851 Reacties
3 dagen geleden
Zijn er ook al dames die al minder zijn gaan werken omdat het zwaarder wordt ?? Of is dit beroep afhankelijk? #29 weken
2 dagen geleden
Reactie op totinmijndroompjes
Zijn er ook al dames die al minder zijn gaan werken omdat het zwaarder word ...
Ik zit al vanaf 8 weken zwangerschap thuis 🙈, helaas wegens omstandigheden kan ik momenteel niet werken.
Maar mijn vorige zwangerschap ben ik rond deze termijn ook minder gaan werken omdat het te zwaar werd. Voor mij was dit wel te wijten aan mijn beroep denk ik, maar ik kan me ook voorstellen dat een kantoorbaan te zwaar kan worden rond deze termijn!
2 dagen geleden
Ik zou vanaf 1 oktober gedeeltelijk ziekgemeld worden om even een stapje terug te kunnen doen. Maar vanaf 3 oktober volledig ziekgemeld vanwege omstandigheden. Toen was ik net 19 weken zwanger.
Maar als het allemaal 'normaal' was gelopen, zou ik dus ook een stapje terug hebben gedaan.
2 dagen geleden
Ik ben vanaf dat school begonnen is 3 halve dagen gaan werken ipv 3 hele. Na onze vakantie 4 halve dagen omdat locatie daarmee geholpen was. Helaas met 25+1 toch volledig ziekgemeld omdat ik constant harde buiken heb na het werken en het rijden wordt zwaar.
Werk in de kinderopvang :)
2 dagen geleden
Vorige zwangerschap heb ik tot 36 weken doorgewerkt, en die intentie is er nu weer.
Ik denk dat het niet alleen baan afhankelijk is maar ook aan hoe je zwangerschap verloopt.
Op vermoeidheid na heb ik gelukkig vrijwel geen klachten dus ook nog geen reden om eerder te stoppen/minder te werken
2 dagen geleden
Ik werk al minder sinds ik heb aangekondigd dat ik zwanger ben. Extreem misselijk, veel overgeven en intussen ook nog andere kwalen. Bij eerdere zwangerschappen ging dit ook niet over tot aan de bevalling dus het is wat het is. Merk wel dat nu ik langzaamaan richting de 30 weken ga ik het wel prima vind, waar ik eerder toch wel moeite had met minder werken.
2 dagen geleden
Voor degende die al een kindje hebben. Wat heb je echt allemaal nodig in de eerste periode? Hier blijf je eerst 3 dagen in het ziekenhuis dus vanaf dag 3? Ik ga misschien de eerste 2 weken bij een vriend intrekken zodat ik niet meteen alleen ben (krijg amper kraamzorg vergoed als alleenstaande en vind zelf nergens waar ik dit kan aanvragen in mijn ongeving (België)).
Maar wat zou ik dan allemaal naar hem moeten meenemen voor die periode?
2 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Voor degende die al een kindje hebben. Wat heb je echt allemaal nodig in de ...
Hier kan ik geen antwoord op geven helaas, sorry.
Maar wellicht dat het voor de kleine én jou fijner is als hij bij jullie tijdelijk zit? Dan hoef jij minder te sjouwen met spullen en hoeft de kleine niet 3x te wennen aan een nieuwe omgeving/geluiden 😊. Dan heb je alles vertrouwd binnen handbereik, wellicht fijner voor jullie!
2 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Voor degende die al een kindje hebben. Wat heb je echt allemaal nodig in de ...
Lastig zeg! Kun je niet vragen of híj bij jou komt logeren? Bijna alles wat op de uitzetlijst staat, moet je anders naar hém verhuizen, inclusief een bedje, het verschoonmatras, eventueel badje..Alle grote dingen dus ook. De commode en kledingkast niet per se, verschonen kan overal.
Mocht hij die dingen al hebben, dan kun je wat je nodig hebt onderverdelen:
- Voeding: alles wat jij nodig hebt om borst of kunstvoeding te geven. Aangezien je nooit weet of bv lukt, is het altijd slim om te zorgen kv nummer 1 in huis te hebben, samen met twee flessen met speenmaat S. Ook als je wel bv kunt geven: een kolf en melkbewaarzakjes, puur voor de zekerheid.
- Slaap: het babybedje, moltons, lakens, 2 kruiken (deze heb je echt nodig om voor de verwarmen!), hydrofiele doeken (multi purpose, op voor afdrogen na badje/douche), etc.
- Verzorging: alles voor het eerste badje, kan eventueel prima zeeploos, badcape/badjasje, sudocreme, thermometers, stuk of 7-10 luiers per dag, billendoekjes, etc.
- Kleding: bijna alles wat je hebt gekocht in maat 50-56. Dat gaat er namelijk makkkkelijk doorheen in twee weken.
