848 Reacties
22 dagen geleden
Reactie op LV00
Ah ja maar ik heb liever dat mijn zoontje beneden speelt ipv boven, dus dat ...
Haha ja hij speelt bij ons ook beneden. Maar hij haalt dan gewoon (met mij) 1 van de speelgoedbakken naar beneden om mee te spelen. En als hij klaar is andere bak pakken. Beneden heb ik wel in de kast gewoon klei, puzzels en knutselspullen :)
22 dagen geleden
Reactie op Cupcake19
Haha ja hij speelt bij ons ook beneden. Maar hij haalt dan gewoon (met mij ...
Ah zo! Ook handig, ja ach ik heb er zo’n speelklimrek met plank, keukentje en soort bureautje staan, daar staat het speelgoed allemaal in de kastjes enzo, die kan ik niet zomaar boven zetten, dat is meer het probleem😂 Hadden we van te voren wellicht beter over moeten nadenken maar ach we hebben de ruimte en kind vind t leuk! Ooit krijg ik mijn woonkamer wel weer terug hahaha
Nu alleen dus wel serieus nadenken over de plek van de kerstboom😬
21 dagen geleden
Wat doen jullie om je voor te bereiden op je bevalling, mits je daar al mee bezig bent?
("Niks" is ook een antwoord, als je gewoon go-with-the-flow wilt. Dat deed ik bij mijn eerste bevalling, en ik besloot nu dus om het toch wat anders aan te gaan pakken 😅. Mijn vk destijds was niet heel nuttig en ik liet me maar een beetje domineren door de hulpverleners...)
Ik lees zelf wat boeken (tips eventueel welkom!), maar wil me vooral mentaal heel erg voorbereiden. Een 'kom maar door met die bevalling, die doen we wel ff 😎'-instelling. Ik ga ook proberen thuis in bad te bevallen, ipv in het ziekenhuis. Dat wilde ik vorige keer, door gebrek aan vertrouwen in mijn lichaam want ik was bang voor elke complicatie die er maar is. Deze keer wil ik dus dit vertrouwen in mijn lichaam vergroten en gewoon zórgen dat het loopt zoals ik wil. Hierdoor ben ik veel bezig met de juiste mindset creëren, maar ook juist door te lezen over complicaties en de (meestal kleine) kans daarop. (Ik weet het, het loopt nooit zoals je plant, maar dat wil niet zeggen dat je je er niet op voor mag bereiden!).
Zijn er meer vrouwen al mee bezig? En hoe zorg jij dat je je lichaam meer vertrouwt (in geval je net zo'n hypochonder ben als ik 🥲)?
21 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Wat doen jullie om je voor te bereiden op je bevalling, mits je daar al mee ...
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een bevallingscursus gedaan maar ik heb er niet veel aan gehad eigenlijk. De instelling 'kom maar door met die bevalling, die doen we wel ff' die had ik toen al. Dus ik ga juist nu wederom go with the flow hahha. Ik heb een prima bevalling gehad dus ga het gewoon weer doen.
Enige waar ik wel eens over nadenk is de bevalhouding. Ik ben op mijn rug op bed bevallen want het liep eigenlijk gewoon op die manier. Was niet vervelend ofzo maar ben nu meer nieuwsgierig naar hoe het anders kan!
21 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Wat doen jullie om je voor te bereiden op je bevalling, mits je daar al mee ...
Een goede vk zoeken die je hierin kan ondersteunen, een goede bevallingscursus, boeken lezen inderdaad (je vk zou tips moeten kunnen geven), positive birth stories opzoeken online, een bevallingsplan maken (wetende dat het nooit helemaal zal lopen zoals je verwacht), bevallingsmantra's opschrijven die bij je passen,... Dingen zoals 'mantra's' zouden in andere omstandigheden mijn haren rechtop laten staan, ben een heel nuchter type, maar het was een deel van mijn voorbereiding voor eerste bevalling en heeft er denk ik mede toe bijgedragen dat het een hele positieve ervaring was.
20 dagen geleden
Is dit reden tot zorg? Ik voel haar echt elke dag en best duidelijk, ook van buitenaf al enkele weken zichtbaar. Echter vandaag voel ik haar zogoed als niet. Als ik haar ga irriteren door op mijn buik te duwen krijg ik na enkele minuten wel een lichte reactie, maar het stopt altijd meteen weer. Nu lig in ik bed en krijg aan geen kanten een reactie. Ben vandaag 24+4 en helaas ook net vandaag ziek geworden. Zou dit een reden kunnen zijn?
20 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Is dit reden tot zorg? Ik voel haar echt elke dag en best duidelijk, ook va ...
