857 Reacties

2 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik weer 🙃 Helpt de fysio bij jullie? Ik ga nu een ruime maand elke week e ...
Het kan zijn dat je spieren nu zeer doen van de fysio behandeling. Warmte kan goed helpen om je spieren te ontspannen. Dus warmtekussen, pittenzak dat soort dingen erop. Heb je een bad? Dan kun je 2 in 1 doen, in bad voor de warmte en magnesium erin. Magnesium via de huid op laten nemen werkt veel beter dan slikken. Er is ook magnesium olie als je geen bad hebt. Dat kan ook goed helpen. Let op, dat kan prikken/tintelen maar is heel normaal. Dat hoort bij de opname van magnesium. Ik heb fijne magnesium kristallen voor in bad en magnesium olie van Lucovitaal. Olie: https://www.etos.nl/producten/lucovitaal-magnesium-spierolie-spray-120319243.html?utm_source=google&utm_medium=cpc_btl&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIqLrM7ITfiQMVgaeDBx2t3TqqEAQYASABEgK9kPD_BwE Badkristallen: https://www.lucovitaal.nl/magnesium-badkristallen.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIrcrqgIXfiQMVAqSDBx1iRg9pEAQYAiABEgIgUfD_BwE

2 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Voor degende die al een kindje hebben. Wat heb je echt allemaal nodig in de ...
Lief dat hij dat aanbied! In principe sluit ik me aan bij wat Kiimi zegt, op het badje na; wij hebben 1x gedouched met onze zoon en daarna nooit meer; doodeng haha. Een opklapbadje van bijv Stokke is dan handig, scheelt veel ruimte! Slapen in reiswieg kan zeker, maar dan zal hij haar wellicht eruit moeten halen snachts zodat jij er niet heen hoeft te lopen, eruit tillen etc. Een cosleeper is lichamelijk makkelijker. Ik denk dat het verder goed is om te bedenken of je het zelf mentaal ook fijn vindt om niet thuis te zijn. Dat is toch je eigen stulpje waarvan je weet waar alles ligt en je je eigen ding kan doen. + daarnaast ook de lichamelijke ongemakken die je dan met hem in zekere zin misschien moet delen, van douchen tot borstvoeding-struggles tot hormonale-bende tot de max haha.

één dag geleden

Ik schijn sinds een paar dagen enorm te snurken. Daar ik heb normaal echt nooit last van. Heeft iemand dit ook en tips hiervoor?

één dag geleden

Reactie op yamicaro

Ik schijn sinds een paar dagen enorm te snurken. Daar ik heb normaal echt n ...
Ja is (helaas) heel normaal tijdens de zwangerschap, een combinatie van aankomen, andere verdeling van druk in je lichaam, beter doorbloedde slijmvliezen, en nog wat dingen. De oplossing is bevallen ben ik bang 😅🙈

één dag geleden

Reactie op yamicaro

Ik schijn sinds een paar dagen enorm te snurken. Daar ik heb normaal echt n ...
Yes herkenbaar! Bij mij komt het ook omdat sinds een week of 6 mijn neus verstopt zit en dan vooral als ik slaap. Niets aan te doen helaas :(

21 uur geleden

Sinds een paar dagen hoor ik zo nu en dan mijn hartslag kloppen in mijn rechteroor. Hebben meer dames dit en kan het kwaad? Vind het zo'n gek gevoel..

15 uur geleden

Reactie op Sushi_24051

Sinds een paar dagen hoor ik zo nu en dan mijn hartslag kloppen in mijn rec ...
Ik heb het ook regelmatig, maar bij mij komt het voort uit een vreemd verstopt oor/kanaal ergens, en de combinatie met tinnitus.. Het is bij mij ontstaan na het laten uitspuiten van mijn oor een jaar geleden. Dat raadt ik echt niemand aan. Het zit ook veel in mijn linkeroor. Als ik google lees ik ook ergere oorzaken maar daar ga ik niet van uit. Had je dit voor je zwangerschap ook al? Ik zou het ff overleggen met je vk. Ik merk bij mezelf dat het erger is als ik een hoge bloeddruk heb (bijv. na de koffie), dus het zou wel iets kunnen betekenen.

