38 Reacties
één maand geleden
Hebben jullie nog contact met je kraamzorg in de zwangerschap? Na de kennismaking heb ik niks meer gehoord behalve het regel gedeelte.
Ik weet dat er ook kraamzorgen zijn die tussentijds even inchecken en interesse tonen. Maar hoe normaal dat is weet ik ook niet.
Ik vind het erg lastig hoe onpersoonlijk en ongeïnteresseerd de kraamzorg overkomt. Dat geeft me niet het vertrouwen dat dat er wel zal zijn.
Om die reden toch weer op zoek of er echt niet een andere is. Ben wel benieuwd hoe jullie dit ervaren.
één maand geleden
Reactie op Blauwbloempje
Hebben jullie nog contact met je kraamzorg in de zwangerschap? Na de kennis ...
Ik heb wel veel contact met de kraamzorg, idd even een check hoe het nu gaat etc. Over een aantal weken komen ze daadwerkelijk langs voor een intakegesprek 🤰🏼
één maand geleden
Reactie op Blauwbloempje
Overigens de kraamzorg die ik graag wou daar kon ik ook terecht gelukkig.
één maand geleden
Reactie op Blauwbloempje
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap alleen 1x iemand gezien van kraamzorg die thuis kwam voor intake. Daarna pas bij de geboorte. Meestal is dat zo trouwens. Dat je nu geen klik voelt wolt niet zeggen dat je dat ook niet met je kraamverzorgende hebt.. een organisatie kan nog zo fijn zijn maar dat is geen garantie op een goeie klik met degene die uiteindelijk echt komt.
één maand geleden
Begrijp me niet verkeerd hoor maar met de organisatie geen klik bepaalde doulas geen klik, ben je dan zelf ook niet veeleisend? 😅
één maand geleden
Reactie op Kinderwens2024
Begrijp me niet verkeerd hoor maar met de organisatie geen klik bepaalde do ...
Wat bedoel je precies? Het is geen organisatie maar een ZZper ;).
één maand geleden
Reactie op Blauwbloempje
Hier moet nog steeds de intake gepland worden. Ik ga het allemaal wel zien, hoef eigenlijk ook geen contact tussendoor, ze kunnen nu toch niet echt iets voor me doen denk ik dan. Als ik vragen heb kan ik wel bij ze aankloppen, maar heb dat niet echt nodig denk ik.
Wat al gezegd is; degene die de intake doet is vaak niet degene die daadwerkelijk in je kraamweek aanwezig gaat zijn. Dat is toch afwachten, en wie weet heb je ook wel verschillende personen. Voor mij gaat het uiteindelijk om de hulp die we die week krijgen, als er geen klik is, zijn ze na een week ook weer weg :)
één maand geleden
Reactie op Cupcake19
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap alleen 1x iemand gezien van kraamz ...
Snap ik! En dat dacht ik ook hoor. Misschien is ze wel heel goed in haar werk in de week zelf.
Ik heb een ZZper en geen organisatie. Dus degene die bij mij thuis is geweest en contact is ook degene die in de kraamweek er zal zijn. Ik denk dat er inderdaad veel verschil kan zitten in een organisatie en een zelfstandige kraamverzorgende.
Wat ik veel hoor van zowel zelfstandige kraamverzorgende als degene die een zzp’er hebben gehad dat ze door de zwangerschap heen ook af en toe contact hadden en de kraamzorg betrokken en persoonlijk was. Vandaar mijn vraag.
één maand geleden
Reactie op Blauwbloempje
Snap ik! En dat dacht ik ook hoor. Misschien is ze wel heel goed in haar we ...
Ik las inderdaad daarna dat je een zzper had. Daar ben ik inderdaad verder niet bekend mee, kan me voorstellen dat je het dan jammer vindt als er verder geen contact of iets van interesse is, als dat bij anderen wel zo is. Misschien is het anders als ze straks bij je is.
één maand geleden
Reactie op Blauwbloempje
Nee hoor ik zou ook niet weten waarom dat nodig is. Ik zit bij een topvrouw ze is zzper en mega druk. De eerste kraamperiode ook bij haar gehad. Los van de lijst en een belletje op het einde spreek je ze niet, daar heb je toch je verloskundige voor.
één maand geleden
Reactie op Blauwbloempje
Als je haar graag even wilt spreken, dan kun je toch zelf contact opnemen. Mijn kraamverzorgster heb ik ook nog niet gesproken. Ik heb haar bij de eerste ook gehad. Ik had maar 1x een telefonische intake ivm onze verbouwing en na de bevalling was er gewoon.
één maand geleden
Reactie op Blauwbloempje
Wat bedoel je precies? Het is geen organisatie maar een ZZper ;).
Snap ik maar aangezien je met vele doulas ook geen klik voelt, ik denk dat je tegenwoordig heel blij mag zijn vanwege personeelstekorten met iemand aan je bed die zeker zijn best doet voor jou en je kleintje te zorgen.
Het klinkt allemaal iets veeleisend in mijn oren.
één maand geleden
Reactie op Kinderwens2024
Snap ik maar aangezien je met vele doulas ook geen klik voelt, ik denk dat ...
Ik snap niet waar je het stukje met vele doula’s vandaan haalt 😅. In een ander topic had ik op iemand gereageerd dat er één doula was die ik heel graag wilde. Maar meer ook niet. Vast goed bedoeld maar het klopt niet. Je reactie komt op mij ook wat veroordelend over, wat misschien ook niet zo bedoeld is.
Dit is maar een heel klein stukje van het hele verhaal, dus daar conclusies uit trekken is dan ook onvolledig.
Ik ben inderdaad blij dat er iemand is, maar ik maak me wel zorgen. Ik denk dat dat er ook best mag zijn. Het zal vast goed komen, maar vandaar mijn vragen en dat ik benieuwd ben hoe dat bij anderen gaat :). Wat ik tot nu toe had gehoord van andere kraamzorgen was namelijk heel anders. Dus zo leer ik ook weer gaandeweg.
één maand geleden
Reactie op beau07
Wordt de kraamzorg via 1op1 site ook vergoed door de verzekering?
Ja, bij mij ook. Het maakte geen verschil of het een organisatie was of een ZZp’er. Geen idee of dat verschilt per zorgverzekeraar of dat dit een algemeen iets is.