748 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op mbmbmb25

Hoe gaat t bij jullie met werken? Ik merk dat ik t liefst vrij wil zijn tot ...
Ik ben net juist weer aan het opbouwen met werken, had me ziek gemeld door de zwangerschap (overgeven). Maar ik vind het heerlijk dat ik straks nog even een paar maanden kan werken! Geeft fijne afleiding en de dagen gaan dan wat sneller.

2 maanden geleden

Reactie op Ashley11

Hi, ik heb de laatste tijd ontzettend last van obstipatie echt zo erg dat i ...
Ik drink hier met regelmaat roosvicé pruimenkracht ( eerder roosvicé laxo )

2 maanden geleden

Hebben jullie ook continue het gevoel alsof je achterloopt met alles? We hebben de kdv inmiddels geregeld maar het lukt me nog niet om kraamverzorging te regelen. Ik zie iedereen al over lijstjes voor spullen en aankopen doen en ik heb echt het gevoel alsof ik hier maar in chaos zit.

2 maanden geleden

Reactie op Annebz1

Wasbare luiers, zowel bij nr. 1 en 2 gebruikt en als alles goed gaat, stra ...
Hadden jullie een favoriet merk?

2 maanden geleden

Reactie op babydreams

Hebben jullie ook continue het gevoel alsof je achterloopt met alles? We he ...
Nee eigenlijk niet. Kraamzorg en opvang zijn hier al geregeld. Moet alleen de bevalcursus nog regelen voor nu. De rest komt allemaal wel als we de 24 weken gehaald hebben

2 maanden geleden

Reactie op babydreams

Ik snap je wel. Voel me best opgejaagd door al die moetjes en bangmakerij dat als je het niet in week X regelt er een soort wereldramp ontstaat. Relaxxx mommies…🤯

2 maanden geleden

Ik weet dat het bij iedereen verschillend is maar ik heb wat positiviteit nodig.. vanaf wanneer hebben jullie weer energie en zijn jullie van de misselijkheid af? 😭

2 maanden geleden

Reactie op Nada1998

Ik weet dat het bij iedereen verschillend is maar ik heb wat positiviteit n ...
Nu halverwege week 13 kwam er qua energie een omslagpunt.

2 maanden geleden

Reactie op babydreams

Ja! Heel erg. Wij zijn ook nog bezig met een verhuizing, we gaan van omgeving Utrecht verhuizen naar Brabant, en ik vind dit echt lastig met het aanvragen van kraamzorg en opvang omdat we totaal nog niet weten waar we terecht gaan komen (we gaan eerst ons eigen huis verkopen voor we een ander huis kopen). Hoor allemaal verhalen van 'ga het nou regelen, anders zit alles vol, etc, en ik kan daar behoorlijk van in de stress raken.... Qua aanschaf van spullen maak ik mij dan weer geen zorgen, dat heb je denk ik zo geregeld allemaal...

2 maanden geleden

Reactie op RPT92

Nu halverwege week 13 kwam er qua energie een omslagpunt.
Same!

2 maanden geleden

Reactie op MichelledH

Ja! Heel erg. Wij zijn ook nog bezig met een verhuizing, we gaan van omgevi ...
Je hebt tegenwoordig ook kraamzorg zzp-ers. Dus als de kraamzorg centra zelf niks hebben zou je daarvoor kunnen kiezen. Mijn schoonmoeder is kraamverzorgende. Bij hun is het wel echt hectiek. Maar goed, als je niet weet waar je terecht komt is het moeilijk regelen inderdaad.

2 maanden geleden

Reactie op babydreams

Hadden jullie een favoriet merk?
Je hebt verschillende soorten systemen met elk hun voor en nadelen. Wij gebruikten tweedeling van het merk huda. Maar als je er nog onbekend mee bent, is het best wel heel overweldigend en een heel doolhof. Facebookpagina wasbare luiers is wel een aanrader en op de website van nappy's.nl staat ook veel informatie.

2 maanden geleden

Zijn er nog die vaak een bloedneus hebben ?

2 maanden geleden

Hoe bewaren jullie je echo’s?🫶🏼

2 maanden geleden

Zijn er dames die ook een bloeding hebben gehad (Ik een hele heftige bloeding gisteravond met 13 weken, Twinnies) en waar alles gewoon goed blijkt te zijn met het kindje? Ik maak me best zorgen... De echo was goed, maar t bloeden stelt me niet gerust...

2 maanden geleden

Reactie op amomisborn89

Ik snap je wel. Voel me best opgejaagd door al die moetjes en bangmakerij d ...
Soms is het toch wel zo... kinderopvang hier in de stad heeft plek vanaf 2027... ik ga naar een omliggend dorpje, maar is dus de vraag hoelang die nog op een redelijk termijn plek hebben.

2 maanden geleden

Reactie op El.11

Zijn er nog die vaak een bloedneus hebben ?
Nee nooit eigenlijk

2 maanden geleden

Reactie op MamaMetBrandwonden

Zijn er dames die ook een bloeding hebben gehad (Ik een hele heftige bloedi ...
Wat schrikken zeg! Nee geen heftige bloeding, wel een aantal keer donkere afscheiding. Denk toch adertje geknapt in mijn geval. Als de echo goed was en de vk maakt zich verder geen zorgen (en je hebt geen krampen oid) dan zou ik proberen erop te vertrouwen dat het goed is

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Soms is het toch wel zo... kinderopvang hier in de stad heeft plek vanaf 20 ...
Jezus, niet normaal! Ben je bij die ene wel al ingeschreven buiten het dorp? Ik had me met de vitaliteitsecho die goed was ook maar meteen aangemeld.

2 maanden geleden

Reactie op Cupcake19

Jezus, niet normaal! Ben je bij die ene wel al ingeschreven buiten het dorp ...
Ze aanvaarden niet eens nieuwe inschrijvingen 😅 echt erg, kind is dan gewoon al 2 jaar. Bij de andere die ik belde ten vroegste de zomer van 2026, ook al een kind van anderhalf. Iedereen zei me dat het hier in de buurt nog niet zo heftig is, maar blijkbaar is er afgelopen tijd een een nieuwe wet waardoor er minder kinderen per begeleider mogen waardoor er heel snel veel plekken weg zijn gevallen. Of dat is hoe ik het heb begrepen aan de telefoon. Ik wilde sowieso het dorpje en gelukkig heb ik plek (kan niet meer veranderen toch😬🙈). Daar hebben ze een tuin in het groen terwijl ik zelf in een appartement in de straat van 3 scholen woon.