851 Reacties

5 dagen geleden

Reactie op DaanLS

Bij mij werd het zelfs aangeraden omdat het efficiënter is haha. Elke arm ...
Gek hé die verschillende adviezen. Ga het morgen vragen, was de gynaecoloog die zei er tijd tussen te laten, maar is de huisarts die de prik geeft dus misschien wil ze het wel doen. Anders zit ik er volgende week weer.

5 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hier wordt mij aangeraden de kinkhoestvaccinatie en griepvaccinatie met een ...
Ik heb hier in Luxemburg beide vaccinaties ook gewoon met elkaar kunnen combineren op dezelfe dag. Was de dag erna wel wat te merken (veel moe en nog emotioneler dan normaal 😅), maar daarna was alles weer prima.

5 dagen geleden

Meer hier last van? Probeer het als normaal te zien en vroedvrouw gaf ook aan dat het erbij hoort, maar vind het echt niet leuk meer. Heb haar nogmaal gestuurd, maar nog geen reactie. Deze ochtend een treinreis van 2 uur gemaakt. Meermaals ben ik net niet van mezelf gegaan... op een bepaald punt echt op de vuile treinvloer gaan liggen (zat alleen met 1 iemand aand de andere kant van de wagon) omdat ik dacht van mezelf te gaan en op die stoel geen houding wist aan te nemen. Enorm beroerd voelde ik me en dit met vlagen de hele treinreis door. Overdag ook meermaals weer moet zitten en rusten voor ik door kon winkelen (lang leve ikea)en op weg naar huis viel ik zowat in slaap op de trein en weer enorm benauwd gevoel, maar niet slecht geworden zoals in het doorgaan. Nu gelukkig in bed, maar voel het slecht worden weer opkomen... Komt dit door de baby die ergens op drukt? Vind het maar eng zo. Ze was wel heel actief vandaag.

5 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Meer hier last van? Probeer het als normaal te zien en vroedvrouw gaf ook a ...
Jeetje wat vervelend! Wordt jouw bloeddruk goed in de gaten gehouden? Ik heb in mijn zwangerschappen steeds een hele lage bloeddruk en dat kan vervelende klachten geven! En anders misschien even een keer een bloedtestje laten doen op je ijzer, vitamines en mineralen? Ik heb tekort aan veel dingen en daar kan je ook heel naar van worden.

5 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Jeetje wat vervelend! Wordt jouw bloeddruk goed in de gaten gehouden? Ik he ...
Bij elke afspraak kijken ze ernaar. Is altijd laag, maar dit was voor de zwangerschap ook het geval dus ze zeggen er nooit meer wat op.. Misschien morgen inderdaad ook een bloedafname vragen als ik er toch ben voor de vaccinatie. Heb nog nooit tekorten gehad, maar eigenlijk hebben ze niet meer gekeken sinds het begin van mijn zwangerschap, hierna kwam de misselijkheid en het overgeven kijken. Nog niet bij stil gestaan dat dit misschien wel eens wat gedaan kan hebben aan mijn waarden.

5 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hier wordt mij aangeraden de kinkhoestvaccinatie en griepvaccinatie met een ...
Ik had beide tegelijk. In elk been (wilde ik graag ipv arm) 1. Links deed bij het prikken al zeer en heb ik nu na 6 dagen nog steeds pijn op de prikplek, rechts voel ik niks vanaf het moment dat hij gezet is 🤣. Weet niet welke prik aan welke kant zat, was gisteren (4 dagen na prikken) en vandaag wel flauw dizzy en misselijk. Weet niet of door de prikken komt of door iets anders. Misschien adviseren ze 1 week er tussen omdat je er niet lekker van kan worden?

