66 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Ik maak me ook niet echt zorgen om die buikpijn, maar ik ben klaar met die ...
Oh gelukkig maak je je geen zorgen, dat zou extra vervelend zijn. Heel veel sterkte met de pijn, hopelijk wordt het snel minder ! 🤞🏼

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Ik maak me ook niet echt zorgen om die buikpijn, maar ik ben klaar met die ...
Ik ben meer op zoek naar iemand die kan zeggen; ik was er met 5 weken vanaf 🤣 ben wel heel 'blij' om te lezen dat je een verhaal hebt (voor je vriendin wel heftig, gelukkig is alles goed gekomen), van iemand die ook niet kon werken van de pijn. Ik was daar voor mezelf heel erg mee bezig. Geeft 'rust' om te weten dat het dus echt soms niet kan. Dankjewel!

4 maanden geleden

Reactie op HannahMoon

Rust pakken helpt wel, soms blijft t wat zeuren, maar de pijn neemt dan wel ...
Enne hou mij ook even op de hoogte van je ontwikkelingen! Eerst aftellen naar de eerste echo van onze wondertjes! 👶🏼🤰

4 maanden geleden

Ik ervaar ook sinds 3+4 tot nu (4+5) buikkrampen en felle steken in mijn onderbuik en het duurt enkele seconden, erger dan menstruatiekrampen dat ik zelf ook ff paar seconden mezelf moet inhouden. Maak me best zorgen erover 😣 voor de rest heb ik niet zoveel klachten

4 maanden geleden

Hi dames! Fijn om dit te lezen, ook al gun ik jullie de pijn niet… Ik ben 6+3 weken en heb ook last van buikpijn! Vooral einde middag en avond en ik word er niet goed van. Gister begon ik me zorgen te maken en toch de VK gebeld. Maar zij zei: als je wegtrekt na rust nemen, weggaat met een paracetamol en geen bloedverlies is, dan maak ik mij geen zorgen. Dus tja, moeten er echt doorheen! En soms verrek ik een spier in m’n buik als ik te snel beweeg. Jullie ook last van? 🤣

4 maanden geleden

Ik had dat rond de periode dat ik normaalgesproken ongesteld moest worden. Ik dacht ook oprecht m’n menstruatie komt NU door. Op dit moment 6+2 heb ik het enkel als ik naar toilet probeer te gaan (constipatie😭) en als ik druk ben geweest einde van de dag. Ik lees dat veel krampen hebben. Als je je zorgen maakt, kun je altijd de VK bellen!

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Zo fijn om herkenning te merken. Dan weet ik dat het niet iets geks is. Gew ...
Bizar hè? Ik geloof het ook haast nog niet haha leuk om elkaar op de hoogte te houden! Ben erg benieuwd naar de komende tijd 😊

4 maanden geleden

Reactie op hsm0510

Ik had dat rond de periode dat ik normaalgesproken ongesteld moest worden. ...
Ik hoop dat de pijn na de drukke momenten verdwijnt voor je! Een voordeel vind ik; je hebt daardoor wel het gevoel dat het daaronder wel hard aan het werk is haha. Schrale troost maar toch 🤭 er hebben heel veel mensen krampen, google schrijft er niets over bij de symptomen maar hier was het toch echt het allereerste symptoom

4 maanden geleden

Reactie op ddkvdb

Hi dames! Fijn om dit te lezen, ook al gun ik jullie de pijn niet… Ik ben 6 ...
Jaaa naar he die pijn, grappig ook dat je dit niet leest bij symptomen maar dat er echt veel mensen zijn die er last van hebben. Wat hier gister heel erg werkte is tijdens zo'n 'pijnaanval' een been recht en een been gebogen met een kruik op je buik. Het hoort er echt bij, als we deze pijn al als hels ervaren ben ik benieuwd hoe we de pijn ervaren die we over 8 maanden voelen 🤣 die spier verekken heb ik niet veel, alleen als ik bijv nies en ik lig in een verkeerde houding dan is het net of het erin schiet, dat gevoel? 🙈

