1091 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Ik loop wat achter en mijn hoofd is een warboel. Moet nog antwoorden op mij ...
Ik heb al 2 kindjes, bij de eerste wel een aantal dingen gedaan qua cursussen/groepjes/informatie-avonden en achteraf vraag ik me eigenlijk af waar ik mijn tijd aan heb "verspild".
Kan voor iedereen anders zijn natuurlijk, maar ik heb aan geen van allen echt iets gehad. In de praktijk is het allemaal zó anders. Er is geen cursus die je écht kan voorbereiden op het moederschap. Daar moet je in de praktijk je eigen weg in vinden. Zoveel dingen "geleerd", die uiteindelijk helemaal niet zo werkten voor mijn kindjes. De echt effectieve tips en tricks heb ik denk ik uit van die facebook/tiktok filmpjes gehaald, dat ik dacht van: oh, maar das handig🤭.
Het moederschap is vallen en opstaan. Je doet dingen "fout" (en niet volgens het boekje) en daar leer je vervolgens weer van. Onhandigheidjes met van alles en nog wat. Gaandeweg vind je je eigen weg daarin en wat werkt voor jou en jouw kindje. De universele gebruiksaanwijzing werkt niet voor ieder kindje.
3 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Ik loop wat achter en mijn hoofd is een warboel. Moet nog antwoorden op mij ...
De vorige keer een bevalcursus met hypnobirthing gedaan in een groepje, was een beetje matig. En het boek gelezen van Nina Pierson, dat zou ik iedereen aanbevelen. Voor borstvoeding kun je een online cursus volgen van bijv Teddy Roorda, en ik ga nu ook voor de bevalling een online cursus volgen van Pleuni Teunis Incl meditatiecursus en ondersteunende kaarten met QR codes om eea tijdens de bevalling makkelijk terug te zoeken. Verbazingwekkend hoorde ik gisteren dat mijn zorgverzekeraar het gehele pakket vergoed. Had alleen het bevalcursus gedeelte verwacht.
3 maanden geleden
Reactie op Felicia9812
Ik heb al 2 kindjes, bij de eerste wel een aantal dingen gedaan qua cursuss ...
Dit is heel fijn om te lezen! Dank voor delen van je ervaring!
3 maanden geleden
Reactie op Esmée288
Hi, welke luiers gaan jullie gebruiken? Zwanger van eerste kindje en ik heb ...
Ik hoor veel goede verhalen over de Kruidvat luiers. Maar we hebben in de babyboxen zowel een proefpakket van Etos als van kruidvat, ook van pampers dacht ik, maar die vind ik te duur haha. Dus we gaan even kijken wat ons het beste bevalt :)
3 maanden geleden
Reactie op mbmbmb25
Hoe gaat t bij jullie met werken? Ik merk dat ik t liefst vrij wil zijn tot ...
Ik heb net 5 weken vakantie gehad (onderwijs) en moet dinsdag weer beginnen. Merk dat ik er niet echt zin in heb, dus ik ga echt van vakantie naar vakantie leven en de avonden en weekenden proberen rustig te houden. Ik werk wel het liefst zo lang mogelijk door, zodat ik daarna wat meer verlof heb.