273 Reacties

één maand geleden

Reactie op bobbie3000

Ik voelde de eerste keer een zacht aaitje, alsof er een veer langs de binne ...
Ik denk te voelen aventoe een tikje vanbinnen , beweging gewoon want ik ken het gevoel niet🙈

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik loop wat achter en mijn hoofd is een warboel. Moet nog antwoorden op mij ...
Ik heb al 2 kindjes, bij de eerste wel een aantal dingen gedaan qua cursussen/groepjes/informatie-avonden en achteraf vraag ik me eigenlijk af waar ik mijn tijd aan heb "verspild". Kan voor iedereen anders zijn natuurlijk, maar ik heb aan geen van allen echt iets gehad. In de praktijk is het allemaal zó anders. Er is geen cursus die je écht kan voorbereiden op het moederschap. Daar moet je in de praktijk je eigen weg in vinden. Zoveel dingen "geleerd", die uiteindelijk helemaal niet zo werkten voor mijn kindjes. De echt effectieve tips en tricks heb ik denk ik uit van die facebook/tiktok filmpjes gehaald, dat ik dacht van: oh, maar das handig🤭. Het moederschap is vallen en opstaan. Je doet dingen "fout" (en niet volgens het boekje) en daar leer je vervolgens weer van. Onhandigheidjes met van alles en nog wat. Gaandeweg vind je je eigen weg daarin en wat werkt voor jou en jouw kindje. De universele gebruiksaanwijzing werkt niet voor ieder kindje.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik loop wat achter en mijn hoofd is een warboel. Moet nog antwoorden op mij ...
De vorige keer een bevalcursus met hypnobirthing gedaan in een groepje, was een beetje matig. En het boek gelezen van Nina Pierson, dat zou ik iedereen aanbevelen. Voor borstvoeding kun je een online cursus volgen van bijv Teddy Roorda, en ik ga nu ook voor de bevalling een online cursus volgen van Pleuni Teunis Incl meditatiecursus en ondersteunende kaarten met QR codes om eea tijdens de bevalling makkelijk terug te zoeken. Verbazingwekkend hoorde ik gisteren dat mijn zorgverzekeraar het gehele pakket vergoed. Had alleen het bevalcursus gedeelte verwacht.

één maand geleden

Reactie op AmandaVos

De vorige keer een bevalcursus met hypnobirthing gedaan in een groepje, was ...
Die online cursus kun je losse filmpjes kijken in je eigen tempo en dan kan ik ook bekijken welke ik nuttig acht voor mijn partner.

één maand geleden

Reactie op Felicia9812

Ik heb al 2 kindjes, bij de eerste wel een aantal dingen gedaan qua cursuss ...
Dit is heel fijn om te lezen! Dank voor delen van je ervaring!

één maand geleden

Hi, welke luiers gaan jullie gebruiken? Zwanger van eerste kindje en ik heb echt geen idee…

één maand geleden

Reactie op Esmée288

Hi, welke luiers gaan jullie gebruiken? Zwanger van eerste kindje en ik heb ...
Wasbaar (hu-da), maar ik weet niet of dat het antwoord is waar je naar opzoek was 😅

één maand geleden

Reactie op Esmée288

Hi, welke luiers gaan jullie gebruiken? Zwanger van eerste kindje en ik heb ...
Hier ook wasbaar, verschillende merken (totsbots en popolini met knoopjes) maar allemaal tweedelig systeem, zou niet meer anders willen 🤩

één maand geleden

Reactie op Esmée288

Hi, welke luiers gaan jullie gebruiken? Zwanger van eerste kindje en ik heb ...
Wij gebruiken AH Luiers (handig met bezorgen).

één maand geleden

Reactie op Esmée288

Hi, welke luiers gaan jullie gebruiken? Zwanger van eerste kindje en ik heb ...
In de nacht gebruiken wij pampers. Die blijven echt beter droog! En overdag die van Kruidvat.

één maand geleden

Reactie op Esmée288

Hi, welke luiers gaan jullie gebruiken? Zwanger van eerste kindje en ik heb ...
Wasbare luiers, zowel bij nr. 1 en 2 gebruikt en als alles goed gaat, straks ook bij nr. 3

één maand geleden

Hi, ik heb de laatste tijd ontzettend last van obstipatie echt zo erg dat ik m’n ontlasting er bijna niet uit krijg. Iemand ervaring wat ik kan doen. Ik drink voldoende en eet echt voldoende vezels :(

één maand geleden

Reactie op Ashley11

Hi, ik heb de laatste tijd ontzettend last van obstipatie echt zo erg dat i ...
Chocomelk kan helpen🙈

één maand geleden

Reactie op Esmée288

Hi, welke luiers gaan jullie gebruiken? Zwanger van eerste kindje en ik heb ...
Ik hoor veel goede verhalen over de Kruidvat luiers. Maar we hebben in de babyboxen zowel een proefpakket van Etos als van kruidvat, ook van pampers dacht ik, maar die vind ik te duur haha. Dus we gaan even kijken wat ons het beste bevalt :)

één maand geleden

Reactie op Ashley11

Hi, ik heb de laatste tijd ontzettend last van obstipatie echt zo erg dat i ...
Koffie? Pruimen?

één maand geleden

Reactie op Ashley11

Hi, ik heb de laatste tijd ontzettend last van obstipatie echt zo erg dat i ...
Ik zou dit even bij je huisarts aangeven. Dan krijg je medicijnen om te drinken en is het echt zo verholpen.

één maand geleden

Reactie op Zjanies

Koffie? Pruimen?
Pruimen eet ik ook, koffie ( 1 kopje ‘s morgens :(..

één maand geleden

Reactie op Ashley11

Pruimen eet ik ook, koffie ( 1 kopje ‘s morgens :(..
En verder geen verstoppende dingen eten, zoals bananen enzo? Veel bewegen? Veel drinken? Anders even iets aan de huisarts vragen denk ik?

één maand geleden

Hoe gaat t bij jullie met werken? Ik merk dat ik t liefst vrij wil zijn tot de bevalling 😂 maar helaas moet er gewoon gewerkt worden. Ik ben nu 14+4

één maand geleden

Reactie op mbmbmb25

Hoe gaat t bij jullie met werken? Ik merk dat ik t liefst vrij wil zijn tot ...
Ik heb net 5 weken vakantie gehad (onderwijs) en moet dinsdag weer beginnen. Merk dat ik er niet echt zin in heb, dus ik ga echt van vakantie naar vakantie leven en de avonden en weekenden proberen rustig te houden. Ik werk wel het liefst zo lang mogelijk door, zodat ik daarna wat meer verlof heb.