8 Reacties

één maand geleden

Ik vond het kraamhotel top maar ken mensen die vonden het verschrikkelijk. Ik ga met de tweede ook een paar dagen naar het hotel. Het grootste pluspunt in je eigen huis ga je je toch gelijk bemoeien met het huishouden en in het hotel lig je lekker veel in bed en kan je ook midden in de nacht om hulp vragen.

één maand geleden

Ik twijfel ook heel erg! Ik lees mee🤗

één maand geleden

Ik ga ook naar een kraamhotel. Geen idee wat de voor- en nadelen zijn maar heb voor een kraamhotel gekozen omdat ik een geplande keizersnede krijg. Ook wil ik een compleet andere ervaring creëren door trauma van mijn eerste bevalling en vind ik het een prettig idee dat er nog even kundige mensen in de buurt zijn die precies weten wat ze moeten doen. Voor mijn zijn het echt wel specifieke redenen waarom ik ervoor kies maar hoor er meestal wel hele goeie berichten over!

één maand geleden

Voordeel van het kraamhotel vind ik dat het echt een top oplossing biedt voor vrouwen die bijvoorbeeld geen veilig thuis hebben. Nu zal dat voor de meeste hier de situatie niet zijn, gelukkig! Daarnaast heb je continu hulp bij de hand, maar ook de mogelijkheid om dingen gewoon zelf te doen. Dat is wel net iets anders dan wanneer kraamzorg er alleen op specifieke tijden is. Dus zeker als je extra zorg nodig hebt, kan dat een uitkomst zijn. Ook zou het fijn zijn als je bijvoorbeeld al kindjes hebt om het de eerste dagen net wat rustiger aan de kunnen doen. Mijn nadeel, waardoor ik er niet voor kies: M’n eigen huisje is toch daar waar ik me het meest fijn voel ❤️

één maand geleden

Ik twijfel ook heel erg, dus ik lees mee. Ik twijfel vooral om het feit dat er zo veel mensen aan je kind gaan zitten..

één maand geleden

Reactie op ems4

Ik twijfel ook heel erg, dus ik lees mee. Ik twijfel vooral om het feit dat ...
Dit valt enorm mee hoor! De meeste hulp die gegeven wordt, wordt gegeven aan jou. Je mag je grenzen aangeven en veel met het kindje doe je juist zelf. Mijn zus heeft gebruik gemaakt van een kraamhotel, waar ik toen heel veel was. Als er controle was, ging dat vooral om m’n zus. Alles met haar kindje werd door ons gedaan.

één maand geleden

Ik heb bij mijn dochter in een kraamhotel gezeten in Rotterdam. Ik vond het heerlijk. Mijn moeder woonde niet in de buurt en die verbleef daar toen met mij. Wij woonden zelf heel dicht bij het kraamhotel waardoor mijn man heel veel bij ons was. Ik vond het erg prettig. Ben nu zwanger van de 2e en nu zou ik het niet meer willen. Nu wil ik lekker thuis bij mijn gezin blijven in mijn eigen omgeving.

één maand geleden

Ik heb het bij mijn eerste wel overwogen, maar met name omdat ik thuis wilde bevallen maar wij best ver van het ziekenhuis af wonen. Uiteindelijk werd ik medisch, en moest een aantal dagen in het ziekenhuis blijven, en was het niet meer aan de orde. Nu bij mijn tweede zou ik het niet doen, ik wil mijn oudste bij me hebben als ik bevallen ben, er veranderd dan al genoeg voor hem. Verder vond ik het ook enorm fijn om na de bevalling thuis te komen in mijn vertrouwde omgeving. Ik zou deze keer dus het liefst thuis bevallen, of in ieder geval zo snel mogelijk na de bevalling lekker naar huis.