845 Reacties

één maand geleden

Reactie op Zjanies

Waarschijnlijk maagzuur waar je misselijk van wordt. Al maagzuurremmers of ...
Nee nog niet ..

één maand geleden

Ik zit met het volgende: ik ben op dit moment 22+2 weken zwanger en voel al sinds 19 weken de baby bewegen, alleen de laatste twee weken merk ik dat sommige plekken in mijn buik gevoelig aanvoel voor paar minuten. Ik heb het idee dat de baby dan op die plek aan het bewegen is en dat sommige plekken in mijn buik gevoeliger zijn dan andere plekken. Herkent iemand zich hierin?

één maand geleden

Reactie op Butterfly90

Ik zit met het volgende: ik ben op dit moment 22+2 weken zwanger en voel al ...
Jup, alsof ie zich omdraait en dan precies met z’n rug of billen even tegen mijn buik aan drukt, heel oncomfortabel vind ik zelf 🙈

één maand geleden

Reactie op El.11

Ervaren nog dames misselijkheid bij 23/24 weken. En daar mee bedoel ik meer ...
Ja ik herken dit, al is het bij mij rond 18 weken al gestart. Heb vrij extreme maagzuuraanvallen, refluxklachten en boeraanvallen die uren kunnen duren (ben gisterenavond 17.00 begonnen met boeren en nu 0.50 nog steeds bezig). Ben in eerste instantie niet serieus genomen door mijn huisarts, waardoor mijn klachten zo extreem zijn geworden dat mijn maag en slokdarm nu zwaar geïrriteerd zijn. Ik heb van mijn nieuwe huisarts (heb oa hierdoor afscheid genomen van mijn vorige huisarts) sinds vorige week maagbeschermers (omeprazol 40mg 2x daags) voorgeschreven gekregen en sucralfaat voor het slapen. Dat lijkt enigsinds te helpen 🤞 maar kreeg ook de disclaimer mee dat het ook de rest van de zwangerschap zou kunnen duren.

één maand geleden

Onze baby wordt half februari geboren. Duurt nog even, maar ik ben al voorzichtig aan het kijken naar een leuke jas voor hem. Omdat het tegen het voorjaar loopt wil ik niet een te grote jas hebben. Is maat 56 al te klein? Of verschilt het per baby?

één maand geleden

Reactie op yamicaro

Onze baby wordt half februari geboren. Duurt nog even, maar ik ben al voorz ...
Wat bedoel je met is 56 al te klein? Ik heb een maatje 56 berenpakje gekocht van de h&m, valt best ruim als ik er een outfitje op leg. De eerste periode ben ik niet meteen van plan haar de kou in te nemen en lekker binnen te blijven. Heb wel een goekoop jasje maatje 50 van vinted voor de zekerheid. Zou het niet teveel overdenken.

één maand geleden

Reactie op yamicaro

Verschilt per baby. Goed voorbeeld: mijn dochtertje droeg na geboorte maat 44 (dat was nog te groot), geboren met 37 weken dus niet te vroeg, wel erg klein. Een jasje maat 50 was veel te groot, dat paste pas redelijk goed met een maand of 3-4. Mijn neefje daarentegen, werd geboren (met 38 weken) en droeg direct maat 62. Jasje 68. Zoiets is op voorhand niet te voorspellen denk ik

één maand geleden

Reactie op Felicia9812

Verschilt per baby. Goed voorbeeld: mijn dochtertje droeg na geboorte maat ...
Hoe groot was hij 😮

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Hoe groot was hij 😮
Ergens rond de 4.5 kilo🤭 t was een flinkerd

één maand geleden

Reactie op yamicaro

Maat 56 is meestal wel een goede gok. Mijn zoon woog 4250 bij de geboorte en heeft nog maar 50 gedragen. Jasje ruimer is alleen maar handig, zorg wel dat je de mouwen kunt omslaan zodat je hem lekker langer kunt gebruiken. En gebruik daarnaast veel dekentjes. Eigenlijk handiger dan een jasje vind ik zelf omdat dekentjes niet echt maat afhankelijk zijn en een dikke jas niet handig aantrekken is. Zelf heb ik een wollen jasje gekocht en ga verder dekentjes gebruiken als ik naar buiten ga of in de auto. Lekker met een kruik o.i.d. voorverwarmen :)

