845 Reacties

één maand geleden

Wij hebben vandaag het cadeautasje van de babypark opgehaald, maar nou kwamen we er thuis achter dat er geen code of iets op het pasje van de 50 euro korting staat. Iemand enig idee hoe je deze kunt gebruiken?

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik zou zoooooo graag naar Nederland komen 😅 al zo vaak gedacht. 4 oktober ...
Misschien nog even om alles een beetje in perspectief te zetten; Zodra ik was bevallen kreeg ik de baby op mijn borst. Ze hebben mij toen eerst geholpen met de placenta en het hechten. Pas later kwamen ze naar de kamer terug om ons zoontje te controleren. Dat doen ze allemaal heel medisch. Logisch, want dat is het op dat moment ook. Maar ik heb eigenlijk vanaf dat moment vrijwel niemand meer echt gezien 😅 Heerlijk, lekker even zonder ziekenhuis personeel bijkomen van alles om na het douchen naar huis te kunnen. Ik zou me over het stuk ‘dan zijn ze straks minder lief voor de baby’ dus niet teveel zorgen maken!

één maand geleden

Misschien ook echt een hele duffe vraag. Maar als je van voren draagt, wat ik volgens mij heb. Word je buik altijd mooi rond?! En zo ja rond hoeveel weken? Ik ben zondag 19 weken en vroeg me dat af 🙈

één maand geleden

Reactie op Ghisjhe

Misschien ook echt een hele duffe vraag. Maar als je van voren draagt, wat ...
Ik denk dat de vorm van je buik gewoon heel erg afhangt van genen. Sommige krijgen een ronde buik, sommige een wat ovalere!

één maand geleden

Reactie op Ghisjhe

Misschien ook echt een hele duffe vraag. Maar als je van voren draagt, wat ...
Denk ook dat dat van je genen afhangt. Mijn zus droeg 2 keer naar voor en mooi rond, maar werd in het geheel elke keer wat voller. Iemand anders die ik ken en onlangs zwanger was had echt die typische basketball zoals je soms hoort. Naar het schijnt hangt het er dan ook nog eens van af hoe je baby ligt. Afwachten dus... voor nu draag ik ook naar voor en hoop ook dat het zo blijft en mooi rond wordt 😄

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Denk ook dat dat van je genen afhangt. Mijn zus droeg 2 keer naar voor en m ...
Wat grappig, leuk! Gek hè en ergens maar goed dat iedereen zo anders draagt. Opzich is het nu redelijk rond al, ook van boven af zeg maar. Alleen me onderbuik is nog niet zo mooi haha. Kan het niet anders zeggen dan dat je een soort ‘afdakje’ nog hebt en het is al ronder dan eerst. Klinkt gek 🤣

één maand geleden

Iemand tips voor kleine luier emmer op slaapkamer baby ? Wil niet voor een mega ding gaan aangezien ik hem elke avond wil legen..

één maand geleden

Reactie op totinmijndroompjes

Iemand tips voor kleine luier emmer op slaapkamer baby ? Wil niet voor een ...
Ik heb gewoon zo'n 5 of 10L prullenbakje. Die maakte ik inderdaad elke avond leeg

één maand geleden

Hallo ladies, heeft er iemand een tip tegen maagzuur en refluxklachten die wel echt werkt? Ik ben een beetje radeloos, heb de XXL variant van deze klachten. Ik heb nu omeprazol (werkt redelijk), antagel (werkt op zich redelijk, maar word er erg misselijk van en krijg er slikproblemen van) en rennies (werken soms, maar krijg er boer aanvallen van die uren kunnen duren)

één maand geleden

Reactie op judithlouise

Hallo ladies, heeft er iemand een tip tegen maagzuur en refluxklachten die ...
Ik heb het niet in extreme mate, dus weet niet of het bij jou dan evt ook helpt.. maar ik bij helpt een bakje vanille vla. Klinkt heel stom haha, maar dat verzacht het bij mij enorm

één maand geleden

Reactie op judithlouise

Hallo ladies, heeft er iemand een tip tegen maagzuur en refluxklachten die ...
Ik had precies hetzelfde. Heb van de huisarts ook Omeprazol voorgeschreven gekregen maar wel echt een hogere dosering. Had waarschijnlijk iets te lang gewacht waardoor de maagwand/maagklep echt geïrriteerd was geraakt. Een normale dosering verlichte het dan wel maar zorgde bij mij ook voor misselijkheid. Na een week de hogere dosering te hebben geslikt nu weer de normale en op mindere dagen weer even dubbel. Maar dat heeft voor mij uiteindelijk wel geholpen.