- En niet onbelangrijk: mama verzorging. Ik had mega veel baat bij kamillebadjes (in het toilet), voor schoonmaken en genezing van de knip. Dus veel kamillethee. Ook kun je zorgen dat óf die vriend heel goed voor je zorgt, of toch ook het nodige voorbereiden kwa voedsel invriezen etc. Verder heeuuull veel kraamverband, biker shorts/lekker grote strakke mannenboxers, makkelijke pyjama-jurken en leggings (je hebt echt nog geen zin in spijkerbroeken en blousjes). Hou rekening met veel bloedverlies, dus ik kocht veel zwart zodat het niet opvalt. Verder nog dikke kleding want het is februari 😅.
- Recreatie: als je ook je eerste wandeling wil doen, moet de kinderwagen + dikste kleding + voetenzak etc. mee (want februari). Daarnaast misschien je muziekmobiel of wat voel boekjes, maar die zijn nog niet heel relevant. De eerste twee weken zit ze toch lekker aan je vastgeplakt 🥰.
Wat ik zei: het komt erop neer dat je praktisch álles wat bij jou thuis staat, van verschoonkussens tot je draagzak en het complete babybed, dáár neer moet zetten...😖. Best een rotklus denk ik. En na twee weken ben je echt nog niet te oude, en kun je echt niet zelf alles weer terug verhuizen. Daar heb je hulp bij nodig.
Mijn miskopen bij de eerste:
- Badje (overbodig, douchen is veel beter en makkelijker)
- Wipstoeltje (vond ze doodeng)
- Heel veel zeep en shampoo van Zwitsal gekocht, maar besloot achteraf meer natuurlijke middelen te gebruiken. Heb nu minstens 30 flessen random Zwitsal dingen staan waar ik niks mee doe.
2 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Lastig zeg! Kun je niet vragen of híj bij jou komt logeren? Bijna alles wat ...
Ik zit trouwens nog te denken over dat bedje. Die hoeft niet per se mee; je kunt ook inlezen over veilig samen slapen, en de eerste twee weken je baby tussen jullie in laten slapen. Dat hebben wij 1 week gedaan op aanraden van de kraamzorg, maar na wat Googlen vond ik het toch niet zo veilig..
2 dagen geleden
Reactie op Ghisjhe
Hier kan ik geen antwoord op geven helaas, sorry.
Maar wellicht dat het vo ...
Hem hier laten logeren zou veel makkelijker zijn, maar helaas moet hij wel gewoon werken overdag en dat is volledig de andere kant op. Ben wel enorm blij met zijn aanbod,dus dat wordt die kant op voor even. Alles moet wel nog eens goed overdacht worden hoe het aan te pakken.
2 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Lastig zeg! Kun je niet vragen of híj bij jou komt logeren? Bijna alles wat ...
Hele lijst ja. Zal eens alles uitschrijven en kijken hoe we het kunnen doen. Zal hem deze lijst niet volledig tonen of hij trekt zich vast terug 😄
Zou de baby in de reiswieg kunnen slapen die eerste periode? Dan hoeft er al geen bedje mee.
2 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Hem hier laten logeren zou veel makkelijker zijn, maar helaas moet hij wel ...
Zeker is het aanbod lief! Maar wellicht valt het te proberen? Voor hem is het rijden minder erg dan dat jij alles heen en weer moet sjouwen. En net wat Kiimi reageert, er moet écht veel mee/ na 2 weken alles weer terug. Zoveel op en neer sjouwen is best een rotklus, laat staan met baby erbij én jij die nog herstellende bent 🙈
2 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Ja hoor, een reiswieg (zolang veilig opgemaakt) zou ook prima moeten kunnen ...
Ja heb echt wel geluk met hem! Is een broer zus achtige relatie geworden en zijn heel hecht aan elkaar. Jammer dat hij een klootzak is op vlak van daten want lelijk is hij ook niet 😅 had eerst een oogje op hem, maar ben blij dat we nooit aan het daten geslaan zijn.
2 dagen geleden
Ik weer 🙃
Helpt de fysio bij jullie? Ik ga nu een ruime maand elke week en doe thuis mijn oefeningen, maar de rugpijn lijkt erger te worden en gisteren tijdens de afspraak met een oefening die ik enkel met haar doe merkte ik dat mijn kracht achteruit was gegaan... waar ik eerst pas bij de laatste 2 (tot 10) moeite had zat ik nu al bij 5 met trillende spieren? Toch moet ik las binnen 2 weken terug en wil ze er meer tijd tussen laten?
Daarnet begon de rugpijn ook weer en nu weet ik sinds een 20 tal minuten niet meer hoe te liggen van de pijn 😪