14 uur geleden

Reactie op Kiimi

Ik heb het ook regelmatig, maar bij mij komt het voort uit een vreemd verst ...
Ah ok! Nee voor mijn zwangerschap had ik dit nog niet. Had de relatie met hoge bloeddruk nog niet gelegd maar goede tip om het bij de vk even na te gaan!

2 uur geleden

Ik heb gemerkt dat de baby rustiger is in mijn buik sinds gisteren. Ik voel hem nog wel, maar minder vaak en hard dan ervoor (aan de ene kant fijn, dan kan ik even bijkomen van het 'in elkaar geslagen worden' 😂, maar het maakt me ook wel weer beetje onrustig 😅). Nu gaan wij vandaag een weekje naar Nederland op vakantie (Centerparcs Kempervennen). Wat zouden jullie doen als het nog minder wordt? Dichtstbijzijnde verloskundige opzoeken of direct naar ziekenhuis?

één uur geleden

Reactie op YH89

Ik heb gemerkt dat de baby rustiger is in mijn buik sinds gisteren. Ik voel ...
Ik heb hetzelfde, baby is nog net zo druk maar gedraaid. Dus in plaats van naar voren trappen, trapt de baby naar achter. Dat voel je veel minder. Bij twijfel de verloskundige bellen, ook als je op vakantie bent lijkt me. Denk dat zij het best kunnen adviseren bij wie je op vakantie terecht kunt?

één uur geleden

Reactie op YH89

Ik heb gemerkt dat de baby rustiger is in mijn buik sinds gisteren. Ik voel ...
Ik had dit enkele weken geleden ook, baby was gedraaid en schopte waar ik het niet/ amper kon voelen. Ik zou even je eigen verloskundige bellen en overleggen. Misschien mag je nog vlug even gaan zodat ze het hartje kan luisteren?

één uur geleden

Ja dat zal het hier het ook zijn ga ik vanuit. Ik woon in het buitenland (3,5u rijden), dus ik denk niet dat de gynaecoloog kennis heeft wie te contacteren hier in Nederland 🤭. Standaard contact is met assistent (op deze manier ook de NIPT uitslag gehoord 🙈), niet met gynaecoloog zelf en buiten kantooruren word ik doorverwezen naar contact met ziekenhuis, dus ik denk dat ze dat ook zullen adviseren. Vandaar dat ik hier even vroeg, wat jullie zouden doen.

één uur geleden

Reactie op YH89

Ja dat zal het hier het ook zijn ga ik vanuit. Ik woon in het buitenland ...
Heb je geen eigen vroedvrouw naast de gynaecoloog? Ik mag haar altijd bellen en ze is een buur dus wel zo handig 😅 Maar je bent al vertrokken? In Nederlands zou ik dan even googlen naar een verloskundige in de buurt van waar je bent en vragen of ze even wil luisteren. Duurt nog geen 5 minuten dus denk wel dat ze dat willen doen.

één uur geleden

Reactie op YH89

Ja dat zal het hier het ook zijn ga ik vanuit. Ik woon in het buitenland ...
Lastig! In nl is het zo dat je gewoon je eigen vk belt als er iets is, zij kijken dan waar je terecht kan. Vorige zwangerschap is hier nog een heel gedoe geweest of ik terecht kon in een ziekenhuis in een andere plaats, want ze hadden mijn dossier niet. Uiteindelijk toen mijn vk zelf met het ziekenhuis belde wilden ze me wel laten komen, maar anders had ik gewoon 1,5u terug naar huis gemoeten (met achteraf gebroken vliezen). Deze zwangerschap werd mij gezegd dat als ik op vakantie ben en er is iets, ik hen kan bellen en zij kunnen kijken waar ik terecht kan (was in het buitenland op vakantie). Ik zou dus persoonlijk altijd eerst met je eigen zorgverlener contact opnemen. Dan hoor je van hen wel wat te doen. Maar kan dus wel een uitdaging worden om dan überhaupt gezien te worden in NL