851 Reacties

8 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Nu je het zo zegt: het is inderdaad best wel herkenbaar met het gevoel van ...
Ja herkenbaar!! Volgens mijn bekkenfysio moet je dan juist ontspanningsoefeningen doen, dan verlies je ook minder (snel) urine! Ik ben er ook nog niet helemaal hoor, t ging net weer goed na de bevalling en toen werd ik zwanger van nummer 2 😂😂 Tijdens de bevalling was het voor mij niet heel nadelig, ik had wel een hele lange ontsluitingsfase (bijna 30 uur) maar een persfase van 18 minuten 🥲. Ik kon na mijn bevalling ook heel snel weer van alles, lopen en tillen enzo. Maar wel klachten van een te aangespannen bekkenbodem. Dat was na een paar sessies bij de bekkenfysio al veel beter, ik moest heel bewust leren ontspannen ipv sterker trainen 😅

8 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Normaal ben ik niet zo van de klachten analyseren, maar ik vind dit nu toch ...
Herkenbaar! Ik dacht eerst dat ik misschien last had van een verzakking oid maar heb ook vaak een pijnlijk gevoel in mijn puni/ vajay. Alsof je net ff te lang hebt liggen rampetampen ofzo haha. Een soort beurse pijn van buiten/binnen. Ik denk dat het meer veroorzaakt wordt door de druk van bovenaf ofzo. En wat betreft dat urine verlies is ook herkenbaar. Als ik een beetje moet aanzetten met hoesten of niesen dan moet ik goed knijpen.

8 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Normaal ben ik niet zo van de klachten analyseren, maar ik vind dit nu toch ...
Lijkt me eerder met je bekken te maken hebben? Ik zou urineverlies wel even navragen. Een vriendin dacht ook urineverlies te hebben en bleek na 3 weken een scheurtje in de vliezen waardoor haar kindje met 28 weken geboren is. Maar de combi urineverlies met de pijn lijken mij vanuit bekkenklachten te komen

8 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Ja herkenbaar!! Volgens mijn bekkenfysio moet je dan juist ontspanningsoefe ...
Rij je toevallig paard of heb je altijd geturnd? Ik moet van mijn bekkenfysio ook leren ontspannen, schijnbaar kan ik mega spanning zetten op mijn bekkenbodem. Dat maakt ook dat ik echt niet meer kan niesen zonder in mn broek te plassen🙈 maar hey als dit de persfase kan verkorten, kom maar door!!

8 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Rij je toevallig paard of heb je altijd geturnd? Ik moet van mijn bekkenfys ...
Ik heb idd heel veel paardgereden tot een aantal jaar geleden, en doe tegenwoordig aan zware krachtsport haha, daar schijnt het heel vaak voor te komen! 😅 Zeker goed om eens een bekkenfysio te laten kijken, ik heb nu naast het aanspannen (wat ik nog steeds erg goed kan na mijn eerste bevalling!) Ook geleerd heel bewust te ontspannen, wat ook weer een hoop klachten voorkomt/verhelpt. Net als elke spier is aanspannen heel goed, en top als ze sterk zijn, maar ontspannen ook heel belangrijk 😅

7 dagen geleden

Hoe weet je de tog waarde van dingen? Ik heb 2 slaapzakken uit de kringloop en nu 2 wollen dekentjes. Op geen enkel label staat iets over een tog waarde. Hoe weet je die?

7 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hoe weet je de tog waarde van dingen? Ik heb 2 slaapzakken uit de kringloop ...
Het moet op het waslabel staan en anders weet je alleen op de gok/ervaring. TOG wordt pas de laatste jaren op het label geprint en dan ook nog niet altijd. De meeste katoenen slaapzakken zijn 1.0 tog en pas als ze echt dikker aanvoelen 1.5‐2 en fleece 3. Maar het blijft gokken als er niks op het label staat

7 dagen geleden

Dames is het normaal dat je zn kort lontje hebt.? Lijkt wel of ik tegenwoordig niks meer kan hebben, 26 weken zwanger nu..

7 dagen geleden

Reactie op Lana Lane

Dames is het normaal dat je zn kort lontje hebt.? Lijkt wel of ik tegenwoo ...
Jup 😅 mek het soms ook aan mijn reacties op het forum. Vaak kan ik ze nog aanpassen voor ik op zenden klik, soms gaan ze door 😬

7 dagen geleden

Reactie op kdc1997

Weet iemand of je een draagzak ook kan gebruiken als je dik bent/dikke heup ...
Welke draagzak of doek bij je past is heel persoonlijk. Daarnaast kan het gevaarlijk zijn voor je kindje als je het niet goed doet (bijvoorbeeld als hij er te diep in zit). In de reguliere winkels weten ze er vaak te weinig van. Je kunt een draagconsult overwegen, dan voorkom je een miskoop en krijg je vaak ook korting op de zak/doek die je het best past. Dat deden wij en we kwamen uit op een halfbuckle, dat is een soort combinatie tussen een draagzak en een draagdoek. Voor algemene tips en ideeen is de groep draag liefde op Facebook ook heel fijn. Succes met de keuze, ik heb met veel plezier jarenlang gedragen en hoop dat m’n dochter na de bevalling misschien ook af en toe weer wil.

