848 Reacties

18 dagen geleden

Ik heb al even geklaagd over ziek zijn, maar wordt alleen maar erger en er is zo weinig wat je mag als je zwanger bent. Iemand tips uit een vorige zwangerschap? Mijn neus zit dicht, moet heel hard en diep hoesten wat pijn doet aan mijn borst, keelpijn, hoofdpijn, dichte oren, ... echt het hele riedeltje. Afgezien van koorts, lijkt of mijn lichaam geen zin heeft hier tegen te vechten. Al weet ik dat koorts ook niet goed is als je zwanger bent dus ergens wel fijn, maar ik zit ermee... Zou de baby hier wat van merken? Vast wel als ik hoest, maar zou ze zich ook ziekjes voelen of blijft dit bij hun weg 🤔

18 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik heb al even geklaagd over ziek zijn, maar wordt alleen maar erger en er ...
Ik heb echt sinds zondag letterlijk hetzelfde. Niet te doen zeg! Neus en holtes helemaal dicht, vieze brok in mijn keel, hoesten tot en met. Ik voel je helemaal! Ik vroeg me dit ook af of de baby er echt last van heeft, in elk geval lekker geschud haha. Heb vandaag wel neusspray gehaald. Dit helpt een beetje. Had eerst zoutoplossing maar dat helpt precies niks. Daarna heb ik die xylo nog wat gehaald. Dat helpt wel. Die mag je max 7 dagen en dan elke 8uur.

18 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Je kan je neus spoelen met zoutoplossing. Zelfde als de neusspray maat met een spuitje kan je het er harder doorheen drukken zegmaar waardoor het wel iets doet. Let wel op dat je het niet met water doet hoor, dat doet zeer 😂

18 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ja verschrikkelijk! Ik smeerde luuf balsem als ik verkouden was, volgens mij verloskundige kon dat geen kwaad tijdens de zwangerschap. Dat hielp wel iets met vrijer ademen. Verder dronk ik heel veel thee met honing, en had ik van die antiflu snoepjes om op te zuigen. Stomen met eucalyptus wordt afgeraden tijdens de zwangerschap, maar een goed hete douche met veel stoom hielp bij mij ook wel wat om het wat losser te krijgen. Het uitzieken duurde hier helaas ook erg lang, en ik heb nog steeds een vervelend hoestje een paar weken later 🥲

18 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Ik heb echt sinds zondag letterlijk hetzelfde. Niet te doen zeg! Neus en ho ...
Ah wat naar dat je het ook hebt! Ik ga die xylo eens googlen, ken ik niet. Gisteren op het algemeen forum een vervanging gevraagd voor vicks vaporub, maar hebben ze hier nergens helaas.

18 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ah wat naar dat je het ook hebt! Ik ga die xylo eens googlen, ken ik niet. ...
Die xylo is neem ik aan gewoon de xylometazoline (werkzame stof in neusspray). De neusspray die vaak wel werkt ipv zoutoplossing. Is hier gewoon bij Kruidvat te halen:)

18 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Ja verschrikkelijk! Ik smeerde luuf balsem als ik verkouden was, volgens mi ...
Ga die snoepjes ook eens zoeken. Heb al 2 keer gedoucht vandaag en helpt inderdaad, maar helaas niet zo lang. Wat naar dat je er nog zo lang last van had. Fijn vooruitzicht 😅 had je ook zo'n diepe pijnlijke hoest? Krijg echt nare, schurende steken als ik hoest.

18 dagen geleden

Reactie op Fier

Die xylo is neem ik aan gewoon de xylometazoline (werkzame stof in neusspra ...
Ken ik ook niet haha, ben niet echt thuis in het ziek zijn. Voor mijn miskraam 2 jaar geleden was ik echt nooit ziek.

18 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ken ik ook niet haha, ben niet echt thuis in het ziek zijn. Voor mijn miskr ...
Oh wauw, hoe doe je dat haha. Wel fijn dat je niet vaak ziek bent:)

18 dagen geleden

Reactie op Fier

Oh wauw, hoe doe je dat haha. Wel fijn dat je niet vaak ziek bent:)
Geen idee, maar was een fijne 10 jaar haha. Of langer, herinner me dat ik als tiener eerder fake deed om thuis te blijven dan dat ik echt ziek was 😅

18 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Geen idee, maar was een fijne 10 jaar haha. Of langer, herinner me dat ik a ...
Klinkt als een tiener 😂 Hopelijk voel je je snel weer wat beter!