Ik zou voor de zekerheid even je vk bellen als je je zorgen maakt. Die kan je misschien wat meer geruststellen. Heb je ook wat zoets gedronken (zoals cola en vruchtensap) voordat je ging liggen? Dat kan nog wel eens helpen.
20 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Ligt je placenta voor of achter? Ik ben nu 26 weken en 2 dagen zwanger en ik heb helaas heel lang gehad dat ik haar bijna niet voelde. Het wordt nu steeds meer. Het kan de ene dag minder zijn dan de andere dag, gisteren was het ook bijna niks. Ik snap volledig je bezorgdheid, als je der maar voelt denk ik dan. Op je linker zijde gaan liggen kan soms ook helpen. Als het je echt niet lekker zit kan je altijd even de vk bellen, die zijn er voor jou!
20 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Welnee! Ik voel haar ook een ene avond 2 uur achter elkaar continu ninja kicks geven, en soms bijna niet. En als ik dan terugdenk, denk ik 'hmm, heb haar heel de dag al weinig gevoeld, maar wel íets'. Misschien heeft ze ook wel last van je ziekte/verkoudheid, of is ze gewoon even een dagje 'meh'.
Heb wel tips hoe ik beweging altijd uitlok: eet dingen die heel koud of luidruchtig zijn, zoals ijs of krakende chips. Ze gaat bij mij dan helemaal los sinds haar gehoor een beetje werkt 😂. In geval van echte 'paniek' neem ik een bakje koffie of wat cola, mits je nog niet veel caffeine/suiker op had. Dat zou het trucje echt wel moeten doen! (Sowieso voel ik haar veel als ik eet, dus als ik haar weinig voel en ze reageert niet op eten/suiker, trek ik ff aan de bel.)
20 dagen geleden
Reactie op Jottem12
Ligt je placenta voor of achter? Ik ben nu 26 weken en 2 dagen zwanger en i ...
Achter en normaal voel ik haar al sinds een week of 18 heel duidelijk. Gisteren uiteindelijk een lichte beweging gevoeld, maar ben nu sinds een uurtje wakker en weer niets te voelen daarbinnen ondanks al mijn pogingen. Heb mijn vroedvrouw net even gestuurd om het haar te vragen. Sta op het punt richting ziekenhuis te gaan, maar is vast overdreven?
20 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Achter en normaal voel ik haar al sinds een week of 18 heel duidelijk. Gist ...
Ik kan het me wel voorstellen! Ik heb deze dagen ook, maar mijn placenta zit voor, dus dan vind ik het logischer. Maar ook dan moet ik mezelf streng toespreken dat ik wel iets van beweging heb gevoeld. Als mijn placenta achter zou zitten, had ik ook gebeld in jouw situatie denk ik. Niet omdat ik denk dat het echt mis is, maar als die zorg eenmaal in mn hoofd zit, zou er niet zoveel zijn dat me gerust kan stellen behalve een controle
20 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Ik vind het niet overdreven, hopelijk reageert je vroedvrouw snel. Er is vast niets aan de hand, maar als je gewend bent haar elke dag flink te voelen is het goed dat er even gecheckt word als dat ineens niet meer zo is ❤️
20 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Achjee is het nu, de volgende dag, nog steeds verontrustend 🙁? Dan had ik ook wel geappt ja..en misschien over een paar uur bellen als ze niks laat horen. Ik zou nog niet meteen naar het zkh gaan I guess..
Ik zit te denken of ik nog meer beweegtips heb maar niet echt eigenlijk. Juist op je rug liggen misschien? Dan voel ik haar het beste. Of even wandelen zodat ze in slaap valt, en na het wandelen juist wakker wordt?
Probeer je niet teveel zorgen te maken maar snap dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is..
20 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Achjee is het nu, de volgende dag, nog steeds verontrustend 🙁? Dan had ik ...
Nog geen reactie teruggekregen, gelukkig wel een kleine verschuiving gevoeld dus ze leeft in elk geval nog, maar het is geen sterk getrappel. Mijn vroedvrouw woont wat verder in de straat dus hoop dat ze even wil/ kan komen om het hartje te luisteren als ze mijn berichtje ziet. Ga rond te middag misschien inderdaad eens bellen, wat lastig zo op een zondag.
20 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Nog geen reactie teruggekregen, gelukkig wel een kleine verschuiving gevoel ...
Ja ik zou toch ook even bellen als het nu zo is. Het is anders dan wat je gewend bent, dan zou ik me ook onrustig voelen. Als ze toch zo dichtbij woont zou ik gewoon even bellen.