7 dagen geleden

Reactie op Lana Lane

Dames is het normaal dat je zn kort lontje hebt.? Lijkt wel of ik tegenwoo ...
Met momenten! Merkte vorige weken dat ik meer vloekte en nu denk ik ja laat maar gewoon 🤣. Heb ook echt weken gehad dat ik me dood irriteerde aan collega’s, mensen in het verkeer etc 🙈. Heel irritant, dan klaag ik erover tegen mijn man en soms heb ik gelijk maar soms reageer ik ook te fel 🤣

7 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hoe weet je de tog waarde van dingen? Ik heb 2 slaapzakken uit de kringloop ...
Heel eerlijk let ik niet echt op tog. Ik heb hier thuis 3 slaapzakken van 1,5 tog die toch écht niet allemaal even warm zijn, bij lange na niet zelfs. Ik kijk gewoon wat is het voor materiaal, hoe dik/dun en dan op gevoel. Als je het 1-2 keer gebruikt hebt dan weet je vaak wel een beetje hoe warm het je kindje gaat houden

7 dagen geleden

Reactie op LV00

Heel eerlijk let ik niet echt op tog. Ik heb hier thuis 3 slaapzakken van 1 ...
Ik lees er zo vaak over dat je bijna vergeet dat gezond verstand ook helpt haha. Lijkt me alleen makkelijker met een tog waarde, maar heb niets waar dit in staat. Een winterbaby lijkt me echt niet fijn als eerste kindje om alles bij uit te zoeken 😅

7 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik lees er zo vaak over dat je bijna vergeet dat gezond verstand ook helpt ...
Vaak staat het echt heel goed verstopt 😂 hier echt zo'n dik label erin, onderin, en dan op t tweede of derde labeltje staat heel klein de tog. Maar, ik hou meestal aan: - niet gewatteerd is ongeveer 0.2 tot 1.0 tog - heel licht gewatteerd, zonder mouwen is ongeveer 1 tot 2 tog - dikker gewatteerd zonder mouwen is 2 tot 2,5 tog - dikker gewatteerd met mouwen is 3 tot 3.5 tog Voor dekentjes vind ik het lastiger. Wij hebben meestal gebreid katoen, en dat is rond de 1 tot 2 tog. Een gewatteerd babydekentje zal denk ik dan eerder rond de 2.5 tot 3.5 zitten. Als je dalijk twijfelt kan je altijd even in het nekje van je baby voelen Als dat koud aanvoelt mag je haar wat warmer aankleden Voelt het comfortabel zoals je eigen huid of iets warmer dan zit je goed Voelt het klammig of zweterig kan je haar iets minder dik aankleden. In de eerste weken wordt ook geadviseerd om de temperatuur te meten als je de luier verschoont, onze kraamzorg gaf dan de tip om ook meteen even het nekje te voelen, zo leer je hoe het nekje aanvoelt als ze goed op temperatuur is 🙂 Mijn oudste is van maart, maar het was toen best koud nog snachts dus ik vond het soms wel spannend, maar het gaat al heel snel vanzelf!

7 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Vaak staat het echt heel goed verstopt 😂 hier echt zo'n dik label erin, on ...
Oh en te warm is sneller gevaarlijk dan te koud, dus beter iets te koud beginnen en opwarmen dan andersom (natuurlijk is veel te koud ook gevaarlijk, maar iets te koud kunnen ze beter hebben dan te warm)

7 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik lees er zo vaak over dat je bijna vergeet dat gezond verstand ook helpt ...
Haha mijn zoontje is ook van februari! Dus ja soms is het lastig, maar beter iets te koud dan veel te warm, en een laagje erbij heb je zo gedaan! Goed het nekje voelen, is het aangenaam dan prima, voelt het nekje koud dan een extra dekentje of extra laagje kleding. Komt goed!!!!

7 dagen geleden

Vraag voor de meiden die ook de verkoudheid te pakken hebben/hadden; Hadden jullie ook zo'n onwijs droge mond steeds? Doordat ik vooral door mijn mond adem, is het echt kurkdroog steeds. Ik probeer wel veel te drinken, maar helpt nog niet zoveel als ik zou willen

7 dagen geleden

Reactie op Fier

Vraag voor de meiden die ook de verkoudheid te pakken hebben/hadden; Hadden ...
Pfff ja! Heeeeeel veel lippenbalsem en vaseline smeren... de hele dag door. Heb er bijna een hele lippenbalsem aan op gemaakt afgelopen paar weken. Beterschap!

7 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Jup 😅 mek het soms ook aan mijn reacties op het forum. Vaak kan ik ze nog ...
Oei oke hahah.. Ik heb het voornamelijk bij mijn man en kids en vind het erg maar het gebeurd toch weer iedere keer

7 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Met momenten! Merkte vorige weken dat ik meer vloekte en nu denk ik ja laat ...
Herkenbaar. Ik heb het voornamelijk tegen mijn man en kids en vind het echt prettig maar kan gewoon niks hebben en begrijp niet waar het vandaan komt had ik in mijn vorige zwangerschappen niet.. Ma fijn om te weten dat het er wel bij kan horen dus