Ik moet helemaal niet zo zeuren maar ik doe het toch even, gewoon om even mn ei kwijt te kunnen en wie weet zijn er nog andere die hier ook "last" van hebben.
Ik merk dat wanneer wij afspreken met vrienden/familie (met name degene die zelf kinderen hebben) dat het altijd gaat over kinderen vooral nu wij zelf een kindje verwachten.
Of laatst op een verjaardag, ben ik leuk in gesprek over reizen en komt ineens iemand anders in het gesprek en die wil dan weer van alles weten of de zwangerschap terwijl ik op dat moment helemaal geen zin heb om erover te praten want ze is de 4e die me aanspreekt die avond.
Iedereen heeft goede tips/adviezen en het lijkt over niks anders meer te gaan, ook wanneer ik het gesprek naar een ander onderwerp probeer te sturen komen we toch weer terug bij kinderen.
Ook sta ik er van te kijken hoevaak mensen aan mij vragen hoe het met mij gaat, super lief en vaak gaat het ook goed maar gaat het een dag kut zoals vandaag dan wil ik ook niet meteen zeuren.
Ik wordt er soms echt een beetje moe van.
We zijn super blij en trots op onze zwangerschap en kunnen niet wachten tot de kleine er is maar volgens mij is er meer in het leven om over te praten dan kinderen.
Of worden we later gewoon precies hetzelfde 🤣
Meer mensen die dit zo ervaren?