848 Reacties

25 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Ligt een beetje aan de prijsrange. Wij hebben een fijne stevige kleerkast v ...
Ai tis wel voor haar kamertje en de kast moet toch liefst een stuk van de kindertijd overleven 😅

25 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Heel wisselend 🤷‍♀️ wij hebben een boekenkast en een tvmeubel van leen bak ...
Ja is zo lastig. Zitten hier amper fysieke winkels om zelf te gaan kijken en om steeds uren op het openbaar vervoer te zitten of vrienden mee te vragen... misschien maar op goed geluk dan.

25 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ai tis wel voor haar kamertje en de kast moet toch liefst een stuk van de k ...
Wat wil je er maximaal aan uitgeven? Heb je wel eens gekeken via Facebook marketplace in je omgeving? Daar staan ook wel eens pareltjes tussen hoor! En misschien marktplaats? Als het niet teveel bij Belgische grens vandaan is?

25 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ja is zo lastig. Zitten hier amper fysieke winkels om zelf te gaan kijken e ...
Volgens mij heeft leen bakker trouwens ook nog andere verkopers op hun site. Soort dropshippers idee dus daar zou ik wel even goed op letten. Veel meubilair van Leen Bakker heeft ook reviews erbij staan. Dus daar kun je vast wel veel in terug zien over de kwaliteit denk ik.

25 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ja is zo lastig. Zitten hier amper fysieke winkels om zelf te gaan kijken e ...
Ik let in zo'n gevallen altijd vooral even op het materiaal, volgens mij hebben ze best degelijke kasten daar hoor 😊

25 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Wat wil je er maximaal aan uitgeven? Heb je wel eens gekeken via Facebook m ...
Helaas tegen de franse grens aan. Zal anders nog eens rondkijken op 2dehandssites. Hier lijken alleen niet veel mensen leuke spullen weg te doen en moet dan ook weer iemand vragen om er achter te gaan (heb geen auto). Ja ik zag het, veel komt van ergens anders vandaag. Revieuws vind ik erg verdeeld.

25 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Helaas tegen de franse grens aan. Zal anders nog eens rondkijken op 2dehand ...
2e hands herkenbaarheid hier 🥳. Hier ook weinig (leuke) 2e hands spullen en als het er wel is, zijn het prijzen die bijna vergelijkbaar zijn met nieuwprijs Nederland, omdat hier (Luxemburg) de nieuwprijs bijna 2x zo duur is 🙈. Wij hebben nog 0 dingen voor de baby gekocht hier, alles via België (Ikea), Duitsland (Babyone), maar toch vooral vanuit Nederland (mijn moeder woont 2 uurtjes rijden vanaf hier, dus combineren het altijd met elkaar) 🤭. Ontopic: Denk dat bij de meeste winkels de kwaliteit sowieso wel is achteruit gegaan ten opzichte van jaren geleden (onze Ikea Pax kast is daar een goed voorbeeld van). Wij hebben minstens 10 jaar geleden een eettafel en buffetkast bij de LeenBakker gekocht, heeft 2 verhuizingen overleefd en staat nog steeds in onze woonkamer/keuken 👍.

24 dagen geleden

Ik heb een Bugaboo Buffalo, en twijfel soms over het feit dat de bak laag is en dat hij heen en weer gaat. Is dit normaal? Of zijn alle modellen zo..

24 dagen geleden

Eeeeen ik raak er weer niet aan uit: lakentjes en dekentjes... Ik ga toch niet voor een co sleeper (denk ik nu...) dus wordt meteen een ledikantje van 120 op 60. Wat heb ik dan nodig en, voor wie reeds een kindje heeft, waar zijn jullie tevreden over kwa merk? Of, voor mama's die hun eerste verwachten, wat zijn jullie van plan te kopen? Mijn zus had een zomer en lentekindje dus aan haar heb ik weinig 😅 Ik dacht nu aan: - lakentje wiegformaat voor de reiswieg? - (wollen?) dekentje wiegformaat voor de reiswieg? - en/ of een wikkeldeken voor de reiswieg? - ledikant dekentje - ook een wol ledikantdeken? Of toch katoen? Beide? - meteen een slaapzak? Is dit handig in de winter? Help 😅 en graag duidelijk want mijn hoofd werkt niet zo heel goed meer mee haha

24 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Eeeeen ik raak er weer niet aan uit: lakentjes en dekentjes... Ik ga toch ...
Wij hadden wel een cosleeper, maar als ik die even wegdenken hadden we ongeveer; 2 hoeslakentjes wiegformaat (of verschoonkussenhoes, dat past ook) Voor in de reiswieg. 1 wiegdekentje en een warme omslagdoek voor in de reiswieg. - 2 ledikant dekentjes (wij hebben gewoon gebreid katoen gekozen, is hier altijd warm genoeg geweest) - Een Wollen matrashoes - 2 gewone hoeslakens van katoen voor om het matras - ledikant maat lakentjes Slaapzak zijn wij met een week of 10 mee begonnen denk ik, maar hij heeft nog best lang een slaapzak en een dekentje fijn gevonden 😅

24 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Wij hadden wel een cosleeper, maar als ik die even wegdenken hadden we onge ...
+1!

