849 Reacties
13 dagen geleden
Reactie op Fier
Nog een vraag 😅
Ik had vanmorgen een uur of langer een mega gespannen bui ...
Ik heb het ook af en toe (wel meestal max een uur). Heb het idee dat het bij mij dan komt door hoe de kleine ligt. Want vaak als ik erna allemaal gefrommel voel in de buik (en het waarschijnlijkt draait) dan trekt het weer heel snel weg.
13 dagen geleden
Ik heb nu voor de tweede dag op rij licht bloedverlies. Vannacht ook wel pijnlijke steken gehad.
Zouden jullie hierom de vk bellen?
Ze hebben aangegeven dat ik liever een keer te veel bel dan te weinig, maar merk dat ik me toch een beetje bezwaard voel. Of als een zeur overkom.
Maak me wel een beetje zorgen
13 dagen geleden
Reactie op MichelledH
Ik heb nu voor de tweede dag op rij licht bloedverlies. Vannacht ook wel pi ...
Ik zou bij dit termijn altijd bellen bij bloedverlies. Tenzij je weet dat het bijv door gemeenschap komt. Dan zou ik wellicht even aankijken, maar met twee dagen achter elkaar + pijnlijke steken zou ik persoonlijk wel even bellen
13 dagen geleden
Reactie op MichelledH
Ik heb nu voor de tweede dag op rij licht bloedverlies. Vannacht ook wel pi ...
Inderdaad eventjes bellen als je verder geen aanleiding hebt voor bloedverlies. Vooral als het aanhoudt. Niet vergeten dat dit idd hun werk is en dat zij er met liefde voor zorgen dat jij en je kleintje de zwangerschap goed doorstaan :)
12 dagen geleden
Bedankt dames.
Heb inderdaad even gebeld en ze wilden toch dat ik even langs kwam. Vanmiddag dus geweest en ze hebben wat dingen gecontroleerd. Alles was in orde en ook nog het hartje gehoord. Vk vroeg daarna aan mij: Ben je een beetje gerust gesteld nu?
Daarop moest ik echt zo hard huilen, vooral van opluchting maar ook gewoon dat ik me zo een zorgen had gemaakt. Fijn in ieder geval dat ik mocht komen en alles in orde was.
12 dagen geleden
Reactie op Fier
Fijn dat alles gewoon goed was! Dan weet je het maar zeker. Is het bloeden ...
Ja, zo ongeveer. Net nog een klein beetje licht bruin op mn maandverbandje, dus denk het laatste beetje. Dankjewel voor het vragen!
12 dagen geleden
Reactie op Ruby3.1
Hier ook iemand met veel pijn in de kuit ? Masseren ben andere oefeningen w ...
Mijn fysio had als tip om voor het slapen gaan je kuiten even goed te rekken. Dus handen tegen de muur en een voor een je benen rekken door hak naar de grond te brengen. Helpt bij mij, ik heb het nu een stuk minder vaak! Hopelijk voor jou ook :)
12 dagen geleden
Reactie op puck1999
Welke luiers/wipes gaan jullie aanschaffen?
Ik hoop gewoon dezelfde als we voor mijn zoontje hebben, maar ik weet inmiddels dat het zomaar kan zijn dat die pasvorm niet bij dit kindje past, of dat het volgende kindje net als de oudste allergisch is voor bepaalde luiers/wipes (de oudste is allergisch voor pampers).
Voor hem hebben we Etos puur en zacht luiers (de eco lijn van etos) en Rascal and Friends luiers, en de doekjes van waterwipes.
12 dagen geleden
Reactie op puck1999
Water wipes zweer ik bij (alleen met goede aanbiedingen kopen)
En luiers nog twijfel. Ik zweerde altijd bij kruidvat maar sinds de vernieuwing dacht ik eerst tevreden te zijn maar zoontje lekt steeds vaker door dus twijfel.
12 dagen geleden
Reactie op Maritder
Hoi dames, ik ben momenteel 24 weken zwanger.
Ik heb het vandaag rustig aa ...
Ik heb dit vooral als ik een tijdje stil gezeten heb. Als ik dan ga bewegen krijg ik echt last van krampen/steken. Bij mij helpt het om in ieder geval elk uur even een beetje te bewegen :)
11 dagen geleden
Reactie op puck1999
Wij kopen net als voor onze peuter Zwitsal sensitive billendoekjes en Kruidvat Pure & Soft luiers.
Ze heeft werkelijk nog nooit luieruitslag of uitslag bij haar buik/rug/liezen gehad van huidirritatie, behalve de enkele keren dat we een andere luiersoort kochten (het normale Kruidvat eigen merk) of water wipes (=schuurpapier) gebruikten. Deze laatste gebruiken we nu enkel voor haar gezicht, en dan wel zachtjes. Ik vind de doekjes best ruw.
Die Zwitsal billendoekjes zijn overigens prima te betalen als je die grote dozen koopt met 12 pakjes ofzo, en dan 1+1 gratis. Zelfde geldt voor de luiers 😊.