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Ik hoop dat de pijn na de drukke momenten verdwijnt voor je! Een voordeel v ...
Ja dat is waar! Nee gek hè, dat hier weinig over te vinden is. Ik vond de eerste symptomen echt vergelijkbaar met een menstruatie die niet door wilde komen. Hopelijk heb je gauw minder last van de krampen en kan je lekker genieten van je zwangerschap

4 maanden geleden

Reactie op Kinderwens1

Ik ervaar ook sinds 3+4 tot nu (4+5) buikkrampen en felle steken in mijn on ...
Hee, Ik heb dit ook. Houd een paar seconde aan en dan zwakt het weer af. We zitten op het zelfde termijn (4+6) ik vind het ook best spannend maar heb mij laten vertellen dat het erbij hoort!

4 maanden geleden

Reactie op hsm0510

Ja dat is waar! Nee gek hè, dat hier weinig over te vinden is. Ik vond de e ...
Ik moet zeggen dat het sinds vandaag vrij goed gaat. Leef voor het eerst, tot nu toe, op pijnstillers. Grappig want je bent na een week zo gewend aan de pijn dat wanneer het weg is, je je weer zorgen gaat maken of dit dan wel weer hoort..

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Ik moet zeggen dat het sinds vandaag vrij goed gaat. Leef voor het eerst, t ...
Hoeveel pijnstillers slik jij op een dag?

4 maanden geleden

Reactie op ddkvdb

Hoeveel pijnstillers slik jij op een dag?
In overleg met vk mocht ik er iedere 6 uur 2 nemen dus ik slikte er 8 per dag. Ik ben daar sinds gister mee gestopt omdat mijn lever dit minder prettig begon te vinden

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

In overleg met vk mocht ik er iedere 6 uur 2 nemen dus ik slikte er 8 per d ...
Ok! Ik probeer nu zes aan te houden en steeds eentje. Maar nu heb ik m’n volgende kwaal erbij: overgeven. Dus spuug die dingen ook weer zo uit 🤦🏽‍♀️. Wat heftig hè, waar we doorheen moeten.

4 maanden geleden

Reactie op ddkvdb

Ok! Ik probeer nu zes aan te houden en steeds eentje. Maar nu heb ik m’n vo ...
Maar om de hoeveel uur neem je er een dan? Dan werkt het ook niet echt als je ze weer uitspuugt 🙈 het is echt een nare kwaal waar je niks anders mee kunt doen dan wegpuffen. Maar 1 voordeel; weeën weg puffen kunnen we straks als de beste haha

4 maanden geleden

Herkenbaar! Elke keer na het plassen ben ik bang dat er bloed bij zit door die krampen krampen. Tot op heden niet gelukkig. Trust the proces. Maar lastig!!

4 maanden geleden

Reactie op bitterbal91

Maar om de hoeveel uur neem je er een dan? Dan werkt het ook niet echt als ...
Je hebt écht gelijk! Ik probeer het ook nu echt al weg te puffen 😂. Om de circa 3/4 uur. Eerst wilde ik het niet maar ik houd die pijn anders echt niet vol joh.

4 maanden geleden

Ik heb ook krampen, nu 4+2 en afgelopen week twee keer in de nacht dusdanig heftige krampen gehad dat ik echt even helemaal niets meer kon dan puffen en half grommen. Alsof je mega moet 💩 maar dan niet kunt. Het duurde ongeveer een minuut of 10, 20 en daarna zakte het weg. Vanwege de heftigheid van de pijn de vk gebeld en die zei dat zolang er geen bloedverlies is, geen zorgen en het kan zijn dat de baarmoeder iets gekanteld ligt. Nou ben ik wel bekend met een holle onderrug dus het zou kunnen..

4 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Ik heb ook krampen, nu 4+2 en afgelopen week twee keer in de nacht dusdanig ...
Ik heb dus wel licht roze bloed elke keer als ik ontlasting heb. Mega spannend vind ik het allemaal. Die krampen maken het niet makkelijker.