24 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Wij hadden wel een cosleeper, maar als ik die even wegdenken hadden we onge ...
Dankje!!!! Is die wollen matrashoes voor onder de gewone? Geeft dit extra warmte?

24 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Dankje!!!! Is die wollen matrashoes voor onder de gewone? Geeft dit extra w ...
Ja voor onder een gewoon matrashoes! De wol werkt warmteregulerend van nature, dus in de winter lekker warm en in de zomer juist verkoelend 😁

24 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik had bij mijn zoontje: Ledikant laken, ledikant deken katoen dubbel gevouwen en een disana wollen deken + 2 kruiken snachts in bed. Nu wordt het hier wel koud op de kamer en zetten wij geen verwarming aan. Pas toen hij hing rollen zijn wij overgestapt op wen slaapzakje In de reiswieg heb ik nooit een lakentje gehad, zo onhandig, alleen een disana wollen deken die ik lekker om hem heen wikkelde en/of een wikkeldeken. Jasjes deed ik ook écht niet aan, vond dat zo onhandig bij een pasgeboren baby. Februari was een warme muts met wikkeldeken en wollen deken helemaal prima voor overdag buiten, nooit koud gehad

24 dagen geleden

Reactie op LV00

Ik had bij mijn zoontje: Ledikant laken, ledikant deken katoen dubbel gevo ...
Ps. Ik had dus 2 ledikant lakens Hoeslaken had ik meer omdat er regelmatig een ongelukje was met melk teruggeven, die had ik 4/5 geloof ik

24 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik moet uit persoonlijke ervaring zeggen dat de de meeste dekentjes fijn zijn! Voor in de wagen vond ik zelf het makkelijkst om een fleece dekentje te gebruiken(zeeman heeft mega leuke) en dan een wagen zak (jollein heeft dure maar hele goede kwaliteit gaat nu bij ons voor onze 3 de weer gebruikt worden en ziet er nog net zo goed uit als bij de eerste) In bed had ik bij de eerste lakentjes en een deken maar het hangt echt af van je kindje of ze een slaapzak of een deken fijner vinden qua slaapzak vind ik Hema hele hele fijne en goeie hebben en qua dekentje in bed heb ik van de Hema een Nijntje plaid gebruikt (heerlijk warm en zo zo leuk)

24 dagen geleden

Reactie op LV00

Ik had bij mijn zoontje: Ledikant laken, ledikant deken katoen dubbel gevo ...
Even teruggezocht: deze ledikant deken en die vouwde we dan dus dubbel (ik vond 100% katoen of wol belangrijk en geen syntetisch) https://www.kidsdeco.nl/meyco-ledikantdeken-mini-knots-sand/ En deze wollen deken van disana, die heb ik ook nog heeeeel lang als dekenentje in de maxi cosi gebruikt, want dikke jassen mogen dan niet. https://www.babynatura.nl/disana-baby-deken-wol-gebreid-naturel/?gad_source=1&gbraid=0AAAAACVh5WF9zWjRgUW_aULym4hHfQpGF&gclid=Cj0KCQjwveK4BhD4ARIsAKy6pMIVionev1WLtblbvVdl_t93K2AsriCimEFA5YK6kbSe_TummZMeDAMaApiYEALw_wcB

24 dagen geleden

Reactie op LV00

Even teruggezocht: deze ledikant deken en die vouwde we dan dus dubbel (ik ...
En deze gebruikte ik dan met disana dekentje in de wieg Bekijk Jollein Wikkeldeken Bunny 100x105cm - Off-White op: https://www.bol.com/nl/p/jollein-wikkeldeken-bunny-100x105cm-off-white/9200000117100682?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp En ja die is van polyester maar dat maakte me overdag niet uit, snachts wel. Ik leerde van de kraamzorg dat onder polyester/syntetisch een baby het snel te warm kan hebben en de temperatuur minder goed kan regelen. Zij raadde ons echt katoen of wol aan. Overdag in de wieg was ik erbij en kon ik dat gewoon prima in de gaten houden, gaf mij dus een fijner gevoel om snachts alleen katoen of wol te hebben

23 dagen geleden

Mag je voor de suikertest ook geen water drinken? Ik lees nu max 2 glazen vanaf dr avond voordien en tijdens de test zelf ook helemaal geen water? Wat lang zonder drinken...

23 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Mag je voor de suikertest ook geen water drinken? Ik lees nu max 2 glazen v ...
Hmm bij mij staat dat je vanaf 23u de avond van te voren niet mag drinken (behalve water) dus ik dacht zelf dat water wel gewoon mocht eigenlijk