6 Reacties

één maand geleden

Hallo, Zelf werk ik in de gehandicaptenzorg, mijn leidinggevende wil hier met mij rondom te tafel gaan zitten. Er zijn nog geen concrete afspraken. Gelukkig heb ik fijne collega's die meedenken. Maar eerlijk gezegd doe ik toch meer dan dat ik eigelijk zou moeten/mogen doen. Let goed op jezelf!

één maand geleden

Ik werk zelf als huishoudelijke hulp. Hier buk, hurk en kniel je ook veel. Ben ook benieuwd hoe dit in deze branche werkt.

één maand geleden

Je hebt volgens de Arbo gewoon recht op lichter werk wat je wel kan en mag verrichten :) Zou zeker het gesprek aanvragen, als je er straks na je zwangerschap dingen aan overhoudt hebben jijzelf en je werkgever er meer last van! ;)

één maand geleden

Ik werk zelf als verzorgende op een dementie afdeling en wilde afbouwen. Na gesprek met manager heeft ze mij direct op 100% ziek gezet en doe ik boventallig wat lichte dingen (papierwerk, leerlingen begeleiden etc.) Heb dan ook een hele fijne en meegaande manager en collega's.

één maand geleden

Hier 25 weken zwanger en werk normaal 36 uur in de gehandicapten zorg. Ben sinds 2 weken 31 uur gaan werken omdat ik het mentaal niet trok en qua vermoeidheid. Ik blijf in gesprek met mijn leidinggevende over hoe het gaat. Maar ben wel van plan gewoon zoveel mogelijk te blijven doen zolang mijn lichaam dit oké vind. Je mag ook sporten waarbij squats ed. Dus lijkt mij dat ik best nog even door kan zo. Doe wel meer op een krukje zoals veterstrikken ed wat ik voorheen gehurkt deed. Maar beetje blijven bewegen is naar mijn idee juist wel goed voor me. En wanneer ik denk dat dat het niet meer is dan geef ik dit weer aan.

één maand geleden

Ja bij ons weet je eigenlijk van te voren al dat je het einde niet gaat halen met zorg dus afgesproken aan te geven wanneer het niet meer lukt, nu bijna 26 weken en red het nog net. Gelukkig kan ik met collega's veel puzzelen dat ze me helpen met bepaalde dingen of ik wat andere taken doe. Voor de rest doe ik alles wat rustiger aan, wat meer zitten tussen adl, krukje bij schoenen aantrekken enz. Als ik het echt niet meer red kan ik altijd andere taken doen tot het einde.