66 Reacties

4 maanden geleden

Hee Hee, ik had en heb dit zelf ook. Nu week 6+4 en nog steeds. Als ik het zo lees overal hoort het er bij. Komt doordat je baarmoeder zich oprekt als ik het goed heb gelezen. Ik heb warme kruik gedaan of kussen op mijn onderbuik! Zelf heb ik geen paracetamol genomen. Succes en geniet van je zwangerschap

4 maanden geleden

Reactie op 89dnielle

Hee Hee, ik had en heb dit zelf ook. Nu week 6+4 en nog steeds. Als ik het ...
Heb je er zelf ook hele dagen last van of merk je dat het nu wel een beetje afneemt nu je wat verder bent? De moed zakt je toch in de schoenen haha

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Heb je er zelf ook hele dagen last van of merk je dat het nu wel een beetj ...
Het neemt wel af bij mij nu! Wel soms dat ik weer denk oeiii en dat is vooral wanneer ik in bed lig nu.

4 maanden geleden

Ik ben vandaag 4+4 (eerste kindje) en heb ook zeker al 1,5 week aardig wat buikpijn onderin. De ene dag is het erger dan de andere dag, maar soms voelt het echt alsof ik ongesteld ga worden. Ik probeer mezelf gerust te stellen met de gedachten dat zodra er geen bloedverlies is, het goed is. En als je je veel zorgen maakt, dan kan je altijd de vk bellen natuurlijk. Ik gaf het zelf al aan de telefoon aan toen ik belde voor de eerste afspraak en toen zei zij dat dat er allemaal bijhoort. Wanneer heb jij de eerste echo? X

4 maanden geleden

Zolang*

4 maanden geleden

Reactie op HannahMoon

Ik ben vandaag 4+4 (eerste kindje) en heb ook zeker al 1,5 week aardig wat ...
Gefeliciteerd ook met je zwangerschap! Mijn vk geeft inderdaad ook aan dat het erbij hoort. Dus ik maak me wat dat betreft geen zorgen. Ik zou alleen zo graag willen weten hoelang die buikpijnen duren. Ik heb er zoveel last van dat werken onmogelijk is momenteel, alles ligt stil omdat ik rust moet houden en dan is dit pas het begin van de groei van dit mooie wondertje. Ben wel een beetje klaar met die buikpijnen, ik wil gaan genieten van het wondertje in mn buik wat ons gegeven is en door die pijn vind ik dat lastig. Wij hebben 24 juli de eerste echo, jij?

4 maanden geleden

Reactie op 89dnielle

Het neemt wel af bij mij nu! Wel soms dat ik weer denk oeiii en dat is voor ...
Wel fijn dat het nu langzaam wat af begint te nemen! Je krijgt er zoveel voor terug.. maar dan moeten we eerst dit doorstaan. Toch onwerkelijk wat een vrouw in haar buik kan maken. Jij trouwens ook gefeliciteerd met je zwangerschap!! :)

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Gefeliciteerd ook met je zwangerschap! Mijn vk geeft inderdaad ook aan dat ...
Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd 😊 en ik snap je heel goed. Hier ook al klaar mee 🫣 Ik krijg ook gelijk meer last als ik even iets wil/moet doen, dus ik lig ook veel op de bank. En spannend! Nog wel even wachten dus. Wij hebben 11 juli de eerste echo.

4 maanden geleden

Reactie op HannahMoon

Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd 😊 en ik snap je heel goed. Hier ook al kl ...
Dat is toch zoo frustrerend? Wat doe jij verder tegen de buikpijn? Dat is wel lekker zo vroeg! Doen ze dat bij jullie dan al?

4 maanden geleden

Ik heb het ook, het begon een paar dagen voor mijn te verwachten menstruatie . Maar toen bleek ik zwanger. Ben nu 5+4 en het is nog steeds aanwezig maar niet constant en wisselt ook over de dag, ook het soort pijn wisselt. Soms krampen, soms steken. Soms links of rechts soms diep onderin. En soms heb ik ook gewoon darmkrampen omdat je darmen wat minder goed werken

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Dat is toch zoo frustrerend? Wat doe jij verder tegen de buikpijn? Dat is w ...
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk rust te pakken (ook al houd ik niet van stilzitten) en af en toe ga ik in bad of neem ik even een lekkere douche. En ja! Ik ben wel blij eigenlijk. Ze plannen bij onze verloskundige de eerste afspraak tussen de 7 en 8 weken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al voel dat ik lang moet wachten 🫣 Wat doe jij om de dagen een beetje door te komen?

