845 Reacties
één maand geleden
Reactie op Cupcake19
Haha dat zal ik niet zeggen (dat je hormonaal bent). Maar dat klinkt erg fr ...
Thanks, en het zou zeker fijn zijn want een baby straks zorgt alleen maar voor nog kortere lontjes..
Misschien wel slim om er buiten zo'n moment inderdaad eens voor te zitten. Meestal laten we dit soort akkefietjes een beetje doodbloeden. Ik begin straks aan het eten, dan wordt er weer iets normaals gezegd (bijv. wat wil je eten dit of dat), dan blijven we de rest van de avond een beetje stilletjes en zeggen af en toe wat zinloos, en voor je het weet praten we morgen weer alsof er niks gebeurd is 😮💨..
één maand geleden
Reactie op Kiimi
Ohh ja da's ook zoiets.. Dan laat ik iets vallen op m'n tenen en schreeuw i ...
Ik herken ook wat je hier zegt, afgezien van mijn grote sores heb ik ook van die "kleine" irritaties zoals jij.
Zo ben ik een paar weken terug van de trap gevallen (4 treden onderaan, maar t deed toch goed zeer). Kwam geen reactie niks. Nu was hij op dat moment met mijn zoontje bezig met aankleden 's morgens en is hij dan ook gewoon echt daarop gefocust, maar toch.
Wij communiceren minder omdat ik zelf ook eigenlijk niet zo goed meer weet hoe ik moet communiceren. Ik voel me vooral een zeikerd dat ik steeds maar weer al die ellendige situaties benoem of over wil praten. En daarom zwijg ik maar meer. Terwijl ik juist wel echt een prater ben.
De situatie waarin ik zit, kan vrijwel niemand iets mee. Wij met z'n tweeën proberen er het beste van te maken, maar het oplossen kunnen we nu niet 123.
Een zeer korte samenvatting van mijn sores: ik ben nu geruime tijd (lees: bijna 2 jaar) uit elkaar met mijn ex (vader van mijn 2 kinderen), dit na 8 jaar extreem huiselijk geweld en misbruik in alle vormen richting zowel mij als mijn kinderen. Vanuit de rechtbank had ik in voorlopige voorziening de "echtelijke woning" toegewezen gekregen (was overigens niet getrouwd, geen contract oid). Ik heb daar meer dan een jaar alleen met mijn kinderen gewoond (de zorg voor de kinderen is ook aan mij toevertrouwd door de rechter). Mijn ex heeft echter een zaak aangespannen en van een andere rechter nu toch die woning gekregen, op basis van slechts 1 argument: hij kon de huur blijven betalen. Terwijl ik dit al die tijd ook gewoon heb gedaan én bovendien zíjn huurachterstand van 5 maanden bijna volledig heb weggewerkt (ik had een regeling en moest nog 3 maanden). Nu ben ik dus mijn huis kwijt en zit ik her en der steeds een paar dagen bij familie en heb ik mijn kinderen inmiddels 3 weken niet gesproken of gezien omdat mijn ex alle contact blokkeert. Daarnaast ben ik dus nu 22 weken zwanger, gaat mijn lichamelijke gezondheid bar slecht (galblaas-problemen en vaak een ondraaglijke pijn). Feest dus, zeg maar 🥲
één maand geleden
Reactie op Felicia9812
Ik herken ook wat je hier zegt, afgezien van mijn grote sores heb ik ook va ...
Oh getver zeg.. Dat gedoe altijd met exen. Toen ik ben gescheiden (zonder kinderen in het spel), spraken we af dat we elkaar (financieel) niet te gronde gaan richten. Een beetje respect voor elkaar.. Je bent immers lang samen geweest.
Maar als je ex huishoudelijk geweld pleegde snap ik dat scheiden niet meer op een respectvolle manier kan gaan! Wegwezen met zo'n creep. Wel vreemd dat de rechter na zo'n lange tijd je huis gewoon weggeeft 😕..
Veel sterkte gewenst zeg..
één maand geleden
Reactie op Ikigai
Kopen jullie een voetenzak voor de maxi cosy? Na februari wordt het al snel ...
Zeker doen! Vooral als je van plan bent ook 's ochtends vroeg (bijv. naar opvang) of juist 's avonds te wandelen. Tot en met april is het om 7u 's ochtends nog steeds 5 graden of minder. Plusminus 😁..
één maand geleden
Reactie op Ikigai
Kopen jullie een voetenzak voor de maxi cosy? Na februari wordt het al snel ...
Ik heb voor mijn beide kinderen wel een voetenzak gehad in de maxicosi. Mijn dochter is van eind november, mijn zoon van eind januari. Ik heb de voetenzak ook echt heel lang gebruikt bij beide kinderen. Tot zeker in april/mei.
één maand geleden
Zijn er meer vrouwen hier die vaker naar de verloskundige moeten of is de hoeveelheid die ik moet normaal?
Gister zijn we geweest, nu moet ik om de 3 weken. Vanaf december dus +/- 28 weken om de 2 weken en vanaf 36 weken elke week!
Onze meid groeit goed en is mooi gemiddeld, alles ‘goedgekeurd’ om zo maar te zeggen 🙈
één maand geleden
Reactie op Ghisjhe
Zijn er meer vrouwen hier die vaker naar de verloskundige moeten of is de h ...
Volgens mij is dit inderdaad normaal maar als je het te vaak vind mag je dat gewoon aangeven en overleggen met je verloskundige wat werkt voor je. Het is namelijk niet verplicht. Er zijn ook vrouwen die helemaal niet gaan bijvoorbeeld.
één maand geleden
Reactie op Ghisjhe
Zijn er meer vrouwen hier die vaker naar de verloskundige moeten of is de h ...
Volgens mij is dat idd de normale frequentie voor een gezonde zwangerschap 🙂
Je mag aangeven dat je minder vaak wil hoor! Ik heb nu ook weer een afspraak gewoon over 4 weken, omdat ik ook nog bij 2 ziekenhuizen loop deze zwangerschap, en anders word het me echt teveel. Dat vonden ze prima 😊
één maand geleden
Herkent iemand dat je van de een op andere dag mega bandenpijn kan hebben,? Ik herken het niet van vorige zwangerschappen ben nu 22 weken
één maand geleden
Reactie op Boy or Girl
Herkent iemand dat je van de een op andere dag mega bandenpijn kan hebben,? ...
Ja hier ook. Ik was op zondag precies 22 weken, en ik ben altijd een voorbeeld-zwangere. Zodra er op internet in bij het weekoverzicht staat: 'Vanaf deze week kun je meer last krijgen van bandenpijn', ja hoor, 's avonds mega bandenpijn 😂. De dag erna niet meer though... Het komt en gaat.
Hoef je er niet druk om maken!