847 Reacties

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Hebben jullie ook gele afscheiding? Heb dit nu al weken lang regelmatig, ma ...
Hmm nee eigenlijk niet, wel veel maar gewoon doorzichtig. Volgens mij is geelheid toch wel reden om ff te laten checken op een schimmel oid!

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Hebben jullie ook gele afscheiding? Heb dit nu al weken lang regelmatig, ma ...
Is hier heel wisselend, nu al wel een tijdje niet meer gehad. Vooral op het begin wel, maar soms zie ik ook wel geel in mn inlegkruisje, dus denk dat ik het ook nog wel heb?

één maand geleden

Vandaag precies 21 weken en het gaat me af en toe tekeer in die buik! Het lijkt ook of ik het nu veel meer en vaker voel dan voorheen, hij is echt grote delen van de dag wakker en trappelt dan niet even een keertje ofzo maar lijkt soms wel aan een 10 minuten durende kickbox ronde te doen. Is het nou dat hij echt vaker wakker is, of lijkt dat maar zo omdat ik het nu steeds beter kan voelen door verder in de zwangerschap te zijn?

één maand geleden

Reactie op IreneEmma

Vandaag precies 21 weken en het gaat me af en toe tekeer in die buik! Het l ...
Denk dat laatste 😉. Ik voel haar ook al vanaf week 17, maar vanaf 21 voel ik haar echt súpervaak en superhard ook. 10 minuten klinkt wel als veel, volgens mij heb ik max...5 ofzo. Ligt misschien ook aan hoeveel jij zelf rust en niks doet. Het schijnt dat ze dan juist wakker blijven, toch? En als je wandelt of bezig bent worden ze juist in slaap gewiegd. Ze zeggen trouwens toch dat je ze pas dagelijks hoeft te voelen vanaf week..28 ofzo? Nou als ik haar nú al 1 dag niet zou voelen, hang ik aan de lijn hoor. Ze is zo aanwezig (en ik vind het heerlijk 🥰). Lekker van genieten!

één maand geleden

Ik ben nu 22 weken en bij mij is duidelijk de acitiviteit in de buik toegenomen.. maar daarbij ook ineens mijn honger🤣🤣 Probeer het te vullen met gezonde dingen maar lijk wel om het uur weer trek te hebben😋🥴

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Ik ben nu 22 weken en bij mij is duidelijk de acitiviteit in de buik toegen ...
Haha hier ook! 23 weken en heb net gefilmd hoe de baby mijn kommetje yoghurt doet bewegen 😅 Ja merk ook meer honger, maar ook sneller een vol gevoel erbij.

één maand geleden

Reactie op IreneEmma

Vandaag precies 21 weken en het gaat me af en toe tekeer in die buik! Het l ...
Ik las ook dat veel van de bewegingen in de slaap gemaakt worden. Zou even opnieuw moeten gaan googlen voor de details.

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Ik ben nu 22 weken en bij mij is duidelijk de acitiviteit in de buik toegen ...
Herkenbaar! Overigens niet alleen de honger maar ook de lekkere trek. Ik zou sinds een week het liefst 24/7 alleen maar lekkere zoete en vette dingen eten, terwijl ik dit echt nooit heb! Een koekje is niet meer genoeg, maar alles schreeuwt erom om dan het hele pak leeg te eten. Om dat een beetje tegen te gaan doe ik wel zeker 1 keer per dag een workout zodat ik me wat gezonder en meer in balans voel, dan lijkt het net wat makkelijker te weerstaan te zijn 🥲

één maand geleden

Ik heb weer enkele vragen... Heb een ledikantje opgehaald dus nu een matras en alles uitzoeken... welke dikte nemen jullie? Je hebt er van 8, 10, 13, vast nog meer 🙃 dan heb je ook matrastoppers? Nodig? Een matrasje van 13 cm heb ik nu in mijn winkelmandje zitten, passen hier alle hoeslakens hier dan op? Is toch een aardig verschil dan met een matras van 8 cm dik? Matrasbeschermer, kan je daar iets fout mee doen? Helpen die eigenlijk wel in het beschermen van de matras?

