271 Reacties

één maand geleden

Reactie op Lousb12

Ik lees altijd "plopjes" maar bij mij (14+5) voelt het meer als een "plokj ...
Hmm ja kan het bij mij niet goed beschrijven gewoon een schopje zachtjes haha

één maand geleden

Reactie op El.11

Hi ladies. Hoe ervaren jullie gevoel dat je denkt de baby te voelen bij 15 ...
Haha, dat is bijna niet te omschrijven. Ik voel heeeeel af en toe vaag iets bewegen. Beetje hetzelfde gevoel alsof er bijvoorbeeld zachtjes een duim over je huid gaat, maar dan van binnen uit.

één maand geleden

Reactie op El.11

Hi ladies. Hoe ervaren jullie gevoel dat je denkt de baby te voelen bij 15 ...
Ik voelde de eerste keer een zacht aaitje, alsof er een veer langs de binnenkant van mijn onderbuik ging. Nu alweer weken niks gevoeld… En wat voel jij?

één maand geleden

Gekke vraag misschien, maar ergens komende weken heb ik een vrijgezellenfeest. Nu zit er ook twerken op het programma waar ik mee aan wil doen, kan dat / mag dat eigenlijk wel? 😂 Morgen ben ik 14 weken!

één maand geleden

Reactie op PC93

Gekke vraag misschien, maar ergens komende weken heb ik een vrijgezellenfee ...
Ja, dat lijkt mij wel! Als seks ook mag, dan mag trekken ook ;)

één maand geleden

Reactie op Zjanies

Ja, dat lijkt mij wel! Als seks ook mag, dan mag trekken ook ;)
Twerken bedoel ik haha

één maand geleden

Reactie op PC93

Gekke vraag misschien, maar ergens komende weken heb ik een vrijgezellenfee ...
Haha ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen 😂

één maand geleden

Reactie op Zjanies

Twerken bedoel ik haha
Hahaha ja dat is waar 😂

één maand geleden

Reactie op DC22

Haha ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen 😂
Haha ja ik vroeg het me ineens af 😂 Dus dacht gooi het even in de groep, thanks!

één maand geleden

Ik heb de laatste dagen af en toe ineens een soort steken/naalden prik gevoel in mijn borsten. Is vrij kort en trekt ook snel weer weg.. maar vroeg mij af of iemand misschien wist wat het was en/of dat ook heeft? Ben 13 weken zwanger!

één maand geleden

Ik loop wat achter en mijn hoofd is een warboel. Moet nog antwoorden op mijn kinderwagen topic, sorry voor wie moeite nam te antwoorden! Antwoord volgt 😅 Maar zit weer met een vraag 🙈 ik ben aan het zoeken naar zwangerschapscursussen en pfff, zogoed als geen enkele is haalbaar om te raken voor mij. Niet in de buurt en 's avonds laat (geen auto). Voor wie al een kindje heeft. Zijn die cursussen echt nodig en zinvol? Zijn er goede boeken die ik ter vervanging kan lezen? Ik zoek vooral over bevalling, borstvoeding en babyverzorging. Ook al heb ik de baby van mijn zus af en toe verzorgd + overnachting. Ik begin aan alles te twijfelen en had graag alles uitgelegd gekregen door een professional. Een boek om op terug te vallen zou ook fijn zijn, maar wat zijn goeie?

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Ik heb de laatste dagen af en toe ineens een soort steken/naalden prik gevo ...
Ik had dit in het begin vooral! Deze keer "pas" in de 4e week, 1e zwangerschap was dit een van de 1e kwaaltjes nog voor ik overtijd was. Inderdaad precies een naald die je steekt. Denk deel van het voorbereidingsproces?

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik loop wat achter en mijn hoofd is een warboel. Moet nog antwoorden op mij ...
Wij hebben tijdens onze eerste zwangerschap een cursus digitaal gevolgd, zijn gewoon filmpjes. Heeeel veel dingen waren logisch en vond ik meer dubbele informatie, maar sommige dingen over de bevalling en de fases waren vond ik mega nuttig. Vooral omdat ik daardoor beter wist wat ik nog kon verwachten. Maar ben blij dat ik niet 8x naar een cursus /zo’n griepje hoefde te gaan.

één maand geleden

Ben ook wel nieuwsgierig inderdaad naar wie nog meer niet per se naar zon groep of cursus hoeft. Ik kreeg aanbod voor Centering pregnancy, groepje met extra uitleg na je echos, maar ik zit niet echt op dat sociale gedoe te wachten, vind bij jullie support genoeg ❤️ lees ook liever de materie of kijk een video, dus alles tips lees ik zeker mee!

één maand geleden

Reactie op DrKimberly1990

Ben ook wel nieuwsgierig inderdaad naar wie nog meer niet per se naar zon g ...
I feel ya hihi. Vind het prima Om af en toe over de zwangerschap etc te praten maar de heeele tijd in zo’n groep over babies en de geboorte praten lijkt mij niet zo leuk. Ik wil graag een bevallings- en ademhalingsles voor het persen. Eens kijken of daar eenmalige consulten voor zijn

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik loop wat achter en mijn hoofd is een warboel. Moet nog antwoorden op mij ...
Ik heb het boek mama'en van Nina Pierson gekregen en vindt het tot nu toe een erg fijn (niet te zwaar maar duidelijk boek). Alle belangrijke info staat er in. Maar ook ervaringen van andere moeders, oefeningen die je kan doen, etc.. Als je echt wat meer wil weten over de ontwikkeling van je kind dan heb ik ook nog wel een boek tip. Was wel een heel interessant boek maar wel dat je steeds max 1 hoofdstukje kon lezen omdat het zoveel (ook wetenschapelijke over hersenontwikkeling etc..) info is

één maand geleden

Reactie op DrKimberly1990

Ben ook wel nieuwsgierig inderdaad naar wie nog meer niet per se naar zon g ...
Ik kreeg ook CP aangeboden, maar heb het afgeslagen. Voor mij een tweede kindje, dus ik weet vast nog eea en verder een eigen netwerk van vrienden en familie met jonge kinderen. Bovendien duurt het dik 2 uur per keer, is het overdag en ben ik dan of aan het werk, of met een kindje thuis...ook niet ideaal!

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Ik heb het boek mama'en van Nina Pierson gekregen en vindt het tot nu toe e ...
Momenteel zal een zwaar boek niets voor me zijn 😅 maar zou het wel eens willen bekijken, wat is de titel?

één maand geleden

Reactie op DC22

Wij hebben tijdens onze eerste zwangerschap een cursus digitaal gevolgd, zi ...
Ja ik zag hier wel online cursussen, maar lijkt me wat moeilijk te volgen. Hier zijn ze via een groep facetime voor wat ik kon vinden.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Momenteel zal een zwaar boek niets voor me zijn 😅 maar zou het wel eens wi ...
Wat baby's nodig hebben van Melanie Visscher 😊. Snap ik overigens hoor. Toen ik het kocht had ik er eerst een andere verwachting bij🙈🤣 maar vond het wel echt interessant. Ze geeft eerst gewoon een soort wetenschapelijk uit wat baby's nodig hebben voor hun ontwikkeling (en hoe die ontwikkeling werkt en verloopt bij een baby) maar eindigt wel met een mooie Note dat je het nooit perfect kan doen en je als moeder, wanneer je best doet, echt al goed genoeg bent!