5 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Bij elke afspraak kijken ze ernaar. Is altijd laag, maar dit was voor de zw ...
Oh ja als je al bekend bent met een lage bloeddruk voor de zwangerschap zullen de klachten daar niet zo snel van komen denk ik. Maar door overgeven en misselijkheid kan je idd flinke tekorten oplopen. Uit mijn bloedtest bleek dat ik zo'n beetje letterlijk aan alles tekorten heb op een moment. De belangrijkste waren foliumzuur en vitamine d, die waren allebei minder dan de helft van de laagste gezonde waarde zegmaar, nou daar voelde ik me idd goed beroerd van 😅. Nu ik daar medicijnen voor heb gekregen in hele hoge dosering voel ik me al beter, en dan is nog lang niet alles opgelost! Dus zeker de moeite waard om even te laten checken 😊

5 dagen geleden

Reactie op kdc1997

Ik had beide tegelijk. In elk been (wilde ik graag ipv arm) 1. Links deed b ...
Oh nee wat naar ook. Ja denk dat het vooral daardoor is, maar denk dan ook, rek je het niet gewoon uit? Voel je je beter van de een, komt er een ander 🤭

5 dagen geleden

Reactie op kdc1997

Ik had beide tegelijk. In elk been (wilde ik graag ipv arm) 1. Links deed b ...
Waarschijnlijk is de griepprik dan links gezet en de DTK (kinkhoest) rechts haha. De griepprik staat erom bekend dat het een gemene prik is 😅

5 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Waarschijnlijk is de griepprik dan links gezet en de DTK (kinkhoest) rechts ...
Oh ik had volgens mij juist laat van de kinkhoest prik. Daar had ik direct last van na prikken. Tenzij ik verkeerd herinner welke ze eerst hebben gezet, maar weet vrij zeker dat dat de kinkhoest prik was haha

5 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Wat geef je me moed voor morgen 🤣

5 dagen geleden

Reactie op YH89

Ik heb hier in Luxemburg beide vaccinaties ook gewoon met elkaar kunnen co ...
Eergisteren ook griepprik en kinkhoest gekregen en vandaag ook labiel als de pest, tegen depressieve aan. Hoop dat het inderdaad dat het hier deels mee te maken heeft en morgen weer een frisse nieuwe start is. Voelde overigens de kinkhoestprik (rechts) ook meer dan griepprik (links). Die arm voelde de hele dag zwaar aan, links voel ik niks

5 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Haha bij mij was de kinkhoest achteraf meer pijnlijk, qua spierpijn

5 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik vond het echt 2 seconde duren. Die prikkies zelf waren niet zo spannend en ik houd niet van prikken

5 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Haha sorry! Het is nog steeds relatief hoor, het is meer een spierpijn dan dat het echt pijn doet 😅. Om goede hoop te geven, de pijnlijke arm is ook de enige bijwerking die ik gehad heb 😁

5 dagen geleden

Reactie op Fier

Oh ik had volgens mij juist laat van de kinkhoest prik. Daar had ik direct ...
Oh dat is grappig idd, de griepprik geeft over het algemeen meer klachten. Maar het kan ook net te maken hebben met hoe ze hem zetten. Snelheid, hoe ver in de spier e.d. hebben allemaal invloed dus het is vaak ook een beetje geluk hebben 😂

4 dagen geleden

Staat jullie gewicht met momenten ook stil? Met 16 weken + 1kg Met 21 weken + 5kg Met 24 weken + 8kg Met 27 weken nog steeds + 8kg. Er is niet meer bijgekomen sinds 24 weken?

4 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Staat jullie gewicht met momenten ook stil? Met 16 weken + 1kg Met 21 weke ...
Ik ben sinds 15 weken 3 kg aangekomen en nu met 26 nog steeds 3. Verloskundige zei zich geen zorgen te maken, kindje pakt wel wat het nodig heeft.

4 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Staat jullie gewicht met momenten ook stil? Met 16 weken + 1kg Met 21 weke ...
Geen idee! Bij 20 wk was ik 3kg ongeveer aangekomen. Sindsdien niet meer gewogen

4 dagen geleden

Reactie op Lousb12

Eergisteren ook griepprik en kinkhoest gekregen en vandaag ook labiel als d ...
Ja dit was voor mij inderdaad voor 1 dag hetzelfde (vooral in combinatie met dat ik de hele dag niemand om me heen had). Ook had ik voor het eerst jeuk op mijn buik, dat ook daarna weer is verdwenen, dus houd moed dat het vandaag weer beter gaat 😘 Hier ook meer 'last' gehad van kinkhoest dan griepprik, maar eigenlijk waren beide verwaarloosbaar qua reacties (niet eens een zware/spierpijn arm, was bijvoorbeeld met covid vaccinatie wel anders 😅).