één maand geleden

Iemand ook last van bandenpijn die langer aanhoudt? Heb nu al twee dagen af en aan pijn. En soms kan ik gewoon niet bewegen van de pijn. Ben nu 19 weken.

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Ik had precies hetzelfde. Heb van de huisarts ook Omeprazol voorgeschreven ...
Bedankt voor de tip, ik heb nu ook van de huisarts een hoge dosering (2x daags 40mg) omeprazol voorgeschreven gekregen. Duimen dat dit wel werkt 🤞

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Ik had precies hetzelfde. Heb van de huisarts ook Omeprazol voorgeschreven ...
Ik ga het ook weer aanvragen. Vorige keer vanaf 28 weken echt ondraaglijk en nu merk ik ook dat het weer gaat opspelen (bijna 20 weken). Vorige keer hielp het goed!

één maand geleden

Reactie op Zjanies

Ik ga het ook weer aanvragen. Vorige keer vanaf 28 weken echt ondraaglijk e ...
Bij mij is het nu echt ondraaglijk (letterlijk ontwrichtend). Zit nu bijvoorbeeld al uren te boeren (en ben zo moe en zou zo graag willen slapen). Hoe lang duurde het bij jou voordat het de vorige keer werkte? Gebruikte jij twee keer per dag de omeprazol of maar één keer? Mijn huisarts was nml erg terughoudend met uitschrijven en gaf aan dat dit er nu ook eenmaal bijhoort. Uiteraard is de huisarts een man en mij lijkt het niet normaal om na elke maaltijd urenlange oprispingen te hebben met refluxklachten en uren durende boeraanvallen. Maar dat zal wel aan mij liggen.

één maand geleden

Reactie op judithlouise

Bij mij is het nu echt ondraaglijk (letterlijk ontwrichtend). Zit nu bijvoo ...
Ik neem 1x per dag aan het begin van de dag de hoge dosering. Als het allemaal echt goed beschadigd/geïrriteerd is kan het wel even 1/2 dagen duren voordat je echt denkt.. jeaaj! Ik heb een vrouwelijke huisarts en die gaf aan dat dit medicijn echt geen kwaad kon. Word ook door sommige mensen chronisch gebruikt. Wel zei ze dat, als ik het de hele zwangerschap nodig blijk te hebben, het kan zijn dat we het langzaam moeten afbouwen na de bevalling. Maar ze verwacht eigenlijk dat het dan over moet zijn omdat je dan weer andere hormonen/verhoudingen in je lichaam hebt.

één maand geleden

Reactie op Lalorisa

Iemand ook last van bandenpijn die langer aanhoudt? Heb nu al twee dagen af ...
Wel af en toe pijn in de mate dat ik soms haast niet rechtop kan lopen maar dan heb ik te veel gedaan. Als ik ga liggen is het voorbij. Maar soms is het wel uitschakelende pijn. Mijn linkerbeen raakt ook doof.

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Ik neem 1x per dag aan het begin van de dag de hoge dosering. Als het allem ...
Wat fijn dat je een arts hebt die je zo te horen wel serieus neemt! Ik heb op internet gelezen dat het belangrijk is om de medicatie bij klachten in de nacht, een uur voor de avondmaaltijd in te nemen. Dus dat ga ik vandaag proberen. Ik probeer het met een dosis te doen omdat mijn huisarts me aardig bang heeft gemaakt en ik van internet ook niet veel wijzer word. Heb jij ook 40 mg? Of meer?as vrijdag mag ik naar een gynaecoloog in het ziekenhuis, hopelijk kan die mij meer helpen.

één maand geleden

Reactie op Lalorisa

Iemand ook last van bandenpijn die langer aanhoudt? Heb nu al twee dagen af ...
Ja same here. En gewoon al bij opstaan, dan heb ik nog niks gedaan. Heel erg naar.

één maand geleden

Reactie op judithlouise

Wat fijn dat je een arts hebt die je zo te horen wel serieus neemt! Ik heb ...
Ik heb een week lang 40 geslikt en zit nu weer op 20. Op een dag dat ik voel dat ik meer last heb neem ik er nog 1 van 20 (mocht van de huisarts). Maar is nu bijna niet meer nodig om extra te slikken. Zij zei tegen mij in de ochtend met eten maar niet perse met een uitleg😅