851 Reacties

4 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Staat jullie gewicht met momenten ook stil? Met 16 weken + 1kg Met 21 weke ...
Ja hier eigenlijk bijna de gehele zwangerschap al (zonder misselijkheid/overgeven of minder eetlust) 😅. In begin: -1,0 kg (rondom week 8 ongeveer?) Week 20: terug op startgewicht Week 24: +1,5 kg (mijn man had 3 weken vakantie 😇) Sindsdien sta ik weer stil op dat gewicht nu met 26+3. Volgende week weer weekje vakantie, dus we gaan zien wat dat oplevert 😂. Eergister bij afspraak gynaecoloog niks gehoord over gewicht en de baby groeit ook goed 🙏

4 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Staat jullie gewicht met momenten ook stil? Met 16 weken + 1kg Met 21 weke ...
Heb geen weegschaal 🥲

4 dagen geleden

Heb helemaal niets gevoeld van de kinkhoestvaccinatie, voelde me slechter door stress dan door de prik 😅 helaas de griepvacvinatie niet gekregen dus moet er volgende week toch voor terug. Mijn bloeddruk stond erg laag en dit keer wel zorgelijk. Moet mijn steunkousen weer dagelijks dragen want verder kon ze niets doen hieraan?

4 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Heb helemaal niets gevoeld van de kinkhoestvaccinatie, voelde me slechter d ...
Toen ik vroeger als kind een hele lage bloeddruk had, moest ik wat meer zout eten. Geen idee of dit ook een goed advies is tijdens de zwangerschap, maar wellicht kan dat nog helpen?

4 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Genoeg drinken, wat meer zout eten (zoals zoute dropjes, of lu tucs oid), zoethout thee. Verder kan een lage bloeddruk ook veroorzaakt worden door een tekort aan bijvoorbeeld vitamine b12 of foliumzuur, dus je zou wat producten kunnen eten waar dit in zit (kip, kikkererwten, asperges bijvoorbeeld) of om toch een keer bloed te laten nemen om te controleren. Als je voelt dat je gaat flauwvallen kan je je buik- been- en bilspieren aanspannen, dat verhoogt je bloeddruk en kan net genoeg zijn. Of je hoofd tussen je knieën hangen (voor zover dat nog gaat met je buik 😅), daardoor stroomt bloed naar je hoofd. Rustig opstaan, en als je van lig naar staan wil even zitten voor je helemaal overeind komt. Blijft vervelend een lage bloeddruk!

4 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Geen idee! Bij 20 wk was ik 3kg ongeveer aangekomen. Sindsdien niet meer ge ...
Ik heb net op het werk even op de weegschaal gestaan. Was +5kg sinds begin zwangerschap

4 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Genoeg drinken, wat meer zout eten (zoals zoute dropjes, of lu tucs oid), ...
Maar (zoute) drop en zoethout thee raden ze toch af tijdens zwangerschap? Of is dat juist dan omdat het bloeddrukverhogend is en je er daarom niet te veel van mag tijdens zwangerschap?

4 dagen geleden

Reactie op MichelledH

Maar (zoute) drop en zoethout thee raden ze toch af tijdens zwangerschap? O ...
Ja klopt, die worden afgeraden omdat je tijdens de zwangerschap meer kans hebt op een hoge bloeddruk, en die producten werken bloeddruk verhogend haha 🤷‍♀️ Nou is het voor je nieren natuurlijk ook niet goed om kilo's zout te eten, dus alles met mate. Maar als je een lage bloeddruk hebt tijdens de zwangerschap is een beetje extra van dat soort dingen prima 😊

4 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik heb de hele zwangerschap al een hele lage bloeddruk. Ik neem daardoor gewoon wat vaker zoute dropjes (love it).

3 dagen geleden

Zijn jullie ook zo beïnvloedbaar door muziek? Als ik een sad song hoor, kan ik spontaan huilen zonder dat ik echt per se verdrietig of depri ben ofzo 😅. En als ik vervolgens weer een blij liedje hoor, heb ik spontaan zin in huishouden en ga ik al lachend stofzuigen 😂.

3 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Zijn jullie ook zo beïnvloedbaar door muziek? Als ik een sad song hoor, kan ...
Heb ik altijd al gehad haha. Wat nieuw voor me is, is dat ik gisteren keek naar de film "a man named Otto" en echt mee zat te janken toen hij naar trieste muziek in zijn auto luisterde 😅

3 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Genoeg drinken, wat meer zout eten (zoals zoute dropjes, of lu tucs oid), ...
Ze heeft wel bloed genomen, zou vandaag gebrld worden voor de uitslag. Meer zout eten doe ik al. Zoute dropjes heb ik hiet al vaak gezocht, maar kan het nergens vinden helaas. Dat aanspannen heb ik nog niet geprobeerd haha, goeie tip als het nog eens gebeurt!

3 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Heb ik altijd al gehad haha. Wat nieuw voor me is, is dat ik gisteren keek ...
Lekker mee brullen met disney films haha, zo'n lekker emo deuntje.

3 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ze heeft wel bloed genomen, zou vandaag gebrld worden voor de uitslag. Meer ...
En via amazon? Amazon.nl ?

3 dagen geleden

Iemand van jullie die is beginnen snurken tijdens de zwangerschap? Ik heb nog nooit gesnurkt. Gisteren bleef ik bij een vriend slapen. Dit doe ik wel vaker, maar nu voor het eerst klaagde hij deze ochtend dat hij me tot in zijn woonkamer hoorde snurken. Echt totaal nieuw voor me. Net even gegoogled en word niet zo blij met wat ik lees hierover...

3 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Iemand van jullie die is beginnen snurken tijdens de zwangerschap? Ik heb n ...
Hahahaha ik word soms zelfs wakker van mijn eigen gesnurk, echt erg 😅😅 Volgens mij heeft het gewoon te maken met het aankomen etc. Een vriendin van me had het ook en die heeft nu een baby van 6 maanden en bij haar was het gesnurk snel over na de bevalling.

3 dagen geleden

Reactie op AnoniemLA1224

Hahahaha ik word soms zelfs wakker van mijn eigen gesnurk, echt erg 😅😅 ...
Oh nee, is waarschijnlijk dan de volgende stap hier 😅 Fijn dat het snel over ging bij haar. Als je op informatie sites kijkt lijkt het bijna over gegarandeerd iets naar bij hoort. Vond intussen in andere topics dat het best vaak voorkomt zonder extra problemen.

3 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik snurk sowieso al maar nu helemaal. Tijdens mijn eerste zwangerschap corona gehad en toen moest ik zittend in een andere kamer slapen anders kon zowel ik als mijn man niet slapen 😂😂😂 Heeft verder geen gevolgen en gaat snel weer over na je zwangerschap. Komt nu even door de andere druk in je bovenlijf.

3 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik snurkte ook al, maar was toen nog door hele goede oordoppen te doen om bijna alle nachten samen te slapen. Maar nu niet meer. Man moet zelfs nu nog oordopjes in doen terwijl één van ons op zolder slaapt, want anders hoort hij mij nog. Nu de tweede zwangerschap en na de eerste zwangerschap normaliseerde dat toch wel weer redelijk...

3 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hier hetzelfde! Ik snurkte weinig/ tot nooit, hooguit tijdens een verkoudheid. Nu snurk ik met regelmaat, ook hard en vooral een zware ademhaling zegt mijn partner. Vind het echt vervelend, ook voor hem. Iemand tips?