845 Reacties

vor einem Monat

Reactie op Bosdieren

Ja maar dit kan toch met elke willenkeurige deken? Of het nou van handdoeks ...
Ben ik het niet helemaal mee eens, deze is wel aanzienlijk warmer dan een handdoekje of hydrofiele doek + hier zitten gaten in waardoor je hem ook in de maxi cosi kan gebruiken! Maar in theorie ja: ieder dekentje kan natuurlijk, mee eens! Ik heb deze in ieder geval die eerste weken echt veel intensief gebruikt (ook februari baby) en vond dat wel fijner dan een gewone grote deken die je er zovaak omheen moet wikkelen. Dit was 2 flappen dicht en klaar. Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk! Er zijn inderdaad zat mensen die dit totale geldverspilling zouden vinden, en ook dat snap ik, wij zijn wat meer van gemak met dit soort dingen dus vonden het een heerlijk ding!

vor einem Monat

Reactie op Ghisjhe

Ja dat dacht ik ook te zien, maar kan ‘m op die lijst dus niet meer vinden ...
Haha maar die lijsten zijn ook niet alles hoor!! Ik heb lang niet alles van de lijsten in huis gehad of gebruikt! En als ik wat misste kocht ik dat ter plekke, vaak binnen een dag in huis of ik stuurde mijn vriend op pad🤭

vor einem Monat

Reactie op Ruby3.1

Herkent iemand hier dat de baarmoeder wisselt in hoe hard hij voelt ? Soms ...
Zeker! Heb ik ook en dat ligt er voor mijn gevoel maar net aan hoe de baby ligt. Ik vind het niet heel prettig voelen als ze met haar billen/rug naar mijn buik gedraaid ligt. Dan is mijn buik vaak ook harder en heeft een gekke vorm.

vor einem Monat

Reactie op Ghisjhe

Welke heb je van jollen? En ook echt met zo’n driehoekje waar het hoofdje i ...
Die van Jollein heet wikkeldeken bear, ook met een ‘mutsje’ die over het hoofdje kan, echt heel fijn en zacht.

vor einem Monat

Reactie op Lisavnbk

Die van Jollein heet wikkeldeken bear, ook met een ‘mutsje’ die over het ho ...
Ooh ja deze ken ik wel! 🥰

vor einem Monat

Reactie op LV00

Haha maar die lijsten zijn ook niet alles hoor!! Ik heb lang niet alles van ...
Nee klopt! De lijsten verschillen onderling ook in hoeveelheden zag ik. Het is een indicatie denk ik dan maar 🙃. Wij hebben ook alles eigenlijk in de buurt, dus stel we missen alsnog iets stuur ik mijn man inderdaad ook op pad haha

vor einem Monat

Hallo, iemand ervaring met de maxi cosi fame? Ik zie dat er bij het zitje van de kinderwagen niet echt een voetensteun is? Is dat nodig?

vor einem Monat

Wat gebeurt er als je weigert mee te werken met de gynaecoloog tijdens de bevalling? Gisteren 1e afspraak met mijn eigen vroedvrouw. Zij gaf aan dat je 2 opties hebt als bevalhouding: op de rug of op de zij. Als ik er de kracht voor heb en alles goed gaat wilde ik graag gehurkt bevallen en de baby zelf aannemen, maar hier "doen ze niet aan"... Anders ziekenhuis is geen optie wegens afstand en alleenstaand. Thuisbevalling ia niet echt een ding in België en voel ik me ook niet zo prettig bij (en woon op het 4e verdiep).

vor einem Monat

Reactie op Ikigai

Wat gebeurt er als je weigert mee te werken met de gynaecoloog tijdens de b ...
Wat vervelend dat ze daar zo star in zijn! Kennen ze in België geen kraamhotels? En weigeren om mee te werken.. bizar. Je mag toch zeker wel zelf bepalen in welke houding je het kind eruit perst? Willen ze je vast ketenen aan bed als je niet luistert? Of je niet helpen? Ik zou dat eens goed uitpluizen.

vor einem Monat

Reactie op Cupcake19

Wat vervelend dat ze daar zo star in zijn! Kennen ze in België geen kraamho ...
Voor zover ik kan vinden is er maar 1 kraamhotel/ bevalhuis, maar ook niet bepaald in de buurt. Ja dat vraag ik me dus af. Als ik koppig doe en een eigen houding kies, worden ze dan ook koppig en weigeren te helpen? Of gaan ze het uitwerken door minder lief met de baby om te gaan?Heb er gisteren niet op doorgevraagd omdat ik tranen probeerde tegen te houden. 4 oktober heb ik afspraak bij de gynaecoloog en wil het dan wel eens opbrengen.

