18 Reacties

één maand geleden

Goedemorgen, ik ben daar heel makkelijk in. Ik zou de naam kiezen die jullie mooi vinden en bovenaan staat. Of er nu andere kinderen zo heten die jullie kennen of niet. Ik ga voor de naam die ik mooi vind en wil. En ga geen rekening daarin houden met andere. Het is mijn kind. Laatst zei vriendin van mij ook ja die naam mag je niet doen want die wil ik ooit. Tsjah als ik die naam toevallig ook wil doe ik dat en als zij later haar kind zo wil noemen moet ze dat ook doen. Bedoel niemand heeft er patent op toch? 🤪

één maand geleden

Zeker de naam kiezen die jullie voorkeur heeft, ook al komen er in de omgeving namen voor die er op lijken. Mijn moeder en een hoop van haar nichten heten Theodora, een aantal noemen ze Thea, mijn moeder noemen ze Dorry. Niemand die er vreemd van opkijkt. Mijn oudste twee zijn vernoemd volgens traditie van de familie van mijn ex. Alle eerstegeboren zonen heten Luis, alle tweede geboren zonen heten Juan. Wij hebben er voor gekozen het als tweede/derde naam te gebruiken, maar er zijn er genoeg in de familie die het als eerste naam doen

één maand geleden

Ja hoor. Wat grappig misschien, maar toch weer een andere naam? Elisabeth vind ik altijd leuk, kan je veel afkortingen mee maken: Lilibeth, Elisa, Lizzie, Beth(y), ...

één maand geleden

Vooral de naam kiezen welke jullie mooi vinden. ☺️ We zijn wat dat betreft allemaal moeilijk gaan denken. Als ik kijk naar mijn oma dr generatie had iedereen de zelfde naam en binnen het gezin leken alle namen op elkaar.

één maand geleden

Ik zou persoonlijk niet kiezen voor exact dezelfde naam, maar dit is echt wel genoeg anders voor nichtjes onderling. Mijn familie is met neven en nichten zo uitgebreid dat het onmogelijk was om namen niet op elkaar te laten lijken. We hebben een janike en aniek, een Korstiaan en Christiaan en een Erik (oom)en Erika(nicht). -en vast nog wel meer zoveel dat het er zijn. Bij ons in het gezin zijn er 2 schoonzussen bijgekomen die bijna dezelfde naam hebben als mijn zus. Dat is ook niet te vermijden. Gewoon kiezen dus voor Juliette, en ze dan later hetzelfde genoemd wil worden als haar nichtjes... Ik zie geen probleem. Heel leuke naam trouwens!!!

één maand geleden

Ik zou gewoon voor Juliette gaan. 😊 Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Mijn dochter heet Evi, ik ben nu in verwachting van een 2e dochter en Sofie staat al heel lang op mijn lijstje met favorieten. Nu hebben mijn oom en tante een doodgeboren ( voldragen) kindje genaamd Sophie. Ik vind zelf dat ik het niet kan maken onze dochter Sofie te noemen maar aan de andere kant nog geen andere naam gevonden waar ik wel verliefd op ben. Ik zie mijn oom en tante nooit maar mijn man werkt soms met mijn oom en met felicitaties en dergelijke zullen ze wel eens met de naam geconfronteerd worden.

één maand geleden

Reactie op diana12372

Ik zou gewoon voor Juliette gaan. 😊 Wat zouden jullie in mijn situatie d ...
Ik denk dat je het prima kan maken, het zou toch zonde zijn om de naam te laten schieten. Een doodgeboren kindje ligt wel wat gevoeliger dan een nog levend kindje, je kan overwegen om voordat het geboortekaartje naar hen gaat of ze op een andere manier de naam horen, iets tegen ze zeggen als ‘ik weet dat deze naam voor jullie een emotionele lading heeft…’ het is een naam die vaker voorkomt dus ze zullen er vaak genoeg mee geconfronteerd worden. Dat je hun gevoelens erkent stellen ze vast op prijs, maar waarschijnlijk hadden ze ook niet gewilde dat je er een naam waar je verliefd op bent door laat schieten

één maand geleden

Ik heb een Juliëtte als goede vriendin. Dat korten we overigens nooit af. Dus roepnaam ook Juliëtte (uitgesproken als juliet). Kan ook gewoon. Ik ben het met de rest eens. Vooral doen wat je zelf mooi vindt! En als het gevoelig ligt kun je het persoonlijk aankondigen dat je eenzelfde/ vergelijkbare naam hebt gekozen. Maar dat is geen verplichting. Mijn beste vriendin heeft zo mijn favoriete naam 'gejat'. Ze wist het van mij en had me niks laten weten. Ik was daardoor eerst een beetje overvallen. Maar nu ben ik blij dat die naam bij mijn beste vriendin haar dochter hoort!

één maand geleden

Ik zou zeker gewoon deze naam nemen, verschilt genoeg ☺️

één maand geleden

Reactie op diana12372

Oei die ligt gevoelig, ik zou dit persoonlijk niet doen. Wij hebben altijd dezelfde naam gehad als een familielid, echter heeft zij geen meiden gekregen enkel jongens, en krijgen wij nu ons eerste kindje, een meisje. Wij gaan de naam gewoon nemen, want we weten, als zij hiervoor een meid had gekregen, ze ook geen rekening met ons zou gaan houden. Maar doodgeboren vind ik wel een dingetje, lijkt me erg ongemakkelijk en denk dat veel mensen het ook wel raar zouden vinden. ☺️

één maand geleden

Wat leuk,mijn moeder heet ook Juliette😊

één maand geleden

Reactie op diana12372

Oei, die vind ik heel erg pijnlijk en gevoelig. Dit zou ik zeker niet doen. Ik ben erge voorstander van de naam kiezen die je wilt, maar dit kan zó pijnlijk zijn voor de ander. Ik zou er in hun situatie echt flink extra door gekwetst zijn. Nee, er zijn ontelbaar veel namen en dit is één van de weinige situaties waarin ik vind dat je het niet kunt maken, sorry. TS: Juliëtte in deze situatie lijkt me geen enkel probleem.

één maand geleden

Reactie op diana12372

Dit zou ik ook niet doen. Daarnaast zou ik het erg raar vinden als mijn kindje in de familie de naam draagt van een overleden kindje. Voor de ouders lijkt me dit heel zwaar, maar ook voor jezelf is dit toch geen fijne associatie? Of kan je dat zelf los zien? Evi en Fien Evi en Fleur Evi en Floor Evi en Fee Evi en Safia?

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Dit zou ik ook niet doen. Daarnaast zou ik het erg raar vinden als mijn kin ...
Ik zie mijn ooms, tantes , nichtjes en neefjes nooit vandaar dat het voor mij geen raar gevoel zou geven. Maar ik kan me voorstellen dat het voor hun misschien lastig zou kunnen zijn als we felicitaties krijgen in de groepsapp bij de geboorte. Jullie reacties bevestigen wel mijn gevoel dus ik ga toch op zoek naar een andere naam

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Dit zou ik ook niet doen. Daarnaast zou ik het erg raar vinden als mijn kin ...
Wij hebben bewust mijn ouders gevraagd of we de naam van mijn (vlak na de geboorte met 23 weken) overleden zus mochten gebruiken. Leek ons heel mooi, maar wil niet dat mijn ouders elke keer juist pijn voelen bij de naam. Maar zij vonden het juist een mooi idee en wij zelf ook. Het wordt nu uiteindelijk de 2e naam, maar het kan zeker wel, maar zou er wel goed over nadenken en als het mensen zijn die dicht bij je staan zou ik dit van te voren zeker overleggen.

één maand geleden

Reactie op diana12372

Nee dat kun je echt niet maken. Ik vind dat niet netjes

één maand geleden

Reactie op diana12372

Ik zie mijn ooms, tantes , nichtjes en neefjes nooit vandaar dat het voor m ...
Als je twijfelt zou ik dit bespreken met t ze en je niet direct laten beïnvloeden door de meningen hier. In mijn direct omgeving is ook een kindje doodgeboren en in diens familie was ook iemand die een paar jaar later dezelfde naam als favoriet had. In dit geval vonden de ouders het juist heel fijn en mooi om de naam te horen en te zien bij een gezond en opgroeiend kindje. Zij zijn vantevoren met elkaar in gesprek gegaan omdat de aanstaande ouders toen ook twijfelden. Is dat misschien nog een optie? @TS, ik zou de naam die jullie willen kiezen. Je ziet ze af en toe en leuk dat de namen wat van elkaar weg hebben maar dat zou ik geen probleem vinden.