14 Reacties

3 dagen geleden

Heyhey, vervelend zeg dat alles al vol zat. Je geeft aan dat je geen klik hebt, met de organisatie niet? Want je weet toch nog niet wie uiteindelijk bij jou thuis zal komen?

2 dagen geleden

Reactie op Ina33

Heyhey, vervelend zeg dat alles al vol zat. Je geeft aan dat je geen klik h ...
Ja ik had geen idee dat het zo snel ging! Op een gegeven moment heb ik zelfs alle kraamzorg die er was in de regio gecontact 😅. We hebben bewust niet voor een organisatie gekozen maar een zelfstandige kraamzorg.

2 dagen geleden

Als je geen klik hebt met de kraamzorg kan je misschien, als je hier ook financieel de mogelijkheid toe heb, ook aan denken om er een doula bij te nemen? Dan kan je er vast één vinden waar je wel een klik mee hebt. Je zou dan kunnen vragen of ze wat meer voor jouw mentale welzijn wil zorgen tijdens de bevalling en de periode erna. Aangezien je dus geen klik hebt met de kraamzorg.

2 dagen geleden

Wij wilden ook heel graag met een zelfstandige i.v.m. klik en het niet fijn vinden om onbekende mensen in huis te hebben etc. Helaas was hier alles ook al vol, maar ik begon niet zo vroeg met zoeken als jij. Uiteindelijk maar een organisatie genomen en we gaan het maar meemaken :') ben heel benieuwd..

2 dagen geleden

Reactie op rmdb1992

Als je geen klik hebt met de kraamzorg kan je misschien, als je hier ook fi ...
Jaa ik wil héél graag een doula! Daarmee hetzelfde probleem: de doula die ik wilde en een wederzijdse klik mee had zit vol. Degene die ik tot nu toe verder gesproken heb die in onze regio werken totaal geen klik mee. We zijn dus nog even verder aan het zoeken en hopen er nog een te vinden.

2 dagen geleden

Reactie op rmdb1992

Als je geen klik hebt met de kraamzorg kan je misschien, als je hier ook fi ...
Goeie tip dus trouwens!

2 dagen geleden

Reactie op babydreams

Wij wilden ook heel graag met een zelfstandige i.v.m. klik en het niet fijn ...
Ja spannend hè! Wij vonden het ook fijn als je weet wie er komt en niet elke dag een andere waarbij je niet zeker weet hoe en wat. Er schijnt een enorm tekort te zijn momenteel, en ik was er al (te)‘laat’ bij 😅. Ik had bewust even gewacht, niet wetende dat het zo lastig was om kraamzorg en doula’s etc te regelen.

2 dagen geleden

Reactie op Blauwbloempje

Ja spannend hè! Wij vonden het ook fijn als je weet wie er komt en niet elk ...
Ik had ook geen flauw idee dat het zo erg was haha 🙈 goede tip voor als er een nummer twee komt; meteen als je het weet dit regelen!

2 dagen geleden

Gekeken op kraam zorg 1-1?

2 dagen geleden

Ik kon me nu op tijd aanmelden, maar bij de vorige zwangerschap zat ook alles helemaal vol. Heb op aanraden van de zorgverzekering gekeken op 1op1. Onze kraamhulp was echt geweldig, hele leuke meid, luisterde echt naar wat wij wel en niet wilden, vonden het super jammer toen ze weer ging

12 uur geleden

Reactie op EsméeElise

Gekeken op kraam zorg 1-1?
Ja! Via dit netwerk doet ook de huidige verloskundige het. Ik kende het niet maar heb het toen nog even doorgekeken. Daar stonden eigenlijk vooral ook kraamhulpen op die we eerder gecontact hadden maar vol zaten. Bedankt voor de tip!

12 uur geleden

Reactie op NikkyV

Ik kon me nu op tijd aanmelden, maar bij de vorige zwangerschap zat ook all ...
Wat fijn dat je zo’n goede ervaring hebt gehad! Daar hoop ik ook op. Mooi dat je er zo goed op terug kunt kijken.

10 uur geleden

Ik heb echt bij zowel de kraamzorg als de kinderopvang (5 aanbieders bezocht voor allen 3 dagen pw) keuze in overvloed. Was echt bizar eigenlijk. Vroeg mij al af of dat plaats gevonden was ofzo

6 uur geleden

De kraamzorg die ik de vorige keer had is een ZZPer. Ik wist dat zij snel vol zou zitten, ik heb dus toen ik een positieve test had haar dezelfde dag geappt om die tijd vrij te boeken. Ik weet niet hoeveel uur je recht hebt op kraamzorg, maar mocht het het minimale zijn. Is misschien een kraamhotel ook een optie dan kom je even een paar dagen bij en daarna ga je lekker naar huis. Ik ga het sowieso combineren, dat heb ik de vorige keer ook gedaan.