10 Reacties

9 dagen geleden

Magnesium olie smeren op desbetreffende plekken! Dit kan je doen naast magnesium innemen.

9 dagen geleden

Als ik een acute beenkramp heb in bijvoorbeeld de kuit helpt het op die hele spier te rekken. (Dus been strekken en tenen en voeten zo ver mogelijk omhoog laten krullen) Is het proberen waard? (Helpt wel alleen tegen die heftige, korte 'aanvallen' - spierpijn achtige krampen helpt het waarschijnlijk niet/minder)

8 dagen geleden

Magnesium kun je t best onder je voeten smeren, daar wordt het nml het snelst opgenomen. Slikken werkt eigenlijk niet tot amper. Floaten hielp mij enorm, al moet dat wel frequent. Voor acute kramp smeerde ik van "blijevoeten" onrustige benen crème. Geen idee of t nog bestaat.. ooit eens gekocht en tijdens mn zwangerschap was t een uitkomst

8 dagen geleden

Wat mij ontzettend helpt is "dry brushing" voor het douchen. Altijd borstelen naar je lymfeklieren. Paar minuten volhouden. Ik doe dit elke avond zeker na het zwemmen, gym of boogschieten, zodat het lekker stroomt. Magnesium -voetenbadje 20 min werkt beter dan magnesium slikken en insmeren en warme sokken aan meteen ook. Daarnaast heb ik dus van die compressie kousen voor het wandelen, werkt voor mij ook top! Ik heb volle benen dus voor mij een mega must. Zet je genoeg stappen per dag? Nog een tip, spijkermatje. Elke ochtend 5 minuten erop staan. Ik gebruik dit al jaren dus ik ben het gewend om lekker erop te liggen etc. De stress trekt meteen weg. Vergeet ook niet goed te ademen tijdens strekken en als je met je benen omhoog ligt. 4 seconden in - neus. 7 seconden uit - mond.

8 dagen geleden

Ik kreeg van de verloskundige de tip om voor het slapen met de douchekop over de kuiten/benen heen te gaan en te wisselen tussen lauw en koud water, niet heel prettig met dit weer, maar helpt de doorbloeding☺️

8 dagen geleden

Magnesium badje en/of magnesium olie. Die olie smeer je dagelijks onder je voeten en op de plekken waar het op dat moment krampt.

8 dagen geleden

Oma weet raad : zeep bij de voeteinde van je bed leggen. , Google maar eens.. en ik heb vandaag magnesium zalf gekocht (ik heb er trouwens nog geen last van, maar wil voorbereid zijn haha)

7 dagen geleden

Dank voor alle tips!!! Ik ga er zeker een aantal uitproberen! 💚

7 dagen geleden

Elke dag 1 a 2 bananen eten. Heeft mij echt geholpen en nu kan ik in de nacht weer slapen zonder kuitkrampen

7 dagen geleden

Magnesium en dry needling