vor einem Monat

Reactie op Ikigai

Wat gebeurt er als je weigert mee te werken met de gynaecoloog tijdens de b ...
Is er nog een specifieke rede voor de bevalhouding die jou geadviseerd is? Als je sterke pijnmedicatie krijgt, zoals de morfinepomp, dan moet je hier ook in bed bevallen. Dit omdat de morfine impact heeft op je lichaam en de controle die je over je lichaam hebt. Dus dan lijkt me dit best logisch. Anders zou ik het erg bijzonder vinden om van te voren je bevalhouding al te bepalen.

vor einem Monat

Reactie op DC22

Is er nog een specifieke rede voor de bevalhouding die jou geadviseerd is? ...
Ik vroeg over bevalkamer in het ziekenhuis en de opties die er zijn. Dit was haar antwoord. Het is geen a Specifiek advies voor mij, maar echt algemeen.

vor einem Monat

Reactie op Ikigai

Voor zover ik kan vinden is er maar 1 kraamhotel/ bevalhuis, maar ook niet ...
Wat een vervelend gevoel zo. Ik vind het toch echt de taak van de verloskundige om jou daarin te ondersteunen en zich daarin te verdiepen als dat jouw voorkeur is. Ik zou vooraf goed je vragen opschrijven zodat je goed voorbereid het gesprek ingaat. Dat zou wel heel onprofessioneel zijn als jouw bevallingsvoorkeuren van invloed zijn op de hulp/verzorging die jij of je baby ontvangen op dat moment

vor einem Monat

Hi dames. Zijn er nog dames die vreselijk veel snoepen en eten. Ik ben niet te stoppen en begin dat ook in de kilo’s te zien nu🙈

vor einem Monat

Reactie op El.11

Hi dames. Zijn er nog dames die vreselijk veel snoepen en eten. Ik ben niet ...
Hier ook enorme honger 🤣 probeer wel gezond te doen, maar dat blijft lastig

vor einem Monat

Reactie op AnoniemLA1224

Hier ook enorme honger 🤣 probeer wel gezond te doen, maar dat blijft lasti ...
Ja ik probeer het dus niet eens zo erg. Ik heb lekkere trek en eet dus echt veel chocola enzo 🥺

vor einem Monat

Reactie op Ikigai

Ik vroeg over bevalkamer in het ziekenhuis en de opties die er zijn. Dit wa ...
Als iemand die net twee (ietwat zweverige) bevalboeken heeft gelezen, komt dit echt binnen als een whaaaaaatttheefuck moment 😅. Hoe kunnen ze zo kortzichtig zijn?! Je moet bewegen hoe je lichaam wilt bewegen, luisteren naar je lichaam, blaaablabla. En nu krijg je dit te horen? Ken je niet ff de grens over naar een NL ziekenhuis 😅? Jeetje wat naar dit. Ik zou er serieus gestrest van worden denk ik..

vor einem Monat

Reactie op Kiimi

Als iemand die net twee (ietwat zweverige) bevalboeken heeft gelezen, komt ...
Ik zou zoooooo graag naar Nederland komen 😅 al zo vaak gedacht. 4 oktober heb ik de 20 weken echo en ga het dan eens rechtstreeks aan de gynaecoloog vragen. Anders weet ik niet goed wat te doen, ben goed in koppig zijn 😆 maar wil niet dat ze nadien dan geïrriteerd zijn en misschien minder goed met de baby omgaan ofzo?

vor einem Monat

Reactie op Ikigai

Ik zou zoooooo graag naar Nederland komen 😅 al zo vaak gedacht. 4 oktober ...
Haha ja snap ik. En ik snap ook je gevoel dat ze daarna potentieel minder goed met de baby omgaan. Als je dit hardop uitspreekt lijkt het een belachelijke gedachte; toch ben ik ervan overtuigd dat het op die manier werkt. Zo zijn mensen. Overigens vind ik ze sowieso best ruig hoor, met babies.. Die ziekenhuis verloskundigen zien zoveel babies dat ze het voorzichtige gevoel gewoon niet meer zo hebben. Niet om je bang te maken, maar bij ons dochter werd d'r arm bijna uit de kom getrokken om haar jasje aan te krijgen 🥲. Een zkh vk zei achteraf 'ja leuk jasje, maar was wel lastig aan te krijgen hoor, ik moest aan d'r flink trekken'. Whut, zeg je dit echt? Stomme ***, trek dat tyfusding dan gewoon niet aan?! Die mensen zijn gewoon niet zo gevoelig meer, het is gewoon baby nummer 645 die ze vast hebben.. Ik probeer om die reden ook de band met de leidsters op de opvang goed te houden en hou m'n commentaar zoveel mogelijk voor me (tenzij iets echt niet door de beugel zou kunnen ofzo).. Ik ben bang dat ze mijn peuter anders slechter behandelen. Maar als je het nu allemaal vraagt zijn ze het mss wel vergeten tegen de tijd dat je bevalt 😛.

vor einem Monat

Reactie op El.11

Hi dames. Zijn er nog dames die vreselijk veel snoepen en eten. Ik ben niet ...
Jup, hier ook 🙈 een wonder dat ik geen zwangerschapssuiker heb