845 Reacties

één maand geleden

Ik heb op 26 weken een 3D echo gepland. Nog die dit willen gaan doen? Ben benieuwd of het zal lukken gezien ze amper goed wil liggen voor mooie echo's. Op de laatste echo leek haar voorhoofd/ neusje op die van mij dus ben heeeeel benieuwd nu.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik heb op 26 weken een 3D echo gepland. Nog die dit willen gaan doen? Ben b ...
Wij met 26+6, schijnt rond de 27 het mooiste te zijn. Maar wij nemen mijn moeder mee voor haar verjaardag :)

één maand geleden

Reactie op daisyschippers

Baby stampt veel en strakke buik. Had een vol gevoel na het eten gelijk. Ik ...
Ik voel me sinds afgelopen week constant slap 😅 en ook minder honger idd. ikdenk dat de baby een groeispurt maakt en daardoor alles wat meer samendrukt waardoor de maaginhoud wat verkleint (want word in elkaar geduwd) en soms voelt het slappe als ijzergebrek? Was goed in het begin van de zwangerschap, maar baby begint ook steeds meer nodig te hebben nu het echt een mensje word, dus denk dat dat het is.. ik ga het zelf iig aankomende maandag navragen bij vk

één maand geleden

Reactie op Ghisjhe

Wij met 26+6, schijnt rond de 27 het mooiste te zijn. Maar wij nemen mijn m ...
Ja ik las best vanaf 26 weken, heb geen geduld haha. Dacht ook als ze niet meewerkt is er nog genoeg tijd voor een herkansing. Wat een mooi verjaardagscadeau!

één maand geleden

Reactie op IreneEmma

Hoe/waar voelen jullie de bandenpijn? Nu 20wk en ikdacht dat dit voornameli ...
Nou.. heb dit gemist gister. Maar ik had dus ook zo'n pijn vandaag. En wilde ook nu net precies vragen tot waar het allemaal banden pijn kan zijn. Waar ik het blauw heb getekend op het plaatje wist ik.. maar heb zelf nu ook last op de rode lijnen en onderrug. Bad hielp wel beetje en heb nu kruik in mijn rug. Na bad ging de kleine wel ineens sporten in mijn buik en ligt hij/zij nu ook anders wat volgens mij ook geholpen heeft.. maar vroeg dit mij ook af. 😅🙈

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ja ik las best vanaf 26 weken, heb geen geduld haha. Dacht ook als ze niet ...
Haha ik snap jou precies! Waar ik gekeken heb stond 27, maar dat zal wel verschillen en maakt ook niet uit ! Waar ieder zich fijn bij voelt en zolang je maar een mooi beeld krijgt 😊. Ja die is vrijdags ervoor jarig, zaterdags dan die echo en zondags ben ik 27 dus dacht dan doen we het zo haha. Is ze toch een keer mee geweest en ik weet dat ze dat wel heel erg leuk vindt. Wij wonen op een uur rijden, dus het is niet dat je even kan zeggen ga je mee naar een echo. Dan moet ze ver rijden en wij natuurlijk nu ook richting haar. Want gaan haar ook ophalen en erna een soepje lunchen! Dan maken we er gewoon een dagje van aan die kant, iedereen ook de foto’s laten zien haha.

één maand geleden

Reactie op Ghisjhe

Wij met 26+6, schijnt rond de 27 het mooiste te zijn. Maar wij nemen mijn m ...
Ze zeggen inderdaad 26/27 weken! Ik was met 27 weken bij m’n dochter eigenlijk zelfs al een beetje te laat.. Zij lag met dr gezichtje al heel erg tegen m’n baarmoederwand aan

één maand geleden

Reactie op Debbsss02

Ze zeggen inderdaad 26/27 weken! Ik was met 27 weken bij m’n dochter eigenl ...
Oohh echt ja? Wij zijn net geen 27 🤷🏼‍♀️. Ben heel benieuwd dan

één maand geleden

Reactie op Ghisjhe

Oohh echt ja? Wij zijn net geen 27 🤷🏼‍♀️. Ben heel benieuwd dan
Het verschilt zo per kindje/zwangerschap. Vriendin van mij heeft er een met 29 weken gedaan en die heeft nog steeds gewoon mooie foto’s gehad

één maand geleden

Reactie op Debbsss02

Het verschilt zo per kindje/zwangerschap. Vriendin van mij heeft er een met ...
Ik heb het met 28 weken gehad toen, 5 jaar geleden. Mooie duidelijke foto's.

één maand geleden

Wie heeft periodes in de zwangerschap last van rode puisten?

één maand geleden

Reactie op Butterfly90

Wie heeft periodes in de zwangerschap last van rode puisten?
Ik zit onder de puisten, terwijl ik die zelfs in de puberteit nooit heb gehad

één maand geleden

Ik klaag op dit forum echt nóóit over mijn gezin of gezinsleven. Simpelweg omdat het nooit nodig was. Maar zijn jullie af en toe je partner ook echt ff helemaal kots spuugzat dat je em de nek wel om ken draaien? Dat je denk pleur ff op en kom ergens volgende week maar weer terug? Wat een tyfusochtend zeg. 🥺

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Ik klaag op dit forum echt nóóit over mijn gezin of gezinsleven. Simpelweg ...
Haha ja. Maar vooral in het begin van de zwangerschap. We hebben veel geleerd in de eerste zwangerschap over hoe mijn hormonen werken wat betreft emotie/agressieregulatie haha dus we weten nu beter hoe niet op elkaar te reageren.