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik heb weer enkele vragen... Heb een ledikantje opgehaald dus nu een matra ...
Volgens mij had ik er toen 1 van 10cm. Het gaat erom dat het een stevig matrasje is zodat de baby er niet in kan wegzakken. Een matrastopper is niet nodig. Je kan moltons onder het hoeslaken doen van het matras mocht er eventueel een keer een plasje doorlekken. Je hebt ook hoeslakens (matrasbeschermer) met zo'n plastic laagje erin maar weet niet of die voor babybedjes veilig zijn ivm verstikkingsgevaar. Verder geen bumperranden oid aanschaffen. Is ook niet veilig. Ik zou zorgen voor genoeg hoeslakens voor het matras. Ik haalde die gewoon bij zeeman. Je dekt meestal op met een lakentje en een dekentje. Ik zou die niet in grote aantallen aanschaffen omdat je vaak snel overstapt naar een slaapzak. :)

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik heb weer enkele vragen... Heb een ledikantje opgehaald dus nu een matra ...
https://www.mamaloes.nl/mamaloes-james-airgosafe-60x120cm-ledikantmatras-topper-ml050518 Ik heb deze besteld, is een ademend matras voor buikslapers en de topper kan ook gewassen worden. Geen ervaren mama, wordt ook mijn eerste kindje. 🩷

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

https://www.mamaloes.nl/mamaloes-james-airgosafe-60x120cm-ledikantmatras-to ...
Er is toevallig een heel stuk geweest op radar ivm ademende matrasjes zoals aerosleep. Eigenlijk is het allemaal geldklopperij. Met de toppers (met gaatjes) koelen kindjes ook eerder af door meer ventilatie plus heet water van een lekkende kruik kan zich door de gaatjes van een topper veel sneller verspreiden. Ik had zelf bij het bedje toen via marktplaats een nagenoeg nieuw aerosleep matrasje gratis erbij met topper. Die heb ik toen ook gebruikt. Maar ik zou het zelf nooit speciaal aanschaffen ivm dure prijzen. Bij oma waar hii wekelijks sliep had hij een gewoon ikea matrasje. Deze komen bij de consumentenbond ook als beste uit de test

één maand geleden

Ik heb al de hele ochtend pijn in mijn schaambotregio, begon met een soort kloppende kramp, en is nu een trekkend gevoel geworden. Zal dit bandenpijn zijn? Of bekkenproblemen?

één maand geleden

Reactie op Cupcake19

Er is toevallig een heel stuk geweest op radar ivm ademende matrasjes zoals ...
Het IKEA matrasje is nog duurder ☺️

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

En dan bedoel ik wel die waar de consumentenbond het over heeft.

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Oh ja bij mijn eerste zwangerschap was de beste toen iets van 30 euro . Toen had je ook alleen aerosleep en nog nagenoeg geen andere merken 😊

één maand geleden

Hallo dames, Wie heeft bekken pijn en hoe kan ik dit pijn verlichten .... Ik kan niet makkelijk staan of lopen of zitten ik heb echt er veel last van.

één maand geleden

Reactie op reemayla

Hallo dames, Wie heeft bekken pijn en hoe kan ik dit pijn verlichten .... I ...
Soms helpt het om even op je rug op de grond te gaan liggen, met je benen tegen de muur omhoog. Maar sowieso even een afspraak maken bij een bekkenfysio!!

één maand geleden

Reactie op reemayla

Hallo dames, Wie heeft bekken pijn en hoe kan ik dit pijn verlichten .... I ...
Dank je wel voor je reactie Ik heb wel een afspraak gemaakt maar volgende week

één maand geleden

Reactie op reemayla

Dank je wel voor je reactie Ik heb wel een afspraak gemaakt maar volgende ...
Oh vervelend! Wat nog kan helpen tot die tijd is als je slaapt een kussentje tussen je benen, goed rechtopzitten als je zit, proberen je buik iets "in te trekken" als je staat, zo activeer je je spieren. Niet je benen kruisen als je zit Als je op wil staan uit bed eerst op je zij rollen, dan je benen uit bed en dan omhoog komen. Andersom ook eerst op de rand van je bed gaan zitten, dan opzij op je zij gaan liggen en dan pas op je rug rollen. Symmetrisch bewegen, dus niet op 1 been leunen, met traplopen twee voeten op een trede voordat je er eentje verder zet. Hopelijk helpt het wat tot je volgende week terecht kan! De cat cow oefening kan ook verlichting geven, daarbij ga je op handen en knieën op de grond zitten, en maak je je hele rug afwisselend hol en bol, maar dat is beter als er iemand mee kijkt of je het goed doet, je wil het niet per ongeluk erger maken!