25 Reacties
2 dagen geleden
Ja ik heb ook een laag ijzergehalte (en vitamine B12 tekort). Ik gebruik op advies van mijn huisarts hier tabletjes voor. Overigens gaf de huisarts aan dat het ijzertekort niet zorgwekkend is, omdat ik zwanger ben.
2 dagen geleden
Ja ik heb gentle iron(deze schijnt je niet te verstoppen, medicatie doet dat wel) voor mijn ijzer en echt appelstroop, niet die van de supermarkt maar pekmez heet dat. De Turk verkoopt het maar je kunt het sowieso Googlen.
En verder is het gewoon een beetje dweilen met de kraan open, zo lang je zwanger bent/borstvoeding geeft en je bent er gevoelig voor blijft het laag. Zo was het iig bij mij.
2 dagen geleden
Reactie op Mysecret
Ja ik heb gentle iron(deze schijnt je niet te verstoppen, medicatie doet da ...
Gentle Iron heb ik idd bij m'n eerste ook gebruikt. Maar was later in de zwangerschap. Nu heb ik al vrij vroeg ijzertabletten van de h.a. gehad. Maar vandaag waren m'n ijzertjes weer iets te laag.
2 dagen geleden
Reactie op Mysecret
Hoe laag is jouw ijzer en ferritine. Ik ben benieuwd welke maatstaf jouw ar ...
Ferritine durf ik niet te zeggen. Ijzergehalte is nu 6,1 en moest 6,3 zijn. Toen ik de ijzertabletten kreeg was ik denk ik 3 maanden. Toen moest t 7,1 zijn en was 6,8 dacht ik. De verloskundige vond dat te laag voor begin van zwangerschap Toen. Wat de h.a. hanteert weet ik niet
2 dagen geleden
Zoals iemand het hier al aangaf, gebruik ik Turkse stroop (pekmez). Het heet keçiboynuzu pekmezi en je kunt het gewoon halen bij een Turkse winkel. Verder eet ik ajwa dadels en linzen. En ik gebruik de mutlivitaminenen van physalis pronatal, iets aan de prijzige kant misschien, maar normale vitamines hebben 14mg aan ijzer en in deze zit 28mg. Voor mij werkt dit echt top.
2 dagen geleden
Hier ferritine veel te laag , idd ijzer tabletten.
Verder eet ik veel appelstroop, Spinazie en drink roosvice ferro 🙏🏻
2 dagen geleden
Hier een prima Hb (7,7) maar laag ferritine (12) en daarom ferrofumaraat van de apotheek gekregen. Dat is 2 keer per week 200 mg. Geen verstopping tot nu toe, vezelrijk eten helpt daarbij, en af en toe een glas Roosvicee pruim. Verder: neem je ijzersupplement WEL in combinatie met vitamine C, en NIET in combinatie met calcium (dus geen zuivel) en koffie/thee. Mijn gebruiksaanwijzing adviseert 4 uur vooraf en 2 uur achteraf geen calciumhoudende producten.
één dag geleden
Appelstroop en roosvicee ferro is een advies dat ik vaak geef aan cliënten met een verlaagd ijzergehalte. Echter is de ervaring dat er vaak alsnog een ijzertablet geslikt moet worden.
één dag geleden
Ik gebruik floradix en haal het vooral uit voeding (zo natuurlijk mogelijk en zo min mogelijk pillen) mijn hb was 5.9, bij de controle afgelopen week. Moet over 3 weken weer bloedprikken. Verder goed je symptomen in de gaten houden; vermoeidheid, bleke huid, spierkrampen, misselijkheid, duizeligheid, wazig zien etc. Verloskundige zei dat ie wel echt omhoog moet komende weken omdat je bij de bevalling veel bloedverlies kan hebben en je dan geen reserves hebt🫣 Hopelijk gaat het goed komen en heb ik geen packed cells nodig.
één dag geleden
Reactie op Samensterk2024
Ik gebruik floradix en haal het vooral uit voeding (zo natuurlijk mogelijk ...
Nou precies wat mijn bedoeling is. Mijne viel gelukkig mee. Was 6,1 en moest 6,3 zijn. Ik heb al ijzertabletten van de apotheek, maar ik denk dat er met voeding ook nog winst te halen valt. Maar ik vind het wel lastig om te bepalen wat ik nu waneer kan eten en drinken omdat vitamine c weer goed is voor de ijzer opname en melk producten weer niet. En je wil toch ook die producten weer binnen hebben.
één dag geleden
Na mijn laatste bevalling met veel bloedverlies het zelf weer opgekrikt met floradix tabletten, schussler zouten nummer 3 en ijzerrijke voeding+ vitamine c. Ijzer vind aan vitamine c, dus altijd samen nemen. Ook geen zuivelproducten nemen. Dat neemt het juist weer af. Vk en dokter waren verbaasd hoe snel ik weer goede waardes had.
20 uur geleden
Reactie op Wv1
Nou precies wat mijn bedoeling is. Mijne viel gelukkig mee. Was 6,1 en moe ...
Jaa snap je helemaal! Hier struggle ik zelf ook n beetje mee inderdaad… 😣
19 uur geleden
Reactie op vph1990
Hier een prima Hb (7,7) maar laag ferritine (12) en daarom ferrofumaraat va ...
Mijn Hb was 7.3 en ferritine 11 en ik moet 6 weken lang iedereen dag zo'n 200mg ferrofumaraat pil nemen 😳
19 uur geleden
Reactie op babydreams
Mijn Hb was 7.3 en ferritine 11 en ik moet 6 weken lang iedereen dag zo'n 2 ...
Mijn HB was 7,3 en ferritine 6 .. u dus aan de staal tabletten 😅