is eigenlijk funest. De bekkenfysio gaf als tip beter in een squathouding iets op te pakken als je laag moet.