848 Reacties

20 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Gaat je baby altijd tegen je blaas aan schoppen? Onze meid zit vrij hoog e ...
Mijne schopt niet tegen mijn blaas (denk ik), maar drukt er soms op. Ze ligt steeds met haar hoofdje omlaag en met momenten voel ik echt een enorme druk en dan voelt het of ik moet plassen ook al komt er niets en dat gaat niet altijd snel weer voorbij 😅 Ik ben bang voor het moment dat ze hoger komt te zitten en die voetjes gevaarlijk dicht bij mijn ribben zullen komen 🙈😭

19 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Welke? Ik las alleen iets over de plaats van d'r placenta aan ikigai maar v ...
Of de kleine altijd tegen je blaas gaat schoppen! Vroeg me dat af omdat ze vrij hoog zit 😊. Ik voel wel ooit schopjes laag in me buik maar niet dat ik denk oei nu moet ik echt ineens naar wc!

19 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Mijne schopt niet tegen mijn blaas (denk ik), maar drukt er soms op. Ze lig ...
Oohh dat snap ik! Dat bij je ribben lijkt me ook niet echt prettig 😫. Onze meid zat de laatste keer kijken met het hoofdje omhoog dus ben benieuwd volgende week! Maar wat jij beschrijft heb ik niet, wel dat ik ooit denk valt mee hoe erg ik moet. Alleen zodra ik dan ga lopen denk ik, oei moet toch even gaan plassen 🤣

19 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Ik heb even terug gescrolled. Ik weet niet of het altijd gebeurt, maar mij ...
Dat klinkt zeker logisch ja! Ik ben nu vooral benieuwd hoe ze volgende week ligt met de controle bij de verloskundige 🙈. 2 weken terug lag ze met haar hoofdje omhoog en billen naar beneden!

19 dagen geleden

Reactie op daisyschippers

Verliezen jullie ook al je vriendinnen tijdens deze mooie tijd. Iedereen la ...
Wat vervelend dat jij je zo voelt 😔. Heb je het aangegeven bij ze? Wellicht zijn ze allemaal druk en hebben ze het niet door? Zou niet meteen van het negatieve uitgaan, dat is voor jezelf ook niet fijn 😊.

19 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Of de kleine altijd tegen je blaas gaat schoppen! Vroeg me dat af omdat ze ...
Ahh! Nee dat is hier denk ik maar 1x gebeurd en meestal ligt hij laag omdat de placenta aan d'r boven/voorkant zit en daar minder plek is. Verder voel ik het vooral aan de zijkanten.

19 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Ahh! Nee dat is hier denk ik maar 1x gebeurd en meestal ligt hij laag omdat ...
Misschien ligt onze meid daarom wel hoog! Mijn placenta ligt aan de voorkant en met de 20 weken echo tegen de uitgang. Zou nog omhoog groeien zeiden ze, maar dan heeft ze hoger natuurlijk meer ruimte

19 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Jammmer genoeg niet.
Ahh hier hoopte ik ook op inderdaad! Ik heb 4nov de suiker test en ‘s avonds naar de verloskundige. Wel vervelend dat ze niet aangegeven hebben hoelang het kan duren voordat je de uitslag hebt 😕

19 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Ahh hier hoopte ik ook op inderdaad! Ik heb 4nov de suiker test en ‘s avond ...
Moet straks wel naar de huisarts voor mijn kinkhoestvacvinatie (als ik die al krijg nu ik ziek ben? Vroedvrouw gaf gisteren aan dat ik die beter uistel, maar wil er vanaf zijn 😬) en ga even vragen of ze iets kan zien in mijn dossier.

19 dagen geleden

Wanneer beginnen jullie met het geboortekaartje? Ik wil zelf weer moeilijk doen en voor iets speciaal gaan 😅 2 bedrijfjes die dit doen reageren niet... de 3e heb ik 2 dagen geleden gemaild dus is nog even wachten op de start van hun werkweek. Kan je te laat zijn met geboortekaartjes aanvragen? Heb het gevoel dat ik al best laat aan ben nu ik een maand ben verloren door te wachten op een reactie. Bij 1 stond er 3 maanden vooraf aanvragen wegens drukte en daar zitten we zo'n beetje aan intussen. En dan nog een vraagje. Hoe doen jullie dit met verplicht minimuum aantal? Ik heb maar 56 kaartjes nodig (en dat is al inclusief reserve gerekend), maar de meeste willen dat je minimaal 80 kaartjes koopt. Een zelf 100 dus die mail ik niet 🙈. Kopen jullie dan veel te veel of zou je dan toch een ander ontwerp ofzo kiezen waar je er minder van kan aanvragen? Ideaal zou ik er maar 10-15 op speciaal papier willen en de rest een goedkopere varriant... maarja.

