Hi ladies,
We zien vaak dat iemand een vraag stelt en kort daarna een 2e topic wordt geopend met vrijwel dezelfde vraag, alleen in een net ander jasje. Ook zijn er veel vragen waar je wel nieuwsgierig bent naar antwoorden, maar niet een heel topic voor wil openen. Plaats al dat soort vragen (en antwoorden) in dit topic!
Misschien een leuke start;
- welke symptomen heb jij?
- verschilt het ook per dag hoeveel last je ervan hebt?
- hoe goed is jullie nachtrust?
- zijn jullie ook meer moe of voel je jezelf wel energiek?
- hoe gaat het werken/sociale leven etc?
- wat is een absolute must en wat is echt zonde om te kopen?
- welke verzorgingsartikelen ga je voor je baby gebruiken?
- alle andere vragen die je kan bedenken
Hmm bij mij staat dat je vanaf 23u de avond van te voren niet mag drinken ( ...
Zo lastig al die tegenstrijdige adviezen. Met googlen vind ik ook verschillende dingen, zelf dat je voordien geen inspannende activiteit mag doen. Ga maar gewoon normaal doen, wat water als ik dorst heb en hopen dat het goed gaat?
Oh😅 dan wordt het lastig ja. Misschien dan voor de zekerheid niets meer drinken, tenzij je het echt niet uithoudt? En dan misschien gewoon een slokje ofzo. Dan neem je geen risico dat de test over moet?
Oh en wat me te binnen schiet, misschien kan je de vraag op het algemene forum stellen? Daar zitten wel vrouwen die die test al eens gedaan hebben verwacht ik en krijg je misschien nog wel snel antwoord:)
Zo lastig al die tegenstrijdige adviezen. Met googlen vind ik ook verschill ...
Voor zover ik weet heeft echt elk ziekenhuis en elke afnameplek verschillende adviezen, verschillende richtlijnen en zelfs verschillende uitslagen die ze aanhouden. Heel verwarrend en irritant.
Bij mijn ogtt tijdens mijn vorige zwangerschap mocht ik vanaf 9 uur van tevoren niet meer eten, en mocht ik alleen nog water drinken (normale hoeveelheid, niet superveel). In de ochtend mocht ik medicijnen e.d. nog gewoon met water innemen ook.
Tijdens de test van 2 uur kreeg ik 2 keer een bekertje water, een keer direct na het zoete drankje, en een keer na het eerste prikmoment (na 1 uur) deze mocht ik rustig aan opdrinken, niet in 1x. Ik mocht tijdens de test niet lopen, alleen als ik echt naar de wc moest, en moest verder in een luxe stoel blijven zitten.
Mijn schoonzusje mocht bij haar ogtt vanaf 9 uur van tevoren niets meer eten, tot het moment van de test mocht ze water en thee zonder suiker drinken. Tijdens de test mocht zij gewoon water drinken en een rondje door het ziekenhuis wandelen, als ze maar weer op tijd terug was op de prikplek.
2 hele verschillende manieren dus, en de locaties waar ik het over heb liggen letterlijk 35 minuten uit elkaar 😂😂
Ik zou gewoon geen hele gekke dingen doen, en water drinken als je dorst hebt. Dan komt t vast goed!
Zo lastig al die tegenstrijdige adviezen. Met googlen vind ik ook verschill ...
Vóór het onderzoek mag je gewoon water drinken, je mag alleen niks eten of andere dingen drinken. Ik zou ervoor ook niks heel inspannends leveren omdat je nuchter bent dus dat is sowieso niet goed op een lege maag.
Nadat je het suikerdrankje genomen hebt mag je idd geen water drinken of hele inspannende dingen doen omdat dit je suiker gehalte kan beïnvloeden. Als je dan 2 liter op zou drinken bvb zakt je suiker wat meer.
Hebben meer van jullie last van de voeten ookal heb je maar 1.5u gelopen?
Ik merkte dat van de week met werken en nu we even in Maasmechelen village waren. Alsof ik al uren en km’s erop had zitten, zo voelde me voeten 😕
Hebben meer van jullie last van de voeten ookal heb je maar 1.5u gelopen?
...
Ja volgens mijn bekkenfysio komt dat door het verhoogde gewicht/verplaatste zwaartepunt van je lichaam, in combinatie met lossere ligamenten en gewrichten. Stevige schoenen aan en wat vaker lekker even zitten!
Zijn er meer mensen die aftellen tot ze de kerstboom neer mogen zetten 🫣? Zit zo lekker in m'n zwangere bubbel, lekker veel huismussen, regelmatig de open haard aan.. Nu die kerstboom nog!
Het is nog heel vroeg, maar wat kan ik zeggen 'nesteldrang'.
Ik heb heel veel kleine baby sokjes gekregen. Allemaal unieke setjes.
Hoe kan ik deze het beste organiseren zodat ze makkelijk te pakken zijn en niet te veel tijd kosten in de organisatie.