18 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ga die snoepjes ook eens zoeken. Heb al 2 keer gedoucht vandaag en helpt in ...
Ik schreef t verkeerd, tis antaflu blijkbaar haha, ze hebben heel veel smaken. Luuf is de babyversie van vicks vaporub, het is allebei mentholbalsem. Bij luuf zit er iets niet in wat in vicks wel zit om het veilig te maken voor babies. Een ander merk dat hetzelfde verkoopt is dampo, misschien hebben ze dat wel? En anders als je googled op "mentholbalsem verkoudheid" vind je wel iets denk ik! Moet je alleen even goed kijken of het tijdens de zwangerschap mag. Ik hoop dat het bij jou korter duurt, hier was t echt drama 🥲 Diezelfde hoest ook inderdaad, echt verschrikkelijk, ik had ook gewoon echt spierpijn in mijn buik van het hoesten, heel naar 😂.

18 dagen geleden

Reactie op Fier

Die xylo is neem ik aan gewoon de xylometazoline (werkzame stof in neusspra ...
Dat bedoelde ik! Was te lui om het flesje te pakken en te pregnancybrain om te Googlen hahaha

18 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Dat bedoelde ik! Was te lui om het flesje te pakken en te pregnancybrain om ...
Snap ik haha, ik heb in de apotheek gewerkt, dus die namen zitten zelfs tijdens de zwangerschap nog scherp in mijn hoofd, maar anders had ik dat ook niet gehad denk ik 😂

18 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Geen idee, maar was een fijne 10 jaar haha. Of langer, herinner me dat ik a ...
Haha herkenbaar. Ik ben ook nooit ziek. Nu voor het eerst in 6 jaar dienst ziekgemeld deze week

18 dagen geleden

Meer die nog geen naam/namen hebben😨

18 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Ik heb echt sinds zondag letterlijk hetzelfde. Niet te doen zeg! Neus en ho ...
Xylometazoline neusspray raadde mijn verloskundige af! Het kon een paar dagen, maar langer liever niet en het liefst eigenlijk alleen als het echt niet anders kon. De kinder versie hiervan werkt ook, deze heb ik in het begin van de zwangerschap gebruikt. Ook maar 2 dagen dacht ik. En 2 dagen ervoor de gewone, maar toen wist ik dat nog niet 😅

18 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Xylometazoline neusspray raadde mijn verloskundige af! Het kon een paar dag ...
Ja ik heb het vandaag 1x gebruikt en dat heeft eigenlijk heel goed geholpen uiteindelijk, het is nagenoeg weggebleven. Nu begint het weer een beetje. Ik neem zo nog een pufje voor het slapen omdat ik zo mega vol liep in mijn holtes vannacht. Ik had ook zo iets ranzigs vanochtend. Ik haalde dus mijn neus op. Maar blijkbaar was de slijm die er zat nogal plakkerig en die plakte denk ik soort van aan mijn huig. Ik kreeg het ook niet weggeslikt. Ik heb echt zitten kokhalzen tot tranen toe. Helemaal akelig was ik ervan. Die herhaling wil ik morgenochtend graag voorkomen. Daarna denk ik wel dat het mooi geweest is.

18 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Xylometazoline neusspray raadde mijn verloskundige af! Het kon een paar dag ...
Ik heb even de info van het lareb bijgevoegd 🙂. In hogere of langdurige dosering kan het gebruik van bepaalde soorten, waaronder xylometazoline, neusspray vernauwing van de vaten in de placenta veroorzaken. Voor maximaal 7 dagen wordt her wel veilig geacht. Niet gebruiken is natuurlijk altijd het meest veilig. Vaak wordt bijvoorbeeld aangeraden het alleen voor het slapen gaan te gebruiken zodat je er in de nacht minder last van hebt. Voorkeur heeft dus idd zoutoplossing, maar als dat niet voldoende werkt kan je xylomtazoline kortdurend gebruiken. 🙂

18 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Ja ik heb het vandaag 1x gebruikt en dat heeft eigenlijk heel goed geholpen ...
Oohh nee dat is echt rot 😫. Klinkt ook enorm smerig haha. Hopelijk heb je er morgenochtend geen last van!