834 Reacties

één maand geleden

Reactie op Sushi_24051

Vergeten jullie ook zo veel? Mijn hoofd is echt een zeef de laatste week😅
Ja vanaf week6 heb ik zwangerschapdementie. Ik doe een medische opleiding en mijn docent zei dat ik daar de komende 2jaar van mag genieten. Ik doe sinds een week sudoku. Het helpt mij te focussen. Tevens probeer ik maar 1 ding tegelijk te doen en dat af te maken en dan pas naar het volgende. Ik ben gehinderd met tv. En eindeloos scrollen doe ik ook niet meer.😵‍💫 Mijn aanpak lijkt voor mij te helpen

één maand geleden

Reactie op Ninia

Ja vanaf week6 heb ik zwangerschapdementie. Ik doe een medische opleiding e ...
Gehinderd=geminderd

één maand geleden

Heeft iemand basale huis-, tuin-, en keuken tips tegen kriebelhoest? Ik ben sinds gisteravond zó kapot ziek. Ik hoest alles bij elkaar, heel m'n hoofd zit vol met snot, en daardoor heel veel oorpijn, keelpijn, hoofdpijn, en een heftig verkrampte-baarmoeder-gevoel bij elke hoest. Het gaat wel over, ik ben niet zo bang voor ziek zijn, maar het mag wel iéts luchtiger verlopen 🥲.. (Heb zelfs voor het eerst sinds minimaal een jaar een paracetamol genomen, en m'n vriend is thuis voor de peuter.. 🥲).

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Heeft iemand basale huis-, tuin-, en keuken tips tegen kriebelhoest? Ik be ...
(Honing)dropjes, of die groentjes, menthol snoepjes. warme thee met honing, of juist ijskoud drinken. Je zou kunnen stomen, zonder toevoeging van eucalyptus (eucalyptus wordt afgeraden tijdens de zwangerschap). Gorgelen met zout water, en een warme douche wil hier ook nog wel eens helpen. Hopelijk knap je snel wat op!!

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Heeft iemand basale huis-, tuin-, en keuken tips tegen kriebelhoest? Ik be ...
Ijsje eten!

één maand geleden

Hebben jullie ook dat je soms verbaasd bent over je eigen (groeiende) buik?🤣🙈 Soms kijk ik in de spiegel en moet ik echt even 2x kijken.. beetje net zoals wanneer je je haar ineens drastisch een andere kleur geverfd hebt😅 Hartstikke leuk natuurlijk maar wel dat je denkt : Oh ja! (Even los van het fysieke gevoel zeg maar)

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Hebben jullie ook dat je soms verbaasd bent over je eigen (groeiende) buik? ...
Nee juist het tegenovergestelde! Dat ik het tegen vind vallen en hij wel snelle mag groeien😂 Maar ik ben dan wel al een keer zwanger geweest dus weet hoe groot mijn buik toen was, wellicht is dat het verschil hahaha

één maand geleden

Thanks! Honing is onderweg en ijsje zit reeds in m'n mik haha. Ijsje leek het hoesten erger te maken maar was wel ff goed voor m'n gemoedstoestand 🤭.

één maand geleden

Ik heb een harde buik na het eten beetje bovenaan men buik niet persee onderaan. Net alsof er een band rond gespannen is het wil moeilijk ontspannen. Is dit harde buik of bandenpijn? Of?

één maand geleden

Reactie op daisyschippers

Ik heb een harde buik na het eten beetje bovenaan men buik niet persee onde ...
Harde buik is echt het samentrekken van je baarmoeder dus niet bovenaan je buik. Bandenpijn zit ook juist onderin, de banden rond je schaamgebied en richting je navel. Dat is denk ik een goede uitleg hahha Ik denk eerder dat het je maag zelf is aangezien je zegt dat het na het eten is. De andere twee die krijg je niet van eten zover ik weet.

één maand geleden

Reactie op Bosdieren

Harde buik is echt het samentrekken van je baarmoeder dus niet bovenaan je ...
Okee dankjewel! 😊😊😊

één maand geleden

Wat voor lekkere zouten, geuren of oliën kun je voor een heerlijk rustgevend bad gebruiken? Ik stik van de essentiële oliën en mijn favoriete geur is eucalyptus. Maar raad eens wat afgeraden wordt: heel veel oliesoorten en eucalyptus 😒... Elke keer als ik iets Google, is het weer 'nee nee mevrouwtje, mag nie als je zwanger ben'. Wat gooien jullie erin?

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Wat voor lekkere zouten, geuren of oliën kun je voor een heerlijk rustgeven ...
Lavendel mag je als het goed is wel gebruiken(zover ik weet) ik gebruik eigenlijk niet zoveel voor in bad, maar vind lavendel altijd wel een rustgevende geur :)

één maand geleden

Hoe voelt bij jullie groeipijn? Het lijkt bij mij nu telkens aanwezig te zijn (17+3) op de achtergrond sluimerend, soms heviger, soms minder.. maar voel mn baarmoeder wel constant. Niet echt eerder gehad. Herkent iemand dit?

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Ik had geloof ik gelezen dat je dus eigenlijk niks in bad mag gooien omdat het voor je vagina en huishouding ervan beter zou zijn. Heb je een diffuser? Misschien kan je die in de badkamer zetten? Dan heb je toch de geurbelevenis zonder dat je er met je lichaam in zit 😊

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Ik had geloof ik gelezen dat je dus eigenlijk niks in bad mag gooien omdat ...
Ja dat is nog 1 punt waar ik over nadacht. Je leest altijd dat je je vagina het beste alleen uitwendig met water wast. Maar als je dus in bad zit krijgt ie een hele lading zeep op/in zich 😅. Is dus eigenlijk helemaal niet goed misschien..

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Oh nou ik gooi er van alles in. Met name rituals. En soms magnesium zout of ander badzout.

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Ik had geloof ik gelezen dat je dus eigenlijk niks in bad mag gooien omdat ...
Ik heb er snel last van als ik iets in bad gooi, en heb dus idd een diffuser in de badkamer staan! Nu in de zwangerschap kies ik voor lavendel, of citrusgeuren. Die mogen vanaf de 4e maand

één maand geleden

Welke inlegkruisjes zijn nou echt fijn tegen (heel) veel afscheiding / vochtverlies?

één maand geleden

Reactie op Fier

Welke inlegkruisjes zijn nou echt fijn tegen (heel) veel afscheiding / voch ...
Ik heb die van sanature, die vind ik heel fijn!