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Heel eerlijk heb ik juist het tegenover gestelde. In mijn zwangerschappen raak ik nóg verliefder op mijn man en ook al heb ik helaas het libido van een stoeptegel, wij zijn in zulke periodes juist helemaal vol van liefde voor elkaar! Maar misschien draait dat dalijk tijdens het kramen weer volledig om 🤣

één maand geleden

Reactie op Cupcake19

Haha ja. Maar vooral in het begin van de zwangerschap. We hebben veel gelee ...
Het lijkt hier juist wel alsof híj degene is die hormonaal is... Ik kan echt niks goeds meer zeggen. Hij neemt alles altijd meteen op alsof ik boos ben (why though?). Echt, ik denk vervolgens serieus na over de manier waarop ik het zei of vroeg, zal het dan toch aan mij liggen? Maar ik snap het echt niet, ik kan niet nóg 'liever' praten. En als ik daadwerkelijk een keer kritiek heb of een verbeterpunt geef, is het gelijk 'jaaa maar jij dit en dat'. Ja #*+€#, daar gaat het nou toch helemaal niet over! Zeg gewoon eens 'okay, zal ik in het vervolg doen' of 'okay, sorry'. Zoals ik ook vaak zat doe. Nee, altijd een weerwoord, altijd gezeik. Altijd 'ja maar jij...'. Ik moet echt enorm op m'n tenen lopen en kan hem nergens meer op aanspreken. En als ik dit laatste tegen hem zeg, krijg ik gelijk weer een 'ohh jaaa ik ben echt zo'n vreselijke vriend, ga gewoon weg dan'. Nou inderdaad, als ik nooit mag zeggen wat me dwars zit en op die manier ook wil werken aan onze relatie, krijg de t*ring dan lekker. Ik ga wel hele dagen op m'n tenen lopen en alle frustratie opbouwen, totdat inderdaad een keer de bom barst 👍. Zo da's er in elk geval ff uit. (En zeg nou niet det ík hormonaal ben want dan ga ik door het lint 😂.)

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Het lijkt hier juist wel alsof híj degene is die hormonaal is... Ik kan ech ...
Oh en nog aanvullend: hij groeide op in een gezin waar nooit werd geruziet, dus hij denkt dat je bij elke ruzie meteen uit elkaar ga. Ik groeide juist op in een huis met alléén maar ruzie, waardoor ik nooit ruzie maak en ook bang ben voor uit elkaar gaan. We zijn dus ook gewoon heel slecht in ruzie maken 😅.

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Herkenbaar, alleen in mijn situatie gaat alles mis wat er mis kan gaan in een mensenleven en kan mijn partner daar eigenlijk ook vrij weinig aan doen, maar hij doet of zegt dan ook weer precies die dingen die die niet moet doen/zeggen op dat moment. Of hij reageert juist helemáál niet terwijl dat precies het moment is om wel iets te zeggen of doen. Maar dat kan hij dan gewoon niet inschatten ofzo

één maand geleden

Reactie op Felicia9812

Herkenbaar, alleen in mijn situatie gaat alles mis wat er mis kan gaan in e ...
Ohh ja da's ook zoiets.. Dan laat ik iets vallen op m'n tenen en schreeuw ik alles bij elkaar. Geen reactie 🤷. Niet 'kan ik ff helpen' of 'gaat het', of gewoon íéts dat hij registreert dat ik iets zeg/in dit geval pijn had. Of als ik vijf minuten zanik over iets op tv, dan zeg ie gewoon niks. Zeg gewoon 'uhu' of geef je mening ook, ofzo.. Registreer dat ik wat zeg 😕. De communicatie wordt hier steeds minder én dus ook slechter.. (Misschien slechte voorbeelden ten opzichte van jouw 'alles wat mis kan gaan in een mensenleven'... Hopelijk gaat het goed met je! Vervelend dat hij dan niet de reactie geeft die je van hem wenst..)

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Het lijkt hier juist wel alsof híj degene is die hormonaal is... Ik kan ech ...
Haha dat zal ik niet zeggen (dat je hormonaal bent). Maar dat klinkt erg frustrerend zeg! Heb je al eens geprobeerd om buiten zo'n ruzie moment om eens te vragen of je misschien samen kan gaan zitten. Dat je niet uit elkaar wilt gaan maar dat dat wel gaat gebeuren als hii nooit water bij de wijn doet. Het gaat ook niet om wie wat wel of niet fout doet, maar dat frustraties ook uitgesproken mogen worden zodat het niet onnodig oploopt. Het is toch juist fijn om samen op 1 lijn te komen voor je kindje komt.