4 maanden geleden

Reactie op Ruby3.1

Ik heb het ook, het begon een paar dagen voor mijn te verwachten menstruati ...
Gefeliciteerd! Wat doe jij ertegen? En heb je het ook als je bijvoorbeeld teveel doet dat je dan meer last krijgt?

4 maanden geleden

Reactie op Ruby3.1

Ik heb het ook, het begon een paar dagen voor mijn te verwachten menstruati ...
Gefeliciteerd met de zwangerschap bedoel ik

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Gefeliciteerd! Wat doe jij ertegen? En heb je het ook als je bijvoorbeeld t ...
Dankje jij ook gefeliciteerd! Bij mij lijkt het erger aan het einde van de dag, wanneer ik ook minder afleiding heb… op werk voel ik het ook wel hoor. Ik heb maar geaccepteerd dat het erbij hoort en probeer afleiding te zoeken. Ik neem liever geen medicatie… het gaat allemaal over maar we moeten even doorzetten !

4 maanden geleden

Reactie op HannahMoon

Ik probeer gewoon zoveel mogelijk rust te pakken (ook al houd ik niet van s ...
Haha ja kan ik me voorstellen. De weken lijken ineens traag te duren als je een doel hebt om naar uit te kijken he 🤭 merk je dat het met rust pakken beter gaat? Als ik bijvoorbeeld alleen al de was gedaan heb of een spelletje zitten spelen met iemand dan is de pijn erna voelbaar. Kan er in de nacht ook lichtelijk van in paniek raken 🙈 ik ben een beetje serie aan het kijken en powernapjes, vind de dagen wel lang duren maar het is voor het goede doel. Ook al hoop ik dat er een tijd komt dat we hier fluitend doorheen kunnen haha ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Ruby3.1

Ik heb het ook, het begon een paar dagen voor mijn te verwachten menstruati ...
Heb je het wel constant gehad of dat niet? Het is echt van alles he, van darmkramp tot je baarmoeder. En stress werkt ook niet mee haha. Die gedachtegang; knap als dat je lukt! :)

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Haha ja kan ik me voorstellen. De weken lijken ineens traag te duren als je ...
Rust pakken helpt wel, soms blijft t wat zeuren, maar de pijn neemt dan wel weer af. Ik heb precies wat jij ook zegt, bij het minste komt de pijn alweer op. Ik vind t ook wel spannend hoor! Buikpijn wordt toch snel geassocieerd met slechte dingen ipv goede. Ik vind de dagen ook lang duren, maar inderdaad wat je zegt, ik probeer maar te onthouden waar we het voor doen 👶🏼❤️ ik ben benieuwd wanneer het gaat afnemen! Houd me op de hoogte 😊

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Heb je het wel constant gehad of dat niet? Het is echt van alles he, van da ...
De eerste dagen was het wel constant. En elke zwangerschap is anders , een collega van mij had hele heftige buikkrampen in heel week 4 met zelfs een beetje bloedverlies en heeft een gezond kindje ! Een andere vriendin van mij had ook hele heftige buikpijn en kon amper werken, is nu bevallen van een gezond kindje. Dus maak je er geen zorgen over zolang er niet ineens heel veel bloedverlies bij komt. Maar het is wel aftellen tot de eerste echo vind ik!

4 maanden geleden

Reactie op Ruby3.1

De eerste dagen was het wel constant. En elke zwangerschap is anders , een ...
Ik maak me ook niet echt zorgen om die buikpijn, maar ik ben klaar met die pijn.. in die zin; ik kan ook niet werken van die hevige buikpijn en dat ben ik soort zat.

4 maanden geleden

Reactie op HannahMoon

Rust pakken helpt wel, soms blijft t wat zeuren, maar de pijn neemt dan wel ...
Zo fijn om herkenning te merken. Dan weet ik dat het niet iets geks is. Gewoon bizar dat er over 8 maanden een mini mensje in je armen ligt en dat je dan deze pijn allemaal waarschijnlijk weer helemaal vergeten bent. 🤰👶🏼