één maand geleden

Reactie op yamicaro

Ik heb een Wollen jasje maat 56. Iets aan de ruime kant is wel fijn. En 56 kunnen ze nog wel even aan waarschijnlijk. Mijn eerste kindje is eind maart geboren met 4020 en die heeft nog best wel lang 50 gepast. Ook heeft hij nog best lang een jasje gedragen 🙂. Verder hadden wij ook vooral veel dekentjes

één maand geleden

Reactie op Bosdieren

Maat 56 is meestal wel een goede gok. Mijn zoon woog 4250 bij de geboorte e ...
Wollen jas heeft trouwens het voordeel dat het dun maar warm is en ze er goed mee in de gordel kunnen. Met een dikke jas in de gordel is niet veilig. Ik weet niet of je hier al van op de hoogte bent maar is wel handig om over na te denken als je een jas koopt.

één maand geleden

Reactie op yamicaro

Als ik mag aanraden; ik heb de eerste maand(en) geen jas gebruikt. (Zoontje ook van februari) Ik vond het alleen maar irritant dit telkens aan en uit te doen en in de autostoel mag een dikkere jas toch niet. Wij gebruikte een dikke wikkeldeken in de kinderwagen en wollen dekens (disana) in de maxi cosi! (Ook hier heb je speciale wikkeldekens voor overigens)

één maand geleden

Reactie op yamicaro

Is zo lastig in te schatten.. Je weet ook niet hoe snel je kindje groeit natuurlijk. Iedereen zei tegen mij bij de eerste; koop niet te veel maat 50 want dat dragen ze hooguit 2/3 weken. M’n dochter heeft ruim 2,5 maand maat 50 gedragen dus ik heb moeten bijkopen 😅

één maand geleden

Iemand die weet waarom de kinkhoestvaccinatie in Nederland de 22 wekenprik wordt genoemd en ook met die termijn wordt aangeraden? Ik mocht de mijne pas plannen na de bloedsuikertest en die heb ik bij 24+1, een plekje voor de vaccinatie hadden ze dan weer pas bij 24+5.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Iemand die weet waarom de kinkhoestvaccinatie in Nederland de 22 wekenprik ...
Hoi hoi! Ik heb hem ook pas later maar naar mijn weten wordt het de 22 weken prik genoemd omdat je hem vanaf week 22 mag nemen🙈😅 maar ik heb hem met 20 weken aangevraagd maar kan pas met 28 weken terecht!

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ja volgens mij heet hij zo omdat hij officieel gegeven mag worden vanaf die termijn. Misschien dat ze in België kiezen voor de levensvatbare termijn? Is een wilde gok hoor. Het maakt iig niet zoveel uit !als je hem 2 weken voor de geboorte van je kindje hebt gehad werkt hij goed 🙂. Ik heb hier de afspraak staan voor 4 november, dan ben ik bijna 26 weken 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Hoi hoi! Ik heb hem ook pas later maar naar mijn weten wordt het de 22 wek ...
Oh dat is ook weer een stuk later. Toch weer even gerust haha. Als je googled staat er overal zo snel mogelijk. Maar maakt dus niet veel uit.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Oh dat is ook weer een stuk later. Toch weer even gerust haha. Als je googl ...
Ja volgens mij word dat vooral geadviseerd omdat je baby dan ook beschermd is als ze te vroeg geboren wordt! Maar aangezien de vaccinatie 2 weken na toediening goed werkt, mag ik hopen dat wij allemaal met 24/26 weken ook nog ruim op tijd zijn ❤️

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Mijn gynaecoloog (Luxemburg) was bij de 1e afspraak heel stellig om deze te moeten halen in de herfst, bij de laatste afspraak ernaar gevraagd, zegt ze opeens dat ik deze beter begin volgend jaar kan halen (30+ weken dan), zodat het dichter op de bevalling zit... 🙈. Denk dat ik deze maar ergens in nov/dec ga halen, want volgend jaar vind ik zelf weer te laat + dan heb ik ook wekelijkse afspraken.