19 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Wanneer beginnen jullie met het geboortekaartje? Ik wil zelf weer moeilijk ...
Ik ben al begonnen met ideeën verzinnen / wat ontwerpen klaarzetten. Maar ik doe het via een site van bijv hippe geboortekaartjes of madeformoments, dan gaat er niet zoveel tijd overheen. Echt bestellen doen we pas na de geboorte, want dan hebben we pas alle info natuurlijk.

19 dagen geleden

Reactie op Fier

Ik ben al begonnen met ideeën verzinnen / wat ontwerpen klaarzetten. Maar i ...
Oja en daar zit ook geen minimum aan geloof ik. Ik wil het ook selectief houden naar wie we een kaartje sturen, dus denk dat we met 30 al een heel eind komen

19 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Moet straks wel naar de huisarts voor mijn kinkhoestvacvinatie (als ik die ...
Zeker gewoon navragen ja, groot gelijk! Ben benieuwd dan of je hem nu krijgt. Beterschap wel en hopelijk ben je snel opgeknapt!

19 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik zou niet teveel kaartjes bestellen als je er niet zoveel nodig hebt. Zonde van je geld vind ik dan! Als je via een site voor geboortekaartjes doet kan je zelf het papier ook samenstellen! Ik heb ons kaartje via het uilennestje samengesteld :). Bij het proefkaartje krijg je dan ook papier samples erbij waaruit je kan kiezen, echt heel fijn. Ook hun kunnen er 1 ontwerpen voor jou, welke kosten hier aan zitten durf ik even niet te zeggen 😊

19 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik heb zelf een tekening gemaakt die we voor het geboortekaartje gaan gebruiken😍. Ik denk ook dat het verschilt of je iets wil laten ontwerpen of zelf een ontwerp aanlevert. Want heb voor het zelf ontwerpen al meerdere website gezien (met verschillende papier opties etc) waar je geen minimale afname hebt😇

19 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Meestal als er een bepaalde max of deadline geldt voor een bedrijfje dan staat dat duidelijk aangegeven voor welke termijn je moet bestellen. Ik zie dat je dat inderdaad bij eentje had. Vorige keer heb ik pas laat besteld, maar wel een algemene drukker. Nu heb ik het perfecte kaartje toevallig een tijdje geleden al gespot. Qua hoeveelheden weet ik niet. Ligt eraan hoe graag je ze wilt of je er extra wilt kopen. Als je er echt verliefd op bent en het kan niet anders...

19 dagen geleden

Reactie op Fier

Ik ben al begonnen met ideeën verzinnen / wat ontwerpen klaarzetten. Maar i ...
Vaak kan je ze alvast bestellen, dan krijg je de enveloppen al thuis gestuurd. Na de geboorte geef je dan alleen de gegevens door.

19 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Zeker gewoon navragen ja, groot gelijk! Ben benieuwd dan of je hem nu krij ...
Heb hem niet gekregen en moet een nieuwe afspraak maken als ik genezen ben. Ze zag niets over de suikertest. Straks even reageren op de andere reacties.

19 dagen geleden

Vraagje, de kans dat onze baby vrij klein is bij de geboorte is best groot (vanwege complicaties is de kans vrij groot dat ik rond week 35 zal bevallen, maar kan ook nog steeds dat ik de 40 weken gewoon haal) Zouden jullie op voorhand al maat 44 aanschaffen (heb al een paar dingetjes van mijn zus kunnen lenen), of vooral inzetten op maat 50 in de hoop dat dat past, en evt na de geboorte snel dingen aanschaffen?

19 dagen geleden

Reactie op Fier

Vraagje, de kans dat onze baby vrij klein is bij de geboorte is best groot ...
Ik zou een paar dingetjes 44 regelen ja. Onze zoon was 52 cm en 3200 gram en dje heeft echt een aantal weken in 50 gezeten en zwom daarin echt in het begin. Via vinted zijn ook genoeg dingen te krijgen