847 Reacties

één maand geleden

Wat intiemer. Ik heb geen partner en dus maar heel uitzonderlijk eens seks. Zo'n 2 weken geleden met een oude friends with benefits afgesproken en had toen meteen gebloed voor anderhalve dag, hij was nochtans rustig en ik had geen orgasme. Ik heb in het verleden ook last gehad van contactbloedingen bedenk ik me nu. Is dit iets wat een probleem kan geven tijdens de bevalling? 2e vraag. Vanmorgen heel missekijk en moe wakker geworden dus geen idee waarom ik dacht dat wat met mezelf spelen een goed idee was 😅 maar tegen het eind werd heel mijn buik ongemakkekijk hard en voelde ik me wit wegtrekken, echt of ik ieder moment van mezelf kon gaan. Meteen gestopt en trok weer weg, maar wel even geschrokken. Herkent iemand dit?

één maand geleden

Kan de baby actiever zijn in de buik als je zelf veel stress ervaart?

één maand geleden

Reactie op YH89

Kan de baby actiever zijn in de buik als je zelf veel stress ervaart?
Vrees het wel 😞 eergisteren geleden belde ik met een vriend en gooide even alles eruit (me rot voelen door de misselijkheid en hoofdpijn, rugpijn, de plannen die ik had om tijdens mijn zwangerschap te doen niet te kunnrn doen, dat het mijn enige ervaring wordt met zwanger zijn, ... om het er nog even opnieuw uit te gooien 🤭), was goed aan het stressen en merkte dat de baby erg actief werd 😞

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Wat intiemer. Ik heb geen partner en dus maar heel uitzonderlijk eens seks. ...
Doe je mee met de bevolkingsonderzoeken? Als dat verder oké is, dan zou ik me verder niet te veel zorgen maken over de contactbloedingen als je niet zwanger bent. Tijdens de zwangerschap is het daar allemaal wel extra doorbloed en gevoelig en hebben meer mensen daar last van volgens mij.

één maand geleden

Reactie op Zjanies

Doe je mee met de bevolkingsonderzoeken? Als dat verder oké is, dan zou ik ...
Ja uitstrijkje was goed. Vraag me alleen af of dit extra kans geeft op veel bloedverlies tijdens de bevalling? Zal het de volgende keer aan de gynaecoloog vragen, maar is pas binnen een goede 2 weken.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Het is heel normaal dat als je je wat meer aanspant (op weg naar een orgasme) en ook erna dat je een harde buik kan krijgen. Een soort ongemakkelijke en soms licht pijnlijke druk in je buik. Licht in je hoofd worden zou niet perse moeten.. maar misschien qua hoofddruk en ademhaling toch anders dan normaal. Qua bevalling weet ik het eigenlijk niet. Er is sowieso altijd (wat) bloedverlies tijdens de bevalling. Los van het bloedverlies als de baby eruit is. Maar ik zou het even navragen aan je verloskundige voor d'r zekerheid.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Als je zwanger bent is je baarmoedermond en alles daar beter doorbloed en heb je meer kans op een adertje dat springt waardoor je wat bloed kunt verliezen. Als het maar minimaal is, is dat volledig normaal. Blijft het nou bloeden of is het echt heel erg veel dan wel even contact opnemen met de verloskundige! Het kan zijn dat je bloeddruk laag was omdat je nog niet gegeten had. Mijn eigen bloeddruk is vrij laag altijd en ik ben hier in de ochtend ook wat gevoeliger voor. De harde buik is heel normaal met een orgasme. Bij een orgasme trekt je baarmoeder zich samen en dat voel je nu beter dan wanneer je niet zwanger bent. Dus beide volkomen normaal en niets om je zorgen over te maken! :)

één maand geleden

Reactie op Bosdieren

Als je zwanger bent is je baarmoedermond en alles daar beter doorbloed en h ...
Toch anders hoor dat zwangere lichaam 😅

één maand geleden

Ik heb soms het idee dat hoe gezonder ik ontbijt (rond 7u), hoe meer trek in zoetigheid ik meteen in de ochtend al heb. En dan echt om 8u al, of zelfs direct na het ontbijt. Heb het nu een paar keer 'getest'. - Als ik gezond ontbijt met Brinta, of havermout met fruit, of twee/drie volkoren boterhammen met pindakaas / kaas, handje noten erbij of een kiwi erbij: heel de ochtend trek in chocola. Ook als ik toegeef en een klein stukje chocola erbij eet: de craving stopt niet. - Als ik ontbijt met een twee boterhammen waarvan 1 met chocopasta, of een extra croissantje zonder beleg: heel de ochtend geen honger, en dan pak ik om 10u maar een fruitje omdat 'het hoort' op dat tijdstip. Maar in theorie heb ik dan helemaal geen trek. Is dat herkenbaar? Bevredigd dat kleine beetje ongezond ontbijt dan zo erg dat ik heel de ochtend geen trek in zoetigheid heb? Dat lijkt me dan 'gezonder' dan gezond ontbijten en vervolgens heel de ochtend chocola vreten... Het stomme vind ik dus dat, wanneer mensen vragen om tips om gezonder te eten, dat mensen zeggen 'eet volkoren, eet fruit, eet handjes ongezouten noten'. Nou hoe meer ik dit doe, hoe meer zin ik heb in een zoet 'toetje' erna 😅. (Ben overigens gewend om gezond te eten, ook voor mijn zwangerschap. Maar die chocolade cravings nú zijn echt niet normaal meer. Als ik een foto maak van m'n voorraadkast denk je dat het een foto is voor een heel weeshuis 🫣.)

één maand geleden

Hoe voelt het als je melkproductie op gang komt? Ik heb een paar dagen nu af en toe wat vocht bij mijn tepels (niet dat ik er een vlek van krijg op kleding). Maar sinds gisteravond begint het af en toe te voelen alsof ik met naalden geprikt wordt in mijn borsten en zijn mijn tepels ook extra gevoelig.. vroeg mij af of dat door melkproductie zou kunnen komen? Ben zwanger van de eerste dus heb geen idee🙈😅

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Ik heb soms het idee dat hoe gezonder ik ontbijt (rond 7u), hoe meer trek i ...
Als ik vaker ongezond eet heb ik er ook meer trek in en dan helpt het inderdaad hetgeen ik zin in heb in een maaltijd te verwerken. Denk dat het iets mentaal is. Hoe meer je jezelf iets ontzecht, hoe meer je het wil en dan kan je nog zoveel kiwi's eten, de trek in die chocolade zal blijven. Ik zou die chocolade dus lekket aan je ontbijt toevoegen 😋

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Hoe voelt het als je melkproductie op gang komt? Ik heb een paar dagen nu a ...
Ben ook beniewd wanneer dit kan beginnen. Ik wil zoooo graag borstvoedig geven. Al werd ik gisteren niet meteen gerustgesteld 😅 ze is in mei bevallen en vroeg of ik voor borstvoeding wilde gaan... vond het mooi toen ik zei dat ik hoop dat het lukt, maar begon toen van "ja, maar het is wel echt doorzetten. Heb zoveel pijn gehad eerst. En ik blijf erdoor afvallen, weeg minder dan voor de zwangerschap." Leuk 🤣 Maargoed, heb je ook niets aan nu 😅 ik merk voor nu enkel dat mijn tepels/ tepelhoof erg donker zijn geworden. Die naald prikjes had ik net in het begin van de zwangerschap, nu niet meer.

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Kan het me van de eerste niet herinneren die prikjes. Maar ik zag toendertijd op een gegeven moment wel wittige plekjes op mijn bh komen. Was denk ik vanaf een week of 25.

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Kan zeker! Felle steken in de borsten kunnen komen doordat je borsten zich klaarmaken voor borstvoeding

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Ik zou lekker toegeven, je hoeft jezelf niet te martelen hahha. Neejoh als jij gewoon gewend bent aan gezond eten dan komt dat straks gewoon weer hoor. Ik snoep nu ook iets meer en kom echt niet meer aan ofzo. Als je verder gewoon gezond eet dan krijg je je voedingsstoffen wel binnen!

één maand geleden

Reactie op rmdb1992

Geen idee, bij mij kwam de melkproductie pas na de geboorte op gang en mijn eerste is bijna 1,5 jaar en geef nog steeds borstvoeding (al is er door de huidige zwangerschap wat wisselende interesse en waarschijnlijk wel verminderde productie nu) Maar heb wel periodes tijdens de zwangerschap dat mijn tepels mega gevoelig zijn en dat een druppel water onder de douche echt pijn doet, dat hoort er wel bij. Ik heb nooit lekkende borsten gehad tijdens de zwangerschap, geen ene druppel gezien. Dus je hoeft niet te lekken om borstvoeding te geven :) En die witte plekjes waar Cupcake19 het over heeft is talg. Dat wordt wat meer aangemaakt om je tepel te beschermen ofzo

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Lieve mama maak jezelf vooral niet te druk❤️ in de ene zwangerschap heb ik op en top gezond gegeten en bij de ander heb ik me een beetje laten gaan🫢 allebei even gezonde kinderen en ik ook nogsteeds. Als dat broodje pasta en he croissant werken geniet er dan vooral lekker van! Niet te streng voor jezelf zijn❤️🥹

25 dagen geleden

Meubels van leenbakker. Hoe is de kwaliteit? Goed voor een budget of echt duurkoop?

25 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Meubels van leenbakker. Hoe is de kwaliteit? Goed voor een budget of echt d ...
Ligt een beetje aan de prijsrange. Wij hebben een fijne stevige kleerkast van de leenbakker. Maar toen ik laatst voor mijn zoontje een nieuwe kledingkast zocht, zag ik dat ik bij een zelf samengestelde ikea dubbele pax kast minder kwijt was dan een kleerkastje van de leenbakker. Heb wel eens vaker van die goedkopere kleerkastjes gehad van leenbakker. Die zijn prima om eenmalig in elkaar te schroeven, maar niet bepaald Hufter (lees:peuter) proof.

25 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Meubels van leenbakker. Hoe is de kwaliteit? Goed voor een budget of echt d ...
Heel wisselend 🤷‍♀️ wij hebben een boekenkast en een tvmeubel van leen bakker, die zijn allebei prima kwaliteit. Maar ik kom daar ook wel regelmatig dingen tegen die ik totaal niet stevig vind.