845 Reacties
één maand geleden
Reactie op Ikigai
Iemand die weet waarom de kinkhoestvaccinatie in Nederland de 22 wekenprik ...
De prik is ook niet alleen voor kinkhoest heb ik gelezen, je krijgt er 2 andere bij zag ik. Want deze zijn er niet los van elkaar?
Maar heb ik gelezen dat als je kinkhoest gehad hebt je alleen een booster hoeft. Dus geen idee hoe dat weer zit
één maand geleden
Reactie op Ghisjhe
De prik is ook niet alleen voor kinkhoest heb ik gelezen, je krijgt er 2 an ...
Geen idee. Huisarts zei in het begin ook iets over tetanus? Is inderdaad meer dan 1 iets, maar weet niet precies wat. Als ik een griepvaccinatie erbij wil mocht het ook niet op dezelfde dag.
Geen idee voor dat laatste, maar heb nog nooit kinkhoest gehad dus heb de volle dosis nodig 😅 ze zullen wel in je dossier kijken voor ze iets geven?
één maand geleden
Reactie op IreneEmma
Nu 20wk en word in de afgelopen week steeds vaker snachts wakker met lichte ...
Zal je nooit anders zien hé. Wat vervelend wel! Ik heb voornamelijk heel veel rugpijn. Heb zo'n zwangerschapskussen gekocht dus hoop dat dit wat helpt, als die ooit wil toekomen haha
Voor bandenpijn dacht ik dat je een warme kruik kan gebruiken?
één maand geleden
Reactie op Ghisjhe
De prik is ook niet alleen voor kinkhoest heb ik gelezen, je krijgt er 2 an ...
Hij beschermt tegen difterie, kinkhoest en tetanus. Is dit niet voor iedereen die vroeger gewoon de vaccinaties heeft gehad een booster? Dus niet per se als je zelf kinkhoest hebt gehad, maar ook als je al eens gevaccineerd bent ervoor?
@ikigai hier mag de griepprik wel op dezelfde dag, zo interessant hoe er zulke andere richtlijnen gehanteerd worden
één maand geleden
Reactie op IreneEmma
Nu 20wk en word in de afgelopen week steeds vaker snachts wakker met lichte ...
Gebruik je al iets van een kussentje? Ik heb zelf een opgevouwen handdoek onder mijn buik liggen. Anders gaat het teveel trekken of draai ik teveel op mijn buik en wordt ik ook met lichte buikpijn wakker. Misschien dat dit voor jou ook kan helpen :)
één maand geleden
https://www.amazon.com.be/-/nl/roba-Luiertafel-uitschuifbaar-waterdichte-opbergvakken/dp/B00133UK2Q/ref=asc_df_B00133UK2Q/?tag=begogshpads0a-21&linkCode=df0&hvadid=633357446611&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=6848296041407729891&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1001021&hvtargid=pla-565105532316&psc=1&mcid=fbcb81a9d08e329496424dc72ec797a6
Is dit handig? Wilde eerst die simper van ikea en dan een apart badje, maar zag deze via reclame (toch leuk die smartphones 😅).
Meteen mee de douche in of in het groot bad durf ik als alleenstaande niet goed (de gedachte in elk geval niet).
één maand geleden
Reactie op Ikigai
Nu ik er opnieuw naar kijk en bedenk het te gebruiken lijkt me dat ook 😅 d ...
Wij gebruikten zo’n badje op van die poten, en deden dit naast de commode of naast de eettafel (waar dan een verschoonkussen op lag).
Zelfde idee lijkt me alleen dat badje is dus veeel langer te gebruiken.
Mijn ouders hebben dat badje ook nog een tijd bij hun in de douche gebruikt toen hij wel al kon zitten maar nog niet kom staan, werkte perfect!
één maand geleden
Reactie op Bosdieren
Gebruik je al iets van een kussentje? Ik heb zelf een opgevouwen handdoek o ...
Alleen een zwangerschapskussen tussen de benen.. ik zat vannacht nog te bedenken goh wat kan ik me eigenlijk nog makkelijk omdraaien 😅 soms schijn ik snachts te vergeten dat ik zwanger ben en dan gooi ik mezelf gewoon op mn andere zij 🤣 dat zal over een paar weken wel anders zijn.
één maand geleden
Reactie op Ikigai
Geen idee. Huisarts zei in het begin ook iets over tetanus? Is inderdaad me ...
In Nederland weet ik dat het een cocktail is van verschillende. Dat is geloof ik DKTP (Difterie, Kinkhoest, Tetanus, Polio). Er zijn ook vaccins zonder Difterie. Losse Kinkhoest vaccins zijn er voor zover ik heb kunnen vinden op de website van RIVM niet. Ik neem dus eigenlijk aan dat je als zwangere 1 van deze cocktails krijgt
één maand geleden
Baby stampt veel en strakke buik. Had een vol gevoel na het eten gelijk. Ik zelf voel me slapjes maar voor de rest alles oke. Wie